Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: سفر مهرماه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان بوشهر برکات فراوانی برای این استان داشت و مصوبه‌های خوبی با نظر مساعد رئیس جمهور گذرانده شد که می‌تواند موتور توسعه استان بوشهر را فعال‌تر کند.

در این سفر ۹۳ مصوبه با اعتبار چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که اجرای این مصوبه‌ها طی دو سال برنامه‌ریزی شده و اعتبارات آن هم طی این مدت تخصیص خواهد یافت که بخشی از تعهدات مربوط به سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر بخش کشاورزی و شیلات است که در برخی از محصولات به عنوان یک قطب در کشور شناخته می‌شود. خرما یکی از مهمترین مزیت‌های کشاورزی در این استان است.

استان بوشهر داری شش میلیون اصله نخل است که سالانه بین ۱۶۰ میلیون تا ۱۷۰ میلیون تن محصول شامل خارک، رطب و خرما از این نخیلات برداشت می‌شود که بخشی از آن در داخل و بخشی نیز صادر می‌شود.

یکی از مصوبات مهم سفر دولت در استان بوشهر، بهبود سیستم‌های آبیاری و نوسازی نخیلات استان بود که اعتبارات خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است و بخشی از آن اکنون تخصیص یافته است.

تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان در حوزه نخیلات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به استان بوشهر اعتبارات خوبی در حوزه نخل و خرما در نظر گرفته شده است که می‌تواند این بخش را متحول کند.

علی درویشی بیان کرد: در چهار ماه اخیر طی چهار مرحله ۸۵۱ میلیارد تومان برای مصوبات سفر هیئت دولت در استان بوشهر تخصیص یافته و به صورت نقدینگی به دستگاه‌های اجرایی تزریق شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای اجرای پنج پروژه حوزه نخل و خرما در استان بوشهر تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که امیدواریم شاهد تسریع در روند اجرای این طرح‌ها باشیم.

تکمیل زیرساخت‌ها و نوسازی نخیلات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های حوزه نخیلات در دشتستان بیان کرد: در این زمینه ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های ایستگاه پمپاژ حاج مهدی تأمین شد.

وی با اشاره به تکمیل طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان دشتستان بیان کرد: برای این طرح در آبپخش ۲۰ میلیارد تومان، در سعدآباد ۳۰ میلیارد تومان و در شبانکاره ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

درویشی نوسازی و تحول در عرصه نخیلات را یکی دیگر از مصوبات سفر دانست و افزود: در این راستا برای جایگزینی و اصلاح نخیلات نیز ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

تسریع در اجرای مصوبات سفر

استاندار بوشهر نیز با اشاره به اهمیت حوزه نخل و خرما در استان بوشهر اظهار داشت: خرما به عنوان یک مزیت اقتصادی در استان بوشهر محسوب می‌شود و طرح‌های خوبی در این زمینه در استان اجرا می‌شود.

احمد محمدی‌زاده به طرح تحول نخیلات اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مصوب شد که برای جذب این اعتبارات در حال تلاش هستیم و بخشی نیز اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبارات به منظور بهبود وضعیت سیستم آبیاری نخیلات و همچنین اجرای طرح تحول نخیلات مصوب شده است و در زمینه تکمیل سدها که نقش مهمی در حوزه آبیاری دارند مصوب شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به تزریق اعتبارات سفر همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند که روند اجرای پروژه‌های مصوب سرعت بیشتری را به خود بگیرد.

اجرای طرح‌های متنوع در حوزه نخیلات

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به اجرا طرح تحول نخلستان و تأثیر آن در اقتصاد گفت: در این راستا بخشی از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به اصلاح و نوسازی نخیلات استان بوشهر اختصاص یافت که به همه شهرستان‌های دارای نخلستان استان ابلاغ شد.

خورشید گزدرازی به مشارکت جهاد کشاورزی در اجرا طرح تحول نخلستان پرداخت و خاطر نشان کرد: اختیارات سازمان جهاد کشاورزی در اجرا طرح تحول نخلستان درخور تحسین است.

وی با بیان اینکه اختیارات جهاد کشاورزی استان در اجرا طرح جاده بین مزارع محدود به انجام عملیات خاک‌ریزی و زیرسازی است خاطر نشان کرد: اجرا عملیات آسفالت خارج از حیطه وظایف و اختیارات سازمان جهاد کشاورزی است.

گزدرازی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید از اعتبارات لازم از محل ردیف‌های بودجه‌ای برای تسریع آن اختصاص دهد.

کد خبر 5437751

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سعدآباد اتاق بازرگانی بوشهر هیئت دولت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بوشهر علی درویشی احمد محمدی زاده خرما نخلستان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مبعث سفر استانی اردبیل شیوع کرونا گردشگری مشهد خراسان رضوی سانحه تصادف مسکن ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته استان بوشهر جهاد کشاورزی برنامه ریزی رئیس جمهور طرح تحول اجرا طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در روند رهاسازی آب سد سفیدرود، گفت: با تمهیدات انجام شده، امسال کشاورزان محصول خود را با قیمت مناسبی به فروش خواهند رساند و دولت سیزدهم در کنار شالیکاران است و اتفاقات سال گذشته تکرار نخواهد شد.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است، افزود: در سال گذشته میزان آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود، ۷۲۰ میلیون مترمکعب بود که به لطف خداوند و به کمک بارش‌ها، توانستیم آب شالیزار‌ها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده، اکنون همه نهر‌ها، کانال‌های آبیاری و سر دهنه‌ها آماده آبرسانی به شالیزار‌های گیلان هستند.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در گیلان و هماهنگی بین جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای اجرای دُرُست تقویم زراعی و نوبت بندی آب، از شالیکاران استان خواست به مدیران متولی اعتماد و تقویم زراعی را به دقت رعایت کنند. 

دکتر اسدالله عباسی با قدردانی از زحمات شالیکاران و دست اندرکاران عرصه تولید در گیلان، افزود: برای حمایت بیشتر از کشاورزان، قیمت‌ها امسال بهتر از پارسال خواهد بود و امیدواریم سال زراعی پر خیر و برکتی داشته باشیم.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

بر اساس آمار شرکت آب منطقه‌ای گیلان ، میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌های مختلف است که معادل ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و بیشترین بخش آب بر کشاورزی استان شالیزار‌های گیلان است.

دیگر خبرها

  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است