Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امروزه تامین امنیت غذایی کشورها کار بسیار پیچیده شده و حد و مرز آن از تولید غذا فراتر رفته و سیاستگذاری دولت‌ها در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.

توجه به مشکلات این حوزه در افزایش تولید و رفع مشکلات اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

مردم استان گلستان از قشرهای‌مختلف تلاش دارند تا از تریبون خبرگزاری فارس مشکلات خود را به گوش رئیس جمهور و هیات دولت برسانند و ما به انها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق نیازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر از یک طرف و افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی از طرف دیگر بزرگترین مشکل کشاورزان عدم تناسب قیمت محصولات کشاورزی با تورم موجود بوده و انتظار داریم دولت قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی را با تورم موجود محاسبه کند.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات کم‌بهره و در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی با قیمت مناسب و نهاده‌های کشاورزی به صورت یارانه‌ای از دیگر انتظارات کشاورزان است.

نماینده کشاورزان شرق گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته در چند سال اخیر توسط دشمنان همراهی و همکاری کشاورزان با دولت در تولید بیشتر و رسیدن به خودکفایی امر اجتناب‌ناپذیر بوده و تقاضا می‌شود در این مسیر دولت هم حمایت‌های لازم از کشاورزان را داشته باشد.

وی بیان کرد: پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان در زمان تحویل محصولات خود به دولت یکی دیگر از مشکلات کشاورزان بوده که امید داریم این موضوع در اولویت کار قرار گرفته و در اوائل سال آینده که زمان برداشت محصول بوده کشاورزان این دغدغه را نداشته باشند.

* اراضی کشاورزی با حمایت دولت به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شود

دبیر بنیاد ملی گندمکاران گلستان گفت: برای استفاده بهینه در مصرف آب و همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی انتظار داریم با حمایت دولت اراضی کشاورزی که دارای چاه اب هستند به سیستم نوین ابیاری مجهز شوند.

حاجی‌بردی قوجق‌نژاد اظهار کرد: در سالهای گذشته با حمایت دولت و پرداخت ۸۰ درصد از مبلغ ، کشاورزان اراضی خود را به سیستم نوین آبیاری تجهیز می کردند و امید است این طرح دوباره احیا شود.

وی تصریح کرد: گندم تولیدی استان گلستان از کیفیت و پروتئین بالاتر و بهتری برخوردار بوده و انتظار داریم این محصول که یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود بر اساس کیفیت و مرغوبیت قیمت‌گذاری شود.

دبیر بنیاد ملی گندمکاران گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی سال گذشته بیشتر کشاورزان منطقه محصول تولیدی گندم خود را در انبارها برای مصرف و یا بذر نگهداری کردند که دولت با سیاست خرید تضمینی و قیمت مناسب می‌تواند این گندم‌ها خریداری کند تا هم این گندم با وجود آفت در انبارها از چرخه مصرف خارج نشود و هم میزان کمتری گندم از کشورهای دیگر برای جبران کمبود گندم وارد شود.

تولیدکننده جوان گلستانی گفت: از سال ۹۷ در تولید محصولات گلخانه‌ای فعالیت دارم و سالانه ۱۸۰ تن محصول گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و خیار را در ۶ هزار مترمربع تولید می‌کنم.

معین جاوید اظهار کرد: رونق  بازار صادرات مهمترین دغدغه تولیدکنندگان گلخانه ای بوده و اگر به هر دلیلی نتوانیم محصولات خود را به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر کنیم متحمل ضرر و زیان‌های زیادی خواهیم شد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که «کشت هیدروپونیک» برپایه کود است افزایش قیمت کود برای کشاورزان این حوزه بسیار سنگین بوده و انتظار است قیمت نهادهای کشاورزی با نظارت دقیق مدیریت شود.

* مالیات کارتخوان‌های کسبه با یکسال تنفس از سال دیگر محاسبه شود
یکی از بازاریان گلستانی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از دو سال گذشته و کاهش رونق بازار در مقاطع مختلف در این سال‌ها پیشنهاد می‌شود مالیات کارتخوان‌های بازاریان با یک سال تنفس از سال دیگر محاسبه شود.

احمد استیری اظهار کرد: در این دو سال  به کسبه و بازاریان ضربه های زیادی وارد شده و با توجه به سود رقابتی در بازار، کسبه بیشتر اجناس خود را با سود بسیار کم بخ‌فروش می‌رسانند.

وی تصریح کرد: ما مخالف پرداخت مالیات نیستیم اما تقاضا داریم دولت یک سال به بازاریان و کسبه فرصت دهد تا دوباره کارشان رونق گیرد و سپس مالیات پرداخت کنند.

* مدیران دولت اصلاح‌طلب هرچه سریع‌تر تغییر کنند/ بی‌مسئولیتی برخی مدیران اجرایی ضربه به تولیدات منطقه است
دامدار گلستانی گفت: متاسفانه برخی از مدیران دولت اصلاح‌طلب گذشته با بی‌مسئولیتی خود ضربه بر تولیدات منطقه زده و به‌جای همکاری با دامداران و کشاورزان سنگ‌اندازی می‌کنند.

غفار مصطفی‌لو اظهار کرد: از دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور انتظار داریم هرچه سریع‌تر مدیران دولت اصلاحات را تغییر دهد تا بیش از این مشکلات برای تولیدکنندگان مختلف بیشتر نشود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از مدیران به حوزه فعالیت خود واقف نبوده و حتی اطلاعات کاری و اداری آنها از دامداران و کشاورزان نیز کمتر است و جز تشکیل مافیا برای منافع خود در دستگاه اجرایی کار خاصی برای خدمت به مردم انجام نمی‌دهند.

دامدار گلستانی خاطرنشان کرد: همچنین برخی از تشکل‌ها در قالب تعاونی‌ها برای ارائه خدمات به دامداران و کشاورزان در راستای منافع شخصی و خانوادگی تشکیل شده و به‌جای اینکه نهادهای دامی و کشاورزی را به جامعه هدف تحویل دهند در بازار آزاد به نفع خود  بفروش می‌رسانند.

* زیرساخت‌های لازم برای اشتغال، ازدواج و فرزندآوری جوانان در کشور فراهم نیست
جوان گلستانی گفت: دولت و خانواده‌ها انتظار دارند جوانان مشغول به کار شده ازدواج کنند و دارای فرزند باشند اما بنده با تحصیلات کارشناسی حقوق مشاهده می‌کنم که هیچ زیرساخت لازم و مناسبی برای جوانان در این خصوص فراهم نیست.

محمدمسعود عابدینی اظهار کرد: بیشتر جوانان کشور و استان دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اما هیچ یک متناسب با تحصیلات خود وارد شغل و بازار کار نمی‌شوند و می‌توان گفت هیچ فردی در جایگاه واقعی خود قرار ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه تا سرمایه و آشنایی نداشته باشید نمی‌توانید در جایی مشغول شوید در صورتی که یک جوان در زمان فارغ‌التحصیلی هیچ سرمایه‌ای ندارد و حتی در مدت چهار یا شش سال باید هزینه کند تا بتواند‌ تحصیلات خود را به اتمام برساند.

جوان گلستانی بیان کرد: مشکل جوانان باید ریشه‌ای حل شود و تا زیرساخت‌های لازم  برای اشتغال، ازدواج و فرزندآوری و فرهنگ‌سازی مناسب برای ازدواج آسان در خانواده ترویج پیدا نکند این وضعیت ادامه دارد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: تولیدکنندگان بخش کشاورزی گلستان از دکتر رئیسی چه می خواهند جوان گلستانی دامدار گلستانی مدیران دولت اصلاح طلب هرچه سریع تر تغییر کنند بی مسئولیتی برخی مدیران اجرایی بازاریان گلستانی محصولات کشاورزی انتظار داریم گلستانی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر اظهار کرد: نقش کارگران در تولید بی بدیل است و این نقش تمامی شقوق جامعه کارگری را در برمی گیرد و قابل تقدیر است.

وی افزود: در فضای فعلی کشور و در زنجیره حلقه‌های موجود در جامعه، بنا به دلایل متعدد ضعیف‌ترین حلقه، زنجیره اقتصاد است و باید بر روی آن تمرکز کرد، موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و ایشان چندین سال است که راهبرد کشور را موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

اعلایی گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد تورم است و بیش از ۵ دهه است که کشور به صورت ملموس و ناملموس از این حوزه آسیب دیده است و بسیاری از ناهنجاری‌های موجود فرهنگی و اجتماعی هم نشأت گرفته از همین موضوع است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تورم باعث پیش بینی ناپذیری اقتصاد، بهم خوردن طبقات اجتماعی و از بین رفتن انگیزه کاری و ایجاد اختلال در بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌شود، اضافه کرد: تمامی کارشناسان و صاحب نظران در حوزه اقتصاد منطقی‌ترین، معقول ترین و مداوم ترین راه مقابله با تورم را تولید می‌دانند و حتی هر کسی با دانش معمولی خود هم تحلیل کند به این نتیجه می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تنها راه خارج کردن تورم از بن بست، افزایش تولید است و به همین دلیل باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش کارگران و نیروی انسانی در تولید بر کسی پوشیده نیست، ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه کارگری گفت: یکی از سخت‌ترین کارها مدیریت منابع انسانی در شرکت هاست و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه باید تلاش زیادی کنند تا شاهد بهره وری و افزایش تولید باشیم.

اعلایی اضافه کرد: استان در تولید حرف برای گفتن آورد ولی در حوزه بهره وری نیاز به تلاش و همت بیشتر دارد و اعتقاد داریم با امکانات موجود می‌توان تولید بیشتری را رقم زد.

کد خبر 6091206

دیگر خبرها

  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم