Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:22:52 GMT

پایه گذاری دکترین مهدویت در گفتمان فرهنگی دولت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۳۳۲۹

پایه گذاری دکترین مهدویت در گفتمان فرهنگی دولت

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه دکترین مهدویت در گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم پایه گذاری شده است، گفت: به زودی رویدادهای فرهنگی مرتبط با دکترین مهدویت در کشور شکل خواهد گرفت.

رضا ثقتی در همایش ادبی «موعود»، از سری برنامه های دومین جشنواره منجی در استان گیلان که در مجتمع فرهنگی و هنری سیدالشهدا(ع) فومن برگزار شد، با اشاره به پیشگامی شهرستان فومن در رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: شهرستان فومن همانند سایر شهرستان های گیلان مفاخر بزرگی را در خود جای داده و شاهد سبقه فرهنگی و هنری این شهرستان نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه در شهرستان های گیلان را در راستای سیاست تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و افزود: گیلان فقط رشت نیست و نباید تمام بودجه های فرهنگی در رشت هزینه شود و نباید تمام رویدادهای استانی و ملی را در مرکز گیلان برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تمرکززدایی را محور گفتمان فرهنگی دولت دانست و بیان کرد: امسال رویدادها و جشن های بزرگ حوزه مهدویت را در کلیه شهرستان های گیلان برگزار خواهیم کرد.

ثقتی، با بیان اینکه همایش ادبی «موعود» در تراز ملی برگزار شده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی هر استان بالاترین مرجع سیاستگذاری و تصمیم گیری و راهبری فرهنگی آن استان است و لذا شورای فرهنگ عمومی گیلان بر تقویت همگرایی نهادهای فرهنگی استان تاکید دارد، زیرا اگر سکان فرهنگی استان در مسیر درست هدایت شود، رویدادهای فرهنگی نیز عمیق و اثرگذار خواهد بود؛ نه سطحی و آماریو

وی با تاکید بر لزوم همسویی و همگرایی طیف مدیریتی استان، خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان را با شعار «جبهه متحد فرهنگی گیلان» پیش می بریم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه دکترین مهدویت در گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم پایه گذاری شده است، گفت: به زودی رویدادهای فرهنگی مرتبط با دکترین مهدویت در کشور شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر لزوم تحکیم مبانی انقلاب اسلامی با هدف زمینه سازی ظهور، اضافه کرد: هر فعالیت فرهنگی تقویت کننده نهاد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشد، ما را یک گام به ظهور نزدیک می کند.

ثقتی، از برگزاری کنگره ملی و بین المللی میرزا کوچک خان جنگی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: فومن یکی از شهرهای مهم و اثرگذار در دوران مبارزات میرزا کوچک بوده و لذا یکی از اجلاسیه های این کنگره را در فومن برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مهدويت گفتمان فرهنگی گفتمان فرهنگی دولت دکترین مهدویت ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد

ایسنا/گیلان به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان و با حضور حاج فرهاد فلاح پور، پیشکسوت و استاد برجسته قرآنی، از مفاخر قرآنی استان تقدیر شد.

محمد شادپور، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در این مراسم، قرآن را معجزه ای سراسر برکت و رحمت و عافیت دانست و اظهار کرد: در کلام نبی مکرم اسلام(ص)، قرآن کریم تنها نسخه شفابخش انسان بوده و همگان می توانند به قرآن مراجعه کنند و آرامش حقیقی را به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند انس با قرآن هستیم، افزود: در پرتو هدایتگری قرآن انسان از تاریکی های ظلم و جهل رهایی پیدا می کند و در مسیر نورانیت و حقیقت قرار می گیرد.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان درخشش استاد فلاح پور در عرصه آموزش قرآن را عنایت الهی دانست و عنوان کرد: استاد فلاح پور در یک خانواده قرآنی تربیت یافته و امروز بسیاری از حافظان و قاریان استان، در مکتب استاد فلاح پور تلمذ کرده اند.

شادپور با اشاره به تلاش های استاد فلاح پور در عرصه تعلیم قرآن، عنوان کرد: استاد فلاح پور از مفاخر قرآنی استان گیلان است و مدیران استانی باید جایگاه چنین شخصیت هایی را در عرصه فعالیت های قرآنی پاس بدارند.

وی یکی از شاخص های مهم تدریس استاد فلاح پور را آموزش صحیح قرآن به قرآن آموزان دانست و بیان کرد: شاگردان استاد فلاح پور در عرصه های ملی و بین المللی حائز رتبه های برتر می شوند؛ در واقع استاد فلاح پور صدها حافظ و قاری بین المللی و جهانی را تربیت کرده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه استاد فلاح پور در مسیر آموزش قرآن از سرمایه های مادی و معنوی خویش هزینه می کند، گفت: ثبت ملی روستای شیخعلی کلایه لاهیجان به عنوان روستای قرآنی به برکت سال ها تلاش استاد فلاح پور است؛ ویژگی بارز این روستا محافل و کلاس های قرآنی آن است که با حضور افراد در سنین مختلف برگزار می شود.

وی تجلیل از حافظان و قاریان قرآن را ترویج فرهنگ قرآنی دانست و متذکر شد: باید از آموزه های دینی و قرآنی برای تحکیم خانواده بهره بگیریم تا از هجمه های فرهنگی مصون بمانیم.

استاد حاج فرهاد فلاح پور، پیشکسوت قرآنی گیلان نیز، انسان را تشنه قرآن و فرهنگ قرآنی دانست و اظهار کرد: فرهنگ و تمدن غرب علیه فرهنگ دینی و قرآنی می تازد و در چنین شرایطی نیازمند انس با قرآن هستیم.

وی عدم شناخت و آگاهی نسبت به قرآن را موجب آسیب پذیری انسان در برابر هجمه های فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان کرد: بسیاری از افراد مسیر ارتباط با قرآن را نمی دانند و فقط از قرآن در مجالس ختم و مراسم ازدواج و... استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که قرآن کتاب حیات است و برای تمام شئونات زندگی ما برنامه دارد.

این استاد برجسته قرآن، با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه هم از ناحیه خواص و هم از جانب عوام، گفت: تنها ماهی که نامش در قرآن آمده، رمضان است و ماه رمضان از این حیث ارزش و کرامت پیدا کرده که قرآن در این ماه نازل شده است و لذا هر چیزی که با قرآن پیوند بخورد، کریم می‌شود.

وی قرآن را نسخه سعادتمندی بشر دانست و متذکر شد: اگر مسیر ارتباطی قرآن را پیدا کنیم، مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ما به برکت قرآن حل می‌شود.

فلاح پور، قرآن را هدایتگر همه انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: خداوند قرآن را با «اقرا» بر پیامبر(ص) نازل کرد و به ما نشان داد که عزت و کرامت بشر از مسیر قرائت و تلاوت قرآن می‌گذرد.

وی ترتیل را مهمترین ویژگی قرائت قرآن دانست و یادآور شد: خطاب خدا به پیامبر، خطاب به تمام بشریت است و خداوند در سوره علق، مسیر ارتباط با قرآن را در قرائت و ترتیل معرفی می‌کند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از استاد فلاح پور و همسر و فرزندان قرآنی ایشان و تعدادی از رتبه های برتر گیلان در مسابقات ملی و بین المللی قرآن تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود