Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:45:32 GMT

نیروهای روسیه در چند کیلومتری پایتخت اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۳۶۷۰

نیروهای روسیه در چند کیلومتری پایتخت اوکراین

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، درحالیکه اخبار رسیده حاکی از نزدیک شدن نیروهای روسیه به چند کیلومتری کی‌یف پایتخت اوکراین است، براساس اعلام سازمان ملل متحد، شمار پناهندگانی که تاکنون از این کشور گریخته اند به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

براساس اطلاعاتی که وزارت دفاع انگلیس ارائه کرده است کاروان بزرگ نیروهای روسی که در حال حرکت به سمت کی‌یف پیش می روند، در ۳۰ کیلومتری این شهر قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این اطلاعات به دلیل مقاومت سرسختانه اوکراین، خرابی تجهیزات نظامی روسیه و ازدحام، پیشروی نیروهای روسیه به کندی صورت می گیرد.  

براساس بیانیه وزارت دفاع انگلیس، این کاروان طی سه روز پیشرفت چندانی نداشته است و علیرغم گلوله باران شدید از سوی نیروهای روسیه، کنترل شهرهای خارکیف، چرنیهیف و ماریوپل، همچنان در دست اوکراین هستند.

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، واکنش غرب به اقدامات روسیه را "هیستری" توصیف کرد که به گفته وی، گذرا خواهد بود. وی افزود: انتظار دارد دور دوم مذاکرات صلح با یک هیات اوکراینی امروز پنجشنبه برگزار شود.

«فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در خصوص ورود سیلی از پناهجویان از اوکراین گفت: تنها در هفت روز، یک میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند. وی افزود: من در نزدیک به ۴۰ سال گذشته که در شرایط اضطراری پناهندگان کار کرده‌ام، به ندرت مهاجرتی با این وضع را شاهد بوده ام.  

شهر خرسون با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت اولین مرکز شهری مهمی بود که به دست روس ها افتاد. شهردار این شهر اواخر دیروز چهارشنبه گفت که نیروهای روسی در خیابان ها هستند و وارد ساختمان شورا شده اند.

روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی در جهان است و این کشور به همراه اوکراین از صادرکنندگان عمده مواد غذایی بشمار می روند. گزارش های رسیده حاکی از افزایش بهای نفت و کالاهای اساسی به نشانه تورم جهانی است.

برچسب‌ها اوکراین روسیه سازمان ملل متحد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه سازمان ملل متحد اوکراین روسیه سازمان ملل متحد نیروهای روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین

دریافت 11 MB کد خبر 6095524

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند