Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان گفت: تقویت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شهرکرد به برندسازی نیاز دارد.

نگاه جدی به برندسازی در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مرکز استان، نقش اصلی در حمایت از هنرمندان فعال این بخش و تحقق اهداف مورد نظر در نامگذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه مدیریت شهری شهرکرد در نشستی با ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری نسبت به شناسایی مشکلات کوی نمدمالان و گذر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مرکز استان و ارائه راهکار‌های رفع آن اقدام می‌کند.

برای توافق با مالکان کوی نمدمالان و گذر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شهرکرد در ضلع جنوبی بافت خیابان ملت غربی، نشست‌هایی برگزار و نسبت به تغییر کاربری برخی املاک در طرح جامع شهری اقدام و عقب‌نشینی ساختمان‌های این محدوده در اولویت قرار داده می‌شود.

برای مرحله‌بندی و ساماندهی بدنه مشکلات کوی نمدمالان و گذر صنایع دستی و هنر‌های سنتی شهرکرد برنامه‌ریزی و اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

شکوفایی شهر ملی نمد یکی از اولویت شهرداری شهرکرد است

آقای جاپَلَقی شهردار شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری و به‌ویژه مرکز استان در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشینه و ظرفیت‌های غنی دارد.

تسریع بر روند توسعه، پیشرفت و ارتقای بخش‌های مختلف مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرکرد ضروری است.

در این راستا از توان مشاوران ملی و بین‌المللی بهره‌گیری و نسبت به جذب سرمایه‌گذاران توانمند اقدام می‌شود.

برای تحقق سریع‌تر به اهداف توسعه‌ای مرتبط با جذب گردشگران در شهرکرد می‌توان از خوراک‌های محلی، آیین‌های سنتی و تولیدات صنایع‌دستی بهره‌گیری کرد.

اِلِمان بام ایران در ورودی شهرکرد در آینده‌ای نزدیک طراحی و ساخته می‌شود و با توجه به نامگذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" در طراحی ساختمان‌های مدیریت شهری می‌توان از اِلِمان‌های مرتبط با نمد بهره‌گیری کرد.

چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه شهرکرد بایستی به‌دور از نگاه‌های جزیره‌ای و با هدف بهره‌مندی عموم شهروندان اجرایی شود.

انم دادایی معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: در بازنگری طرح جامع مرکز چهارمحال و بختیاری از نظر کارشناسی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌منظور تحقق اهداف مورد نظر در نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" و تلاش برای ارتقای آن به "شهر جهانی نمد" بهره‌گیری می‌شود.

حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان و گذر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شهرکرد از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا در دستور کار و اولویت سیما و منظر شهرداری شهرکرد قرار می‌گیرد.

حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرکرد ضروری است که در این راستا شهرداری توسعه بازارچه صنایع‌دستی میدان قدس و ادامه آن تا بلوار آیت‌الله کاشانی را اجرایی می‌کند.

آقای جیلان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بازوان توانمند در تسریع روند توسعه حوزه‌های مرتبط با این اداره‌کل هستند.

مشارکت شهرداری‌ها با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری می‌تواند روند تأمین زیرساخت‌ها و سودآوری در حوزه‌های گردشگری شهری را تقویت کند.

ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری و تلاش برای افزایش ماندگاری آنان در استان جزو اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد.

نامگذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" یک خدمت بزرگ به گذشتگاه، پیشینیان و نیاکان این شهر و تلاش برای ارتقای آن به "شهر جهانی نمد" ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شهرکرد صنایع دستی شورای اسلامی گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری شهرکرد به عنوان میراث فرهنگی شهر ملی نمد بهره گیری اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام

همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو، تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و استانداری چهارمحال و بختیاری به امضاء رئیس دانشگاه شهرکرد و استاندار چهارمحال وبختیاری رسید.

بیشتر بخوانید

نمایش توانمندی‌های صادراتی بام ایران در تهران

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با مدیرکل گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی درخصوص راه اندازی زنجیره ارزش راهبردی گیاهان دارویی در استان مذاکره و تفاهم نامه‌ای نیز امضاء کرد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه به منظور همکاری در تدوین زنجیره ارزش بادام، جریان‌سازی، شبکه‌سازی، کمک به ارتقاء بهره‌وری، همچنین اعلام نتایج و دستاورد‌های حاصله به کارگروه توسعه زنجیره‌‎های ارزش راهبردی استان امضاء شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد