Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-وزیر راه و شهرسازی گفت: در بازید امروز از شرکت‌های هپکو و واگن‌پارس شاهد آغاز فصل جدیدی در تولید آنها بودم . - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک  ، رستم قاسمی دقایقی پیش در حاشیه بازدید از شرکت واگن‌پارس در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت دولت از صنایع مادر به ویژه صنایع استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی استان صنایع مادر کشور به لحاظ صنایع سنگین  است و از دیرباز تولیدات بزرگ صنعتی کشور در حوزه‌های مختلف در این استان انجام می‌شده،  زمانی که در وزارت نفت بودم تجهیزات بزرگ نفتی در این استان ساخته می‌شد و در دوران سخت تحریم کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز  از شرکت هپکو و واگن‌‌پارس بازدید انجام شد و شاهد تغییر در این دو کارخانه بودم، مشکلات زیادی در گذشته در آنها وجود داشت که می‌توان به تعطیلی کارخانه، اعتصاب کارگران و غیره اشاره کرد که در کارخانه‌های کشور و این دو کارخانه مطرح بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بازدید امروز دیدم که تحول جدیدی است که تقریباً کارخانه فعال است و جای امیدواری است.

قاسمی تصریح کرد: در دولت سیزدهم، آیت‌الله رئیسی درباره هپکو نظرات ویژه داشتند همچنین در دولت حمایت از ایجاد صنایع به ویژه کارخانجاتی که ظرفیت‌های سنگین دارند و سرمایه‌گذاری بسیار عظیمی در کشور صرف شده تا کارخانه‌ها ایجاد شوند، مورد توجه است و راه‌اندازی و سرعت‌بخشیدن موضوع جدی است که اگر چنین کارخانه‌ای در کشور ایجاد کنیم باید هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود تا پایه کارخانه ایجاد شود که خوشبختانه این کارخانه وجود دارد.

وی بیان کرد: هپکو مسیر دیگری می‌پیماید و صحبت کردیم و قول دادند که با توافق وزارت راه و شهرسازی به زودی آن را انجام دهند که توافق 60 دستگاه گریدر است و به محض اینکه توافق‌ها عملیاتی شود قرارداد خوبی با هپکو برای تامین ماشین‌آلات راهداری کشور انجام می‌شود زیرا امروز راهداری نیاز به نوسازی دارد و امیدواریم در مجموع بتوانیم قرارداد 500 دستگاه در برنامه زمانبندی و توافقی بسته و تامین شود.

شاهد تحول خوبی در واگن پارس هستیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت واگن‌پارس گفت: از زمانی که در قرارگاه حضور داشتم سابقه‌ و اطلاعاتی از این شرکت دارم و امروز شاهد تحول خوبی در این شرکت هستیم که به نوعی با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد و باید از ریل راه آهن عبور کند بنابراین مدیرعامل راه‌آهن برنامه‌ریزی می‌کند تا بتوانیم از واگن‌های باری استفاده کنیم که کسری داریم و باید به کریدورهای اصلی کشور وصل شود که در اولویت است.

قاسمی بیان کرد: اخیرا توافقات خوبی با کشورهای آسیای میانه انجام شد که با ترکمنستان 4 سال هیچ رابطه‌ای نداشتیم و راه و شهرسازی رئیس کمیسیون مشترک بیشتر این کشورها است و آخرین توافقی که با ترکمنستان انجام شد حدود 24 ماه گذشته است، امروز بالاترین میزان ترانزیتی 40 سال گذشته را در سرخس داریم که علاوه‌بر صادرات کشور ایران ترانزیت به قفقاز، روسیه و غیره از طریق راه‌آهن انجام می‌شود.

ظرفیت باری کشور  در راه‌آهن عقب ماندگی جدی دارد

وی با اشاره به اینکه تکمیل راه‌آهن آستارا رشت و شلمچه که می‌تواند ما را به اروپا متصل کند در دستور وزارت راه و شهرسازی است، گفت: امروز توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن و ارزان در دستورکار است و بر اساس برنامه ششم باید بیش از  30 درصد ظرفیت باری کشور  در راه‌آهن باشد که کمتر از 7 درصد است و نشان دهنده عقب‌ماندگی جدی است که باید جبران شود و بخشی اقدامات واگن‌پارس در زمینه واگن باری و مسافری است و باید با سرعت تعداد آنها افزایش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در زمینه واگن خودکفا هستیم و نیازی به واردات نداریم، کسی هم اجازه واردات ندارد و درباره هپکو هم ظرفیت تکمیل می‌شود و اگر کشور مازاد بر آن نیاز داشت نباید کشور تعطیل شود بنابراین در راه و شهرسازی برنامه داریم که ظرفیت قابل توجهی در هپکو ایجاد کنیم و برای ساخت داخل قراردادی منعقد می‌کنیم.

وزیر راه در اراک: قرارداد خوبی در صورت انجام تعهدات با هپکو می‌بندیم وزیر راه و شهرسازی در اراک: 8 میلیون مستاجر در کشور داریم/تاکنون کمتر از یک میلیون نفر مجرد برای مسکن ثبت‌نام کرده‌اند وزیر راه در اراک: اتصال وزارتخانه‌ها به درگاه الکترونیک کسب و کار دستور رئیس جمهور است

وی خاطرنشان کرد: درباره لوکوموتیو نیاز کشور بیش از هزار دستگاه است که واگن‌پارس در زمانی که نیاز است نمی‌تواند به این تعداد تامین کند به طوری که اکنون در شرایط موجود 314 هزار ریل داریم که لوکوموتیو موجود 500 مورد است بنابراین حدود هزار دستگاه کم داریم و ظرفیت واگن‌سازی برای لوکوموتیو را برای 4 سال آینده تکمیل می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی واگن پارس راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای

 مهدی ابراهیمی معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای  با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد اولویت‌ها در حوزه نوسازی ناوگان توسط دولت بررسی  می‌شود گفت: برخی نقایص و کمبودهایی را در این بخش داریم که با توجه به  اولویت بندی های مختلف اتفاق می افتد. 

وی افزود: در بازه زمانی سال های ۹۸ تا ۱۴۰۱  در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی  ۵۷ هزار دستگاه را از رده خارج کردیم که از این تعداد برای کمتر از ۱۰تا ۱۲هزار دستگاه  بحث جایگزینی  آنها مطرح شد و مابقی بدون جایگزینی از رده خارج شد.

ابراهیمی  اظهار کرد: در سال گذشته  ۷۲ هزار دستگاه نوسازی شدند که این عملکرد نشان می دهد بیش از ۴سال است که در بازه زمانی اعلام شده نوسازی ناوگان حمل ونقلی در دستور کار قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل بیان کرد: این آمارها نشان می دهد حتی  با توجه به ورودی خودرویی که  در کشور داریم و از سوی دیگر با توجه به  سن ناوگان که در کشور داریم وضعیت باز هم مناسب نیست.

او اظهار کرد: هدف گذاری های صورت گرفته  نوسازی ۲۵۰ هزار خودرو است که برای میانگین سالانه  است و حداقل  باید  بتوانیم امسال بیشتر از این عدد خودرو از رده خارج کنیم و یک بخشی هم در حوزه جایگزینی خودروهای فرسوده انجام شود.

وی تاکید کرد: در آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی که ۲۸اسفند سال قبل توسط دولت ابلاغ شد  اثرات خوبی را برای کشور شاهد هستیم و برای همین ۲۰ روز کاری از سال ۱۴۰۳ گذشته است بیش از ۲۸هزار دستگاه خودرو توسط مراکز پذیرش شده است که به اندازه ۲۷درصد آمار سال گذشته است و این به معنای  آن است که‌ ورودی خودروهای فرسوده خوب بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور