Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر علی رضا مرندی امروز پنجشنبه در نهمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی که در محل آمفی تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است، گفت: خدا را به خاطر نعمت بزرگ انقلاب شاکریم که البته قدر آن را نمی‌دانیم و قدر ناشناس هستیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های گوناگون، توجه به آنها را موجب بهبود امور دانست و گفت: وقتی مقام رهبری در توصیه‌های خود مکررا در مورد دانشگاه‌ها و سیاست‌های کلی وزارت بهداشت صحبت می‌کنند، می‌بینیم که چقدر ما کوتاهی و غفلت می‌کنیم و چقدر باید تلاش کنیم تا حسرت نخوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید در مسائل ارزشی مدام بررسی کنیم که ما چه کرده‌ایم.

مرندی گفت: در سیاست‌های کلی کشور بر علم و فناوری، حاکمیت ارزش‌ها و تحقق دانشگاه اسلامی تاکید شده است. اما آیا ما تلاشی برای اسلامی شدن دانشگاه می کنیم؟ مقام رهبری فرموده اند که دانشگاه سه چیز لازم دارد، دین، اخلاق و تهذیب. آیا دانشجویانی که تربیت می کنیم دارای این ویژگی ها هستند یا خیر و اگر نه، به طور قطع این تجلی روح ما در دانشجویان بوده است.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به فرمایشات رهبری تاکید کرد و گفت: عزیزانی که امکانی برایشان هست به توصیه های مقام رهبری توجه کنند، چرا که این سخنان نیازمند عمل است و همه اساتید و دانشجویان باید با همکاری هم این نهال را سبز نگاه دارند. به هر حال خدارا شاکریم به خاطر انقلابی که خداوند به ما هدیه کرده است اما شکر تنها کافی نیست و تلاش مضاعفی می برد تا آن را به نقاط دیگر جهان منتقل کنیم.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی در پایان افزود: خیلی ها به این نظام انقلابی دل بسته اند و لذا برای حفظ آن باید تلاش عملی کنیم. شورای انقلاب فرهنگی مصوبه ای دارد در مورد اسلامی شدن دانشگاه ها که اکنون در حال خاک خوردن است. مجموع ما (اساتید، کارکنان و دانشجویان) باید تلاش کنیم که در این مسئولیت سنگین سهمی ایفا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین «نیکزاد عیسی زاده»، معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز در جریان سخنرانی خود در این همایش گفت: از نگاه وحی آنچه مقام معلمی را از جایگاه رفیع برخوردار ساخته، توجه به نقش تربیتی است که معلم را از دایره انتقال دانش صرف خارج و روح و روان شاگرد را در امتداد تکامل و ترقی به آموزه‌های تربیتی استاد گره می‌زند. زیرا در پرتو تزکیه و تهذیب نفس، معرفت حاصل می شود. آنچنان که قرآن کریم خود سازی و تزکیه نفوس را از مهم ترین برنامه‌های پیامبر اسلام دانسته است.

حجت الاسلام و المسلمین عیسی زاده با اشاره به اینکه  مهم‌ترین هدف رسالت پیامبران به ویژه پیامبر اسلام تعلیم و تربیت انسان هاست گفت: دین اسلام مکتب خاصی در تعلیم و تربیت انسان ها دارد. براساس آموزه های قرآن کریم، اولین رسالت انبیای عظام تزکیه و تربیت انسان ها جهت نیل به اهداف بلند خلقت بوده است.

وی افزود: دین اسلام با دارا بودن کامل‌ترین و پویا ترین اصول تعلیم و تربیت، با نگرشی الهی به انسان و فلسفه حیات، هندسه تعلیم و تربیت خویش را بر اساس نظامی کارآمد بنا نموده و تمام ابعاد وجودی انسان را مبتنی بر آموزه‌های وحیانی به رشد و بلوغ می رساند. در مقابل برخی از مکاتب تنها بر بعد جسمانی توجه نموده و جنبه های مهم انسانیت را رها کرده اند. در این راستا پرورش الگوهای شاخص و مربیانی نستوه، که خود محور هدایت و تربیت راهپویان باورمند باشند، در درجه بالای اولویت قرار دارد.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، علم، عالم، تعلیم، معلم و متعلم را واژگان مقدسی خواند و گفت: این واژگان همواره ارزش و بهای خود را حفظ کرده و حاملان آن پیوسته بر تارک تاریخ جای داشته اند.

وی افزود: دانشجویان و استادان اصلی ترین زیربنای علم و دانش بوده و تهذیب و توانمندی آنهاست که سعادت و شکوه معنوی، اخلاقی و علمی یک جامعه را رقم می زنند. دانشجویان به عنوان بدنه جوان و خلاق با هدایت استادان کوشا و متدین می‌توانند پا بر راه‌های نرفته بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین عیسی زاده ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که نقش دانشگاه های علوم پزشکی در آموزش جوانان مستعد و تربیت متخصصین برای نظام سلامت یک جامعه، مقدمه ضروری توسعه پایدار کشور است. بکارگیری مفهوم تعلیم و تربیت در قلمرو طب، خود بیانگر معنای ژرفی است که با توجه به موضوع و مقصد طب، دست یابی به آن جز به توفیق الهی میسر نمی شود.

نهمین همایش قرآن عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی با موضوع  و محوریت قرآن و عترت محور تحول معنوی جامعه پزشکی صبح امروز پنجشنبه ۱۲ اسفند در محل آمفی تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با رونمایی از پرده متبرک بارگاه امیرالمومنین و تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت برگزار شد.

این همایش به اهتمام فرهنگستان علوم پزشکی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران تا فردا جمعه ۱۳ اسفند ادامه دارد.

برچسب‌ها قرآن کریم علیرضا مرندی فرهنگستان علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرآن کریم علیرضا مرندی فرهنگستان علوم پزشکی قرآن کریم علیرضا مرندی فرهنگستان علوم پزشکی فرهنگستان علوم پزشکی تعلیم و تربیت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، درباره آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 روح الله خضری پور  افزود: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF ) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

 

دیگر خبرها

  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان