Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا فاتحی نژاد روز پنجشنبه در نشست مشترک با شوراها اسلامی شهر قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شوراهای اسلامی به عنوان مهمترین نماد مردم‌سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل آن که از بطن مردم برآمده، نقش مهمی در توسعه پایدار مناطق روستایی دارند.
وی گفت: شوراهای اسلامی با آشنایی کامل از کمبودها و نیازهای منطقه نقش مؤثری در جلب مشارکت عمومی داشته و با برنامه ریزی صحیح می‌توانند موجب رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: روستاهای قرچک از پتانسیل‌های ویژه‌ای برخوردار است که با وجود خدمات ویژه نظام و برخورداری از امکانات مناسب که زمینه لازم برای رشد و توسعه و ایجاد کسب و کار را فراهم کرده، کماکان از مشکلاتی برخوردار است که شوراهای اسلامی باید در صدد رفع آن برآیند.
فاتحی‌نژاد با اشاره به مهاجرپذیربودن شهرستان قرچک گفت: روستاهای این شهرستان از ویژگی‌های مشترکی با شهرها به‌ویژه در برخورداری از جمعیت بالا برخوردار است که انتظار می‌رود اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها در کنار سایر ادارات با همدلی مردم، زمینه تقویت ساختار مناطق روستایی را فراهم کنند.
وی تأکید کرد: در کنار اقدامات عمرانی لازم است تا سرانه‌های بهداشتی، آموزشی و ورزشی روستاها نیز مورد توجه قرار گیرد که این امر مستلزم رفع موانع و برخی از قوانین دست و پاگیر است.
سرپرست فرمانداری قرچک اضافه کرد: برخی از روستاهای شهرستان با شهر حریم مشترک دارند، از این‌رو با استمرار تعاملی که بین مجموعه مدیریت شهری با بخشداری و دهیاری‌ها وجود دارد، امیدواریم شاهد پیشرفت همه‌جانبه شهرستان باشیم.
وی تأکید کرد: مهمترین اصل در خدمت‌رسانی به مناطق روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به مناطق شهری و مهاجرت معکوس است که این امر زمینه رشد و توسعه همه جانبه اقتصاد این مناطق را فراهم می‌کند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت و ۹ روستا در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها ورامین توسعه روستایی قرچک جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین توسعه روستایی قرچک ورامین توسعه روستایی قرچک جمهوری اسلامی شوراهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است