Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارومیه افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتر یاران استان آذربایجان غربی با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارومیه افتتاح شد.

 حسن بابایی در حاشیه افتتاح ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران این استان با اعلام اینکه برای صد در صد از اراضی ملی استان آذربایجان غربی سند کاداستری صادر شده است گفت: در اجرای طرح حد نگاری و کاداستر برای بیش از ۹۰ درصد از اراضی ملی کل کشور سند کاداستری صادر شده که استان آذربایجان غربی با صدور صد درصدی اسناد کاداستری بسیار خوب عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با اتمام صدور اسناد کاداستری برای اراضی ملی، اولویت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی است.

صدور اسناد برای این اراضی تقاضا محور است و از این رو باید قبل از اجرای این طرح، اهمیت موضوع برای کشاورزان تبیین شده و توضیح داده شود که صدور سند کاداستر به هیچ عنوان تغییری در حمایت دولت از کشاورزی نیست و اجرای این طرح محسنات فراوانی از جمله تثبیت مالکیت کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ خدمت که در سازمان اسناد و املاک به مردم ارائه می‌شود در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام خواهد شد.

بابایی همچنین توجه به هوشمند سازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به ابلاغ سند تحول و تعالی قضایی و تاکید بر هوشمند سازی، زیر ساخت‌های لازم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فراهم شده و حدود ۷۰ درصد از خدمات به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد و به غیر از مواقع ضروری دیگر نیازی به مراجعه حضوری نمی‌باشد.

وی همچنین در دیدار با رییس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان افزود: باید یک استراتژی خوب و افکار بلندی در توسعه اسناد رسمی داشته باشیم و یکی از سیاست‌های اصلی سازمان توسعه اسناد رسمی در تمامی عرصه‌های ملی، زراعی و مسکونی است و این امر با کمک شما دفترداران محقق خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: اگر می‌خواهیم نزاع و ورودی پرونده به محاکم دادگستری کاهش یابد یکی از راهکار‌های آن تثبیت مالکیت است.

بابایی افزود: در قانون تجارت نقشی که برای مشاورین املاک تعریف شده فراهم نمودن مقدمات معامله است نه انجام معامله و باید حتی عملیات مقدماتی معامله در دفاتر ثبت اسناد و املاک تنظیم شود چرا که با احراز هویت و مالکیت توسط سر دفتران مشکلات عدیده‌ای که در اثر انجام معاملات در مشاورین املاک صورت می‌پذیرد را شاهد نخواهیم بود.

وی در ادامه آیین افتتاح از قسمت‌های مختلف ساختمان جدید سردفتران و دفتر یاران استان بازدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کانون سردفتران و دفتر یاران استان آذربایجان غربی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حسن بابایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری