Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: این شرکت ۷۳۲ میلیون یورو از یک میلیارد یورو طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های مشعل شرق کارون را تاکنون به قرارداد و انتخاب پیمانکار تبدیل کرده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شانا، محمود امین‌نژاد امروز پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه در آیین بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی و اسکله شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و امضای هشت قرارداد طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل گفت: زنجیره تولید بزرگترین طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل با بهره‌برداری امروز به‌عنوان آخرین پروژه صنعت نفت در قرن حاضر تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان بزرگترین هاب گازی غرب آسیا با یک تیم توانمند، باغیرت و به معنای واقعی جهادی طی سه‌سال پس از گشایش اعتبار اسنادی سال گذشته به بهره‌برداری رسمی رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه به دلیل سیاست لحاظ شده از سوی هلدینگ خلیج فارس، پروژه تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی این شرکت یک سال و نیم دیرتر از پالایشگاه آغاز شد به همین دلیل این پروژه امروز به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در حالی که پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس هنوز به ظرفیت اسمی نرسیده، اما در این مدت ۴۰۰ میلیون دلار ارز به سامانه نیما عرضه کرده است.

بیدبلند خلیج فارس؛ یکی از ستون‌های تأمین گاز کشور

امین‌نژاد به جایگاه راهبردی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در سبد انرژی کشور اشاره کرد و گفت: این مجتمع در زمستان امسال، یکی از ستون‌های قابل اتکای تأمین گاز کشور بود که تا این لحظه حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به شبکه گاز سراسری تزریق کرده است.

به گفته وی، این شرکت در دو الی سه‌ماه گذشته با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری برای تأمین پایدار گاز حداقل هفت استان همجوار تزریق کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به کمبود خوراک پتروشیمی‌های ماهشهر پیش از راه‌اندازی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اشاره کرد و افزود: پتروشیمی‌های منطقه ویژه ماهشهر، بندرامام، فناوران، مارون و امیرکبیر تا تکمیل پتروشیمی گچساران از اتان این مجتمع استفاده می‌کنند.

گردش مالی روزانه ۱.۸ میلیون دلار

امین‌نژاد تأمین مالی را موتور حرکتی هر پروژه دانست و ادامه داد: نخستین‌ها و رکوردشکنی‌های بسیاری در اجرای پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس صورت گرفت که ایجاد کنسرسیومی از پنج بانک ایرانی برای کسب ۲.۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی یکی از این نخستین‌ها بود.

وی تصریح کرد: جریان نقدینگی در طول ۳۶ ماه اجرای این مجتمع روزانه ۱.۸ میلیون دلار بود که این حجم از گردش مالی در سخت‌ترین شرایط تحریم و محدودیت‌ها نشان‌دهنده یک کار تیمی ارزشمند از پیمانکاران، بانک‌ها، مسئولان، فرمانداران و ... است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به قرارداد‌های طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل که امروز منعقد می‌شود، گفت: اجرای این طرح تکمیل‌کننده خوراک بیدبلند خلیج فارس است و از مجموع یک میلیارد یورویی که این شرکت با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوبی قرارداد داشته است، امروز ۴۷۰ میلیون یورو قرارداد امضا می‌شود که در مجموع ۷۳۲ میلیون یورو از یک میلیارد یورو به قرارداد و انتخاب پیمانکار و شروع کار تبدیل شده است.     بیشتر بخوانید: قرارداد ۸ طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل به ارزش ۴۷۰ میلیون یورو امضا شد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گازهای مشعل شرق کارون پالایش گاز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گازهای مشعل شرق کارون پالایش گاز مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس طرح جمع آوری گاز های مشعل میلیون یورو بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 30 موشک ضدکشتی «خلیج فارس»، یک موشک شبه‌بالستیک تک‌مرحله‌ای سوخت جامد با بردی تقریباً ۳۰۰ کیلومتری است و می‌تواند سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند. «خلیج فارس» که بر پایه‌ موشک «فاتح-۱۱۰» ساخته شده، به سامانه‌ هدایت با قابلیت «گریز از رهگیری» مجهز است. لحظه تست این موشک برای هدف قرار گرفتن مدل ناو هواپیمابر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است