Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین از این کشور اظهار داشت: ما همه ایرانی‌های مقیم اوکراین را تشویق کردیم که اوکراین را ترک کنند و بیش از این در شهرهای مختلف این کشور باقی نمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارش‌های میدانی از لهستان، مجارستان و مولداوی مبنی بر این‌که رفت و آمدها از این مرزها به راحتی انجام می‌شود و بحران اولیه تقریبا تمام شده، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که پرواز دیگری  را برای جمعه برقرار کنیم.

خطیب‌زاده که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد در این باره خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط در لهستان نزدیک به ۶۰۰ نفر از ایرانیان در ورشو و در شهرهای مرزی پذیرایی و اسکان داده شده‌اند و در رومانی نیز این آمار به طرز تصاعدی در حال افزایش است. ما همه را تشویق می‌کنیم که یا به ما اطلاع دهند در کدام شهرها هستند و  یا به سمت کشورهای همجوار حرکت کنند و ما بتوانیم فاز سوم تسهیل خروج ایرانی‌ها را در چند روز آینده کامل کنیم.

لازم به ذکر است روز سه‌شنبه نخستین گروه از ایرانیان مقیم اوکراین از ورشو به تهران منتقل شدند. 

روابط عمومی وزارت امور خارجه همچنین دیروز (چهارشنبه) ۱۱ اسفند ماه در اطلاعیه‌ای از هموطنان ایرانی مقیم اوکراین درخواست کرد که هر چه سریع‌تر از مرزهای رومانی، مولداوی، مجارستان، اسلواکی و لهستان اقدام به خروج از این کشور کنند. (اینجا بخوانید)

گفتنی است «منوچهر مرادی» سفیر ایران در کی‌یف نیز امروز در پیامی ویدئویی با بیان این‌که همه هموطنان ایرانی در اوکراین در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: به خدمات خود برای اعزام آخرین نفر از ایرانیانی که مایل به خروج از این کشور هستند، ادامه می‌دهیم. (جزییات بیشتر)

لازم به ذکر است، روابط عمومی وزارت امور خارجه (+) همچنین پیش از این در اطلاعیه‌ای به تشریح اقدامات انجام شده برای ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی در اوکراین پرداخت و اعلام کرد که رایزنی‌ها با کشورهای همجوار برای خروج اتباع ایرانی در این کشور ادامه دارد. روابط عمومی وزارت امور خارجه در این بیانیه تصریح کرد: این وزارتخانه به منظور رصد و ارزیابی مستمر تحولات اوکراین و اتخاذ تصمیمات مورد نیاز، در بهمن ماه سال جاری، ستاد بحران اوکراین به ریاست معاون وزیر امور خارجه و با حضور نمایندگان بخش‌های ذیربط در وزارت امور خارجه را ایجاد و در همین ارتباط هشدار سفر به اوکراین را بروزرسانی کرده و به رنگ قرمز تغییر داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اخیرا در نشستی مجازی درباره وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین بر ضرورت به کارگیری همه گزینه‌ها برای خروج ایمن ایرانیان از این کشور تأکید کرد و گفت: هیچ درخواستی از ایرانیان در هیچ شرایطی نباید بی‌پاسخ گذاشته شود. 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیش از این در توئیتی اعلام کرد که تلاش وسیعی توسط وزارت خارجه و سفارتخانه‌های ایران در اوکراین و کشورهای همسایه در جریان است تا هموطنان با کمترین‌ مشکل به کشور بازگردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه بحران اوکراین ایرانیان مقیم اوکراین ایرانیان مقیم اوکراین وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است