Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:37:01 GMT

هشدار پلیس نسبت به تردد جاده‌ای در ۲۴ استان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۲۸۴۸

هشدار پلیس نسبت به تردد جاده‌ای در ۲۴ استان

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای روزهای پنجشنبه و جمعه گفت: آخر هفته زمان خوبی برای انجام سفرهای غیرضروری در اکثر استان‌های کشور نیست.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌های دریافتی، درحال حاضر تردد به آرامی در تمامی جاده‌های کشور در جریان بوده و مشکل و گره ترافیکی خاصی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضعیت جوی جاده‌ها نیز اظهار کرد: هم اکنون پدیده جوی خاصی گزارش نشده اما بنابر پیش بینی و اعلام هواشناسی تا ساعاتی دیگر  بارش باران و برف، وزش باد شدید و وقوع رعد و برق در برخی از جاده‌های ۲۴ استان کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان، فارس، سمنان، خراسان شمالی، البرز، تهران، مازندران، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، اردبیل، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، قزوین، سیستان و بلوچستان و کرمان، پیش بینی شده است که این وضعیت تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: بر این اساس کاهش میدان دید در رانندگی، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی پدیده غالب در جاده‌های این استانها خواهد بود و شرایط متفاوتی را برای رانندگی ایجاد خواهد کرد.

شیرانی با بیان اینکه در این شرایط  پایان این هفته وضعیت مناسبی برای مسافرت در جادهای کشور وجود ندارد، گفت:  توصیه به پرهیز از سفرهای غیرضروری از سوی پلیس مطرح و لازم است که رانندگان در صورت ضرورت حتما با پیش بینی و آمادگی لازم در جاده‌ها قرار بگیرند. اطمینان از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ ها، مه شکن و همراه داشتن زنجیر چرخ بسیار مورد تاکید است.

وی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان خواست که قبل از آغاز تردد در جاده‌ها با این شماره تماس گرفته و از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها در مسیر خود اطمینان حاصل کنند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت پلیس راهور آذربایجان شرقی آذربایجان غربی مازندران خراسان شمالی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جاده ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان

آفتاب‌‌نیوز :

بهروز مرادپور روز شنبه در این خصوص در گفتگو با خبرنگاران گفت: این سامانه از بامداد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت آسمان این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه و احتمال خیزش گردوخاک در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: رگبار باران و رعدوبرق در تمام نقاط برای روز دوشنبه و بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط این استان برای روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور بیان کرد: غزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی به احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیر‌های کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیۀ رودخانه‌های لرستان توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی جدید در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطق شمالی و غربی نمود بیشتری دارد و وقوع مخاطرات در محدودۀ هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • فیلم/ وضعیت ترافیک جاده‌های کشور از زبان رئیس پلیس راهور
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • آخرین وضعیت جاده ها | ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال | جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • فیلم/ گزارش جانشین پلیس راه از آخرین وضعیت محور های مواصلاتی به شمال کشور
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر