Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه مسکن از 3برابر شدن قیمت مسکن در طرح نهضت ملی خبرداد، و گفت: با شرایط پیش آمده ونداشتن قدرت خرید مسکن ملی برای مردم شرایط بازار مسکن قدری ملتهب شده است در حالی که در همین شهر سمنان در منطقه مسکن مهر می توان واحد آماده و تجهیز شده را با نرخ 5تا 7میلیون تومان خریداری نمود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید گرامیان فر یکی از مشاورین املاک در سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص آخرین وضعیت بازار مسکن، گفت: با توجه به افزایش قیمت های که در حوزه مصالح ساختمانی به وجود آمده رکود کامل در بازار مسکن ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرامیان فر با بیان اینکه بیشتر معاملاتی که در این زمان انجام می شود نیازمندان به مسکن هستند، افزود: افرادی که شدیدا نیاز به مسکن دارند در این شرایط مجبور به خرید مسکن هستند و دلیل دیگری با وجود این شرایط برای خرید وجود ندارد.

کارشناس حوزه مسکن با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰درصد رکود در بازار مسکن وجود دارد، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون وضعیت مسکن روز به روز وضعیت نامناسب تری را به خود اختصاص داده و رکود زیادی را شامل شده است.

وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: در ابتدای شروع این طرح شرایط بسیار عالی بود قرار بود که با متری ۲و نیم میلیون تومان اجرا شود که شامل حال بسیاری از افراد می توانست شود اما با تغییر نرخ به بیش از ۷میلیون تومان قدرت خرید برای عموم مردم از بین رفت.

گرامیان فر از ۳برابر شدن قیمت مسکن در طرح نهضت ملی خبرداد و گفت: با شرایط پیش آمده و نداشتن قدرت خرید مسکن ملی برای مردم شرایط بازار مسکن قدری ملتهب شده است در حالی که در همین شهر سمنان در منطقه مسکن مهر می توان واحد آماده و تجهیز شده را با نرخ ۵تا ۷میلیون تومان خریداری کرد.

کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیاز به شفاف سازی دارد، تشریح کرد: باید یک قیمت به صورت نهایی اعلام شود و دیگر تغییر و نوسان قیمت وجود نداشته باشد تا آشفتگی در بازار مسکن ایجاد نشود اگر این اتفاق رخ دهد تاثیر زیادی بر واحدهای ارزان قیمت مسکن مهر ایجاد خواهد شد.

وی از افزایش ۱۰۰درصدی نرخ اجاره بها و قیمت مسکن از دولت گذشته تا کنون خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه با توجه به افزایش نرخ مصالح و شرایط رکود بازار و موارد دیگر افزایش شدیدی در نرخ اجاره بهای مسکن ایجاد شده است.

گرامیان فر با بیان اینکه موارد مسکن قابل اجاره در سمنان به شدت محدود است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثرا صاحبان مسکن در سمنان واحد های خالی خود را اجاره نمی دهند به همین علت معضلی بزرگ در بحث اجاره مسکن در سمنان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار مسکن طرح نهضت ملی قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»

عمده فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران عرضه شد، واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال بود؛ این در حالی است که مساحت بخش قابل توجهی از واحد‌های عرضه شده به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران که می‌توان از آن به عنوان محدوده «تهران قدیم» یاد کرد، در تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده از سوی فروشنده‌ها، عمدتا در بازه کوچک متراژ و میان‌متراژ طبقه‌بندی می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، در بررسی به عمل آمده از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به محله‌ها و خیابان‌های شاخص این منطقه عرضه شد، متوسط مساحت فایل‌های مورد بررسی، حول و حوش ۷۲ مترمربع است؛ این در حالی است که میانگین سنی این فایل‌ها نیز در محدوده ۱۵ سال برآورد می‌شود. در این فایل‌ها میانگین بهای پیشنهادی آپارتمان‌های عرضه شده حول‌و‌حوش مترمربعی ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته در این منطقه قیمت پیشنهادی هر مترمربع واحد مسکونی از کف ۳۰ میلیون تومانی آغاز شده و در برخی فایل‌های خاص حتی تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

در جدول زیر مشخصات بخشی از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ تهران عرضه شد درج شده است:

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت سکه و طلا افزایشی شد
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403