Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سامانه ارتباطات مردم و دولت(سامد) به همت دولتمردان و با هدف دریافت، ثبت و رسیدگی به درخواست‌های مردم از طریق مسئولان راه‌اندازی شده که حرکتی موثر و اقدامی مناسب در راستای برقراری ارتباط با شهروندان و تلاش برای رفع مسایل و مشکلات است.

رویکرد مردمی دولت سیزدهم و اهتمام برای حل مشکلات موجب شده تا به شیوه های مختلف پاسخگو و پیگیری مسایل، مطالبات و مشکلات مردم باشد که فعالیت مرکز سامد برای حضور مدیران برای ارتباط مستقیم با مردم از جمله این روش ها برای خدمت رسانی بهینه دولت به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه ارتباطی سامد با شماره تلفن ۱۱۱ از جمله کانال‌های ارتباطی مردم با مسئولان است به طوری که از هر نقطه از کشور که با این شماره تماس گرفته شود به طور خودکار با سایت پاسخگویی سامد استان مربوطه تماس برقرار می‌شود.

سامانه سامد با هدف تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخ‌گویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، راهبردی برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و پل بی‌واسطه ارتباط مردم با مدیران بوده و با حذف بسیاری از فرآیندهای طولانی و زمانبر اداری علاوه بر حل مشکلات مردم، میزان رضایتمندی بالایی نیز در جامعه داشته است.

سامانه ارتباطی ۱۱۱ با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاه‌های اجرایی، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمان‌های مرتبط از چارچوب قانونی، نقش مطالبه‌گری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

استاندار همدان امروز پنجشنبه نیز بر همین اساس و در راستای رویکرد سیاست دولت سیزدهم در مرکز سامد حضور یافت و به طور مستقیم خواسته‌ها و مطالبات مردم را برای پیگیری و رفع مسائل و تامین مطالبات قانونی آن‌ها شنید.

«علیرضا قاسمی فرزاد» در حاشیه حضور خود در مرکز سامد گفت: بیشتر مشکلات مردم در تماس و دیدارهای حضوری مربوط به مسائل شغلی، دریافت تسهیلات بانکی و سختگیری در باز پرداخت اقساط بود.

وی اظهار داشت: مشکلات برخی  از تماس گیرندگان نیز در رابطه با صدور مجوزهای مربوط به حوزه های مختلف از جمله کسب و کار و اشتغال پیگیری شد.

به گفته قاسمی فرزاد، درخواست برای تسهیلات بانکی و رفع موانع سرمایه گذاری از مهمترین درخواسته‌های مطرح شده از سوی مردم از طریق مرکز سامد بود.

وی با تاکید بر رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان به خواسته ها و مشکلات مردم، تصریح کرد: مدیران اجرایی استان همدان باید با حضور مستمر در سامانه سامد و شنیدن مشکلات مردم، نسبت به پیگیری و حل آنها اقدام کنند.

استاندار همدان ادامه داد: اگر مدیران و متولیان اجرایی در دستگاه‌های مختلف مشکلات مردم را به درستی شناسایی و مورد بررسی قرار دهند، بسیاری از مطالبات مردم رسیدگی و نارسایی ها نیز به موقع رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در جریان حضور استاندار همدان در مرکز سامد ۳۰۰ تماس تلفنی با این مرکز برقرار شد که ۳۰ نفر از این تعداد به صورت مستقیم مسایل و مشکلات خود را با استاندار همدان درمیان گذاشتند.

همچنین پنج نفر نیز به صورت حضوری، با استاندار همدان در مرکز سامد دیدار کرده و مسایل و مشکلات خود را بی واسطه مطرح کردند.

برچسب‌ها استان همدان شهر همدان استانداری همدان علیرضا قاسمی فرزاد دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان شهر همدان استانداری همدان استان همدان شهر همدان استانداری همدان علیرضا قاسمی فرزاد دولت سیزدهم استاندار همدان مرکز سامد مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد