Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سوریه با اشاره به جنایت‌های غرب و آمریکا در کشورهای مختلف اعلام کرد که در بحران اوکراین نیز واشنگتن به دنبال طولانی کردن این جنگ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با وبسایت خبری العهد اعلام کرد که سوریه به شکل کامل از اقدامات سیاسی و نظامی و سایر اقداماتی که روسیه برای محافظت از عزت و حاکمیت ملی خود و تامین امنیت این کشور انجام می‌دهد آگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که دوستان روسیه مایل به عدم طولانی شدن این جنگ هستند و این همان چیزی است که سوریه می‌خواهد. اما اگر جنگ طولانی شود مسئولیت اخلاقی آن بر عهده واشنگتن و سایر پایتخت‌های غربی است که در راستای نابودی کشورها و زیرساخت‌های آن‌ها حرکت می‌کنند و مرتکب جنایت در حق مردم و ملت‌ها می شوند. آمریکا و غرب همچنین به دنبال نابودی اقتصاد کشورهایی هستند که تلاش دارند در برابر این هژمونی ایالات متحده بایستند.

وزیر خارجه سوریه در ادامه این گفتگو به هدف آمریکا از حضور در شرق سوریه اشاره کرده و گفت: هدف ایالات متحده طولانی کردن جنگ تروریسم علیه سوریه و مورد هدف قرار دادن ملت سوریه در مناطق الحسکه و الجزیره و سرقت منابع و ثروت‌های این کشور از خلال حمایت از گروه‌های تروریستی قسد است. هدف آمریکا همین است و در مورد اشغالگری ترکیه در سوریه نیز می‌توان همین را گفت. همه ما باید در برابر اشغالگران بایستیم و این سرنوشت ما و همچنین دوستان روسی ماست.

همچنین دفتر اجرایی اتحادیه ملی دانشجویان سوریه کنفرانسی با عنوان «دروازه اوکراین تا تصحیح تاریخ و بازگرداندن تعادل بین المللی و بازخوانی حوادث درباره آینده سوریه و نقش آن در مقابله با چالش‌ها» برگزار کرد.

رایزنی فیصل المقداد با مقام ایرانی/ تداوم روند آشتی ملی در سوریهبشار الجعفری: تروریست‌ها در سوریه و نئو نازی‌ها در اوکراین از یک جا دستور می‌‌گیرند

فیصل المقداد در گفتگو با دانشجویان سوری در این زمینه اعلام کرد، سوریه یکی از کشورهایی است که غرب و ریاکاری و تلاش آن برای درهم آمیختن شعارهای آزادی و حقوق بشر با اقدامات اشغالگرانه و تجاوزگری و تهدیدات با استفاده از زور و تروریسم و محاصره اقتصادی و تحمیل نفوذ سیاسی خود بر کشورها و دولت‌ها را به خوبی می‌شناسد. هدف غرب از همه این اقدامات ایجاد هرج و مرج و تهدید صلح و امنیت ملت‌ها در راستای منافع اقتصادی و امنیتی و نظامی خودش است.

وی درباره موضع سوریه در قبال اتفاقاتی که در اوکراین می‌افتد، بر حمایت کشورش از دوستان و متحدان روسی و تمایل دمشق به تقویت روابط با کسانی که به حاکمیت و استقلال سوریه احترام می‌گذارند و حمایت سیاسی و اقتصادی و نظامی از آن در مقابل اشغالگری اسرائیل به عمل می‌آورند، تاکید کرد.

فیصل المقداد روز گذشته نیز در گفت‌وگو با المنار اظهار داشت: طولانی شدن جنگ در اوکراین، منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از انسان‌ها و از بین رفتن امکانات و اقتصاد خواهد شد. این جنگ طول نمی‌کشد و هیچ کشور دیگری وارد این جنگ نخواهد شد، زیرا به ضرر منافع و آبروی بین المللی‌اش خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار روسیه سوریه اوکراین اخبار روسیه سوریه فیصل المقداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد