Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:27:37 GMT

ترغیب جوانان به ازدواج نیازمند حمایت های مالی است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۳۱۹۳

ترغیب جوانان به ازدواج نیازمند حمایت های مالی است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» روز پنجشنبه در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه که در دفتر امام جمعه ساوه برگزار شد، افزود: در برخی شهرها از هر ۲ ازدواج یک مورد آن به طلاق ختم می‌شود و به قدری قبح این معضل شکسته شده است که بجای جشن ازدواج، شاهد برگزاری جشن طلاق در جامعه هستیم.

امام جمعه ساوه افزود: ازدواج، فرزندآوری و طلاق در شرایط کنونی به بحران تبدیل شده و نگرشی در سال‌های قبل با شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر در جامعه شکل گرفت که رویه ای اشتباه بود و نتیجه آن حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام رحیمی عنوان کرد: برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید هزینه کرد و اعتبارات فرهنگی به سمت و سوی کاهش آسیب‌ها هدایت شود.

وی تاکید کرد: کم رنگ شدن فرهنگ قرآنی و خداباوری در جامعه موجب فاصله گرفتن اقشار جوان از فرهنگ دینی و در نتیجه کاهش بنیه اعتقادی آنان می شود، از این رو باید برای تقویت فرهنگ قرآنی و اسلامی همه ظرفیت‌ها بکار گرفته شود. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه همچنین فاصله گرفتن از فرهنگ دینی را از عوامل پیدایش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: معضلاتی مانند طلاق در واقع نوعی بحران اجتماعی محسوب می‌شوند و باید برای برون رفت از این شرایط برنامه‌های کاربردی تدوین شود. 

سرپرست فرمانداری ساوه نیز در این نشست گفت: سیاستی که در سال‌های گذشته مبنی بر کاهش فرزندآوری در کشور اجرا شد را باید کنار گذاشت و اکنون لازم است در جهت عکس آن طرز فکر برای افزایش جمعیت کشور فرهنگ‌سازی شود.

«مهدی الیاسی» تاکید کرد: بررسی دقیق دلایل کاهش موارد ازدواج و فرزندآوری در جامعه یک ضرورت است.

وی ادامه داد: راهکارهایی مانند در نظرگرفتن پیوست اجرایی در قوانین حمایتی از ازدواج و فرزندآوری از قبیل تامین مسکن یا اشتغال برای زوجین می‌تواند منجر به جوانی جمعیت شود.

سرپرست فرمانداری ساوه گفت: عزم ملی و هم افزایی موثری که در سراسر کشور و این شهرستان برای پیشگیری و مقابله با کرونا شکل گرفت، می تواند الگویی موفق برای ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری باشد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز از آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت حوزه سلامت در ناباروری خبرداد و گفت: آموزش ازدواج و فرزندآوری باید از سنین دبیرستان آغاز شود زیرا آموزش‌های قبل از ازدواج که اکنون ارائه می شود، کافی نیست و باید بیشتر شود. 

«محمود کریمی» اظهار داشت: جمعیت مانند شمشیر دولبه است که می‌تواند یک فرصت و یا تهدید باشد و اگر زیرساخت برای افزایش جمعیت فراهم نباشد، افزایش آن آسیب‌زا خواهد بود.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی شورای فرهنگ عمومی ساوه ازدواج ساده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی شورای فرهنگ عمومی ساوه آسیب های اجتماعی شورای فرهنگ عمومی ساوه ازدواج ساده ازدواج و فرزندآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 

محمدمهدی فداکار در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۳ گفت: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم و عضو ستاد جوانی جمعیت است و سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش در این حوزه به اندازه همه دستگاه‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش سهم بسزایی می‌تواند در تبیین اهمیت موضوع فرزندآوری داشته باشد، تغییر باور‌های غلط "فرزند کمتر، زندگی بهتر" تا حد زیادی بر عهده آموزش و پرورش است.

استاندار کرمان اظهار داشت: با هم‌افزایی و همکاری، اقدامات موثری برای جوانی جمعیت و فرزندآوری می‌توان انجام داد، از جمله اعطای کمک هزینه درمان ناباروری برای جوانان که کمک خوبی برای فرزندآوری است.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به هزینه‌های درمان ناباروری، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در صندوق امداد ولایت قرار گرفته و به ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد تا در اختیار خانواده‌ها برای درمان قرار گیرد. 

فداکار، راه‌اندازی اتاق کودک در دستگاه‌های اجرایی و ادارات را موجب امنیت خاطر مادران شاغل و کم شدن دغدغه فکری آنان دانست.

بنا به اعلام مدیر منابع مالی و اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، برای انتخاب معلم برتر، از دی ماه پارسال فراخوان داده شده و یک هزار و ۱۵۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۹۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت