Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 4+1 وارد روزهای پایانی خود شده است و در حالی که برخی از منابع خبری از شکست قریب الوقوع مذاکرات سخن می گویند، برخی دیگر معتقدند تلاش ها برای احیای برجام ادامه دارد و باید به حصول توافق امیدوار ماند.

اولیانوف میز مذاکرات وین را ترک کرد ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۲

میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت :امیدوار است در غیابش در مذاکرات وین «همکاران آمریکایی و اروپایی زبان مشترکی با ایران پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شدنی است.»

ورا روزن، خبرنگار المانیتور در توییتر نوشته است: در خصوص مذاکرات ایران، اولیانف نماینده روسیه شب گذشته به من گفت این هفته بایستی بر امور شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (مربوط به اوکراین) تمرکز کند. او گفت امیدوار است در غیابش در مذاکرات وین «همکاران آمریکایی و اروپایی زبان مشترکی با ایران پیدا کنند. این شدنی است.»

 

موافقت آمریکا به شروط ایران ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۰

 خوش چشم مشاور تیم مذاکره کننده در وین گفته است: سرانجام، پس از یک موج ناموفق عملیات روانی، نشانه هایی وجود دارد که بحران اوکراین، آمریکا را مجبور به عقب نشینی از رویکرد تشدیدکننده خود در گفتگوهای وین برای تن دادن به شرایط درخواستی ایران برای توافق کرده است.

او در ادامه گفت: در هر صورت، اکنون یک نقطه عطف برای این آخر هفته در افق به نظر می رسد.

رایزنی دوجانبه علی باقری و انریکه مورا در وین ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۴:۵۹

در ادامه رایزنی‌ها در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌های آمریکا، علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده گفت‌وگوها ظهر امروز (پنجشنبه) ۱۲ اسفند ماه به وقت محلی در نشستی دوجانبه در هتل کوبورگ شهر وین در حال گفت‌وگو هستند.

گفت‌وگوها همچنین روز چهارشنبه بین هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های دیگر برگزار شد. بر همین اساس دو نشست بین مذاکره کنندگان ارشد ایرانی و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) و همچنین نشستی با حضور باقری و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌‌وگوها در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

نشست هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی نیز سه‌شنبه شب تا ساعت یک بامداد ادامه یافت. بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم که به منظور انجام گفت‌وگوهای فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین حضور دارد و همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست دیشب با سه کشور اروپایی حضور داشتند.

گفتنی است از روز دوشنبه تاکنون که علی باقری به وین بازگشته، نشست‌های مفصل مشابهی بین طرفین برگزار شده است.

سفر مهم رافائل گروسی به تهران برای بازکردن گره مذاکرات

یک منبع مطلع با اعلام سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: براساس توافق به عمل آمده رافائل گرسی مدیرکل آژانس و هیأت همراه روز شنبه ۱۴ اسفند ماه به تهران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گروسی در این سفر ضمن ملاقات با مقامات ذیربط از جمله محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

رافائل گروسی روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه در پاسخ به سوالی در خصوص ایران گفت: «قطعا رایزنی‌های دائمی با ایران به اشکال مختلف به طور حضوری، مجازی و سایر شکل‌ها داریم و به سختی برای رسیدن به توافق کار می‌کنیم». مدیرکل آژانس اتمی در خصوص برنامه برای سفر به ایران در آینده هم گفت که همه چیز ممکن است.

در همین زمینه نیز سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر روز شنبه مدیرکل این نهاد بین‌المللی به تهران را تایید کرد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در هفته جاری برای انجام رایزنی‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرد و رایزنی‌هایی را با مقامات آژانس صورت داد. وی همچنین در مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی نیز به همراه علی باقری حضور داشت.

لازم به ذکر است این سفر در شرایطی انجام می‌شود که دور هشتم مذاکرات در وین بین ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا در جریان است.

گروسی روز چهارشنبه در نشست خبری در وین در خصوص مذاکرات وین و آنچه مسائل باقی‌مانده پادمانی خوانده می‌شود، گفت: مذاکرات در حال پیشرفت است و بر کسی پوشیده نیست که این مذاکرات که مذاکرات من نیست و ما در آن مشارکت داریم و مورد مشورت قرار می‌گیریم، در حال رسیدن به نقطه تعیین‌کننده است و البته این موضوع (مسائل باقی‌مانده پادمانی) مطرح شده، موضع ما در این خصوص همیشه یکسان بوده، این‌ها رویه‌های جداگانه هستند، گرچه به وضوح تاثیر متقابل وجود دارد، اما چیزی که برای حل آن‌ها نیاز داریم، یک روند یکپارچه و متکی به خود است که من خوشبینم بتوانیم بدون سیاسی‌سازی مسئله یا مشروط و وابسته کردن آن به نهایی شدن مذاکرات به آن دست یابیم. بنابراین باید کار خود را ادامه دهیم. به دستیابی به یک روند کامل برای شفاف‌سازی این موضوع که تحت تاثیر مذاکرات کنونی (در وین) یا توافقی در نتیجه آن نباشد، خوشبین هستم.

این سومین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم است. ۲۱ شهریور ماه سالجاری «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین سفرش در دولت سیزدهم با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در تهران ملاقات کرد. گروسی در اوایل آذر ماه نیز در سفر به تهران ضمن دیدار با محمد اسلامی برای نخستین بار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم دیدار و به رایزنی پرداخت.

توییت شمخانی درباره تبعات شکست مذاکرات 

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (پنجشنبه) در توئیتی نوشت: راهبرد «مقاومت فعال»، سیاست «فشار حداکثری» ترامپ را به اعتراف دولت فعلی آمریکا با شکست روبرو کرد.

وی افزود: مذاکرات وین اگر به توافق خوب منتهی نشود، به طور قطع در آینده نه چندان دور، دولت فعلی آمریکا نیز به دلیل عدم استفاده به موقع از فرصت دیپلماسی، احساس شکست خواهد کرد.

وزیر جنگ اسرائیل: احتمال توافق در وین در روزهای آینده قوت گرفت

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی که به همراه دیگر مقامات صهیونیستی در ماه های اخیر برای ناکام گذاشتن مذاکرات ایران با قدرت های جهانی از هیچ اقدامی فروگذار نبود، اذعان کرد که توافق در روزهای آینده می تواند به دست آید.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، گانتس در جریان آیین فارغ التحصیلی برای افسران نیروی دریایی ارتش در حیفا، گفت که در هفته های آینده شاید حتی در روزهای آینده یک توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی امضا شود.

با این‌که اقدامات تل آویو به منظور جلوگیری از شکل گیری توافق در وین ناکام ماند، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: چه این اتفاق بیافتد یا خیر، اسرائیل به هر کاری که مانع تبدیل شدن ایران به یک تهدید موجود و دستیابی آن به قابلیت هسته ای شود، ادامه خواهد داد.

در حالی که خود رژیم صهیونیستی بر اساس گزارش ها دست کم دارای ۸۰ کلاهک هسته ای است و همواره امنیت منطقه را به چالش می کشد، گانتس، ایران را نخستین مشکل منطقه ای و جهانی خواند که به همین خاطر اسرائیل به فعالیت دیپلماتیک و تقویت نیروی ارتش خود (برای مبارزه با آن) ادامه می دهد.

وی افزود: اگر یک توافق به امضا برسد، ما هرگز کار در کانال های دیپلماتیک با هدف افزایش نظارت بر ایران را متوقف نخواهیم کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی پیش از شروع دور جدید مذاکرات وین، سفرهای متعددی به کشورهای غربی مخصوصاً آمریکا انجام دادند تا با رایزنی با پایتخت های کشورهای مذاکره کننده با تهران، مذاکرات رفع تحریم ها و بازگشت آمریکا به برجام را با شکست روبرو کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مذاکرات هسته ای مذاکرات وین ایران و آمریکا برجام اروپا تحریم چین روسیه مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور آژانس بین المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران سازمان انرژی اتمی سه کشور اروپایی رژیم صهیونیستی انرژی اتمی مذاکره کننده مدیرکل آژانس رافائل گروسی انریکه مورا مذاکرات وین بین ایران علی باقری رایزنی ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست

معاون دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه حماس به نمایندگی از کل مقاومت فلسطین در مذاکرات، از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند گفت عملیات «وعده صادق» ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد و کشورهای منطقه باید در محاسباتشان تجدید نظر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات اخیر مربوط به جنگ غزه، از مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا گرفته تا افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی به سرنوشت آخرین دور مذاکرات قاهره درباره آتش بس غزه اشاره و اعلام کرد که در حال حاضر در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده اما از آنجایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه نیاز به این مذاکرات دارند انتظار می‌رود که مذاکرات از سر گرفته شود.

موضع حماس در مذاکرات به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت فلسطین است

الهندی در گفتگو با العربی الجدید درباره پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات آتش بس که اخیرا از طریق میانجی‌ها مطرح شد اظهار داشت که پیشنهاد آمریکا در دور قبلی مذاکرات، یک بازاریابی گمراه کننده برای رژیم صهیونیستی بود. مقاومت در پاسخ به این پیشنهاد واشنگتن موضع خود را قاطعانه درباره مسائل اساسی مربوط به حقوق فلسطینیان و شروط اصلی مقاومت مطرح کرد که شامل عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، برقراری آتش بس جامع و بازگشت آزادانه آوارگان به مناطق خود بود.

وی افزود که مقاومت همچنین در راستای منافع مردم فلسطین نرمش زیادی از خود در مذاکرات نشان داد اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال فریبکاری بودند و پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد در واقع یک پیشنهاد کاملا آمریکایی بود که به شکل کامل در خدمت رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار داشت. مقاومت نیز پاسخ این پیشنهاد آمریکا را قاطعانه داد و تاکید کرد که از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام جهاد اسلامی در ادامه اظهار داشت که جنبش جهاد اسلامی هیچ موضع جداگانه‌ای ندارد و جنبش حماس مجاز است به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت مذاکره کند. در این میان ادعاهای رژیم اشغالگر و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مبنی بر اینکه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین در مذاکرات مانع تراشی می‌کنند دروغی بیش نبوده و با هدف به تعویق انداختن مذاکرات و طفره رفتن از انجام معامله‌ای است که صهیونیست‌ها مجبورند بهای آن را بپردازند.

محمد الهندی تصریح کرد که خود اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع اذعان دارند و منابع صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که نتانیاهو در مسیر مذاکرات مانع تراشی می‌کند.

انتقاد جهاد اسلامی از سکوت عربی در برابر جنایات اسرائیلحماس و جهاد اسلامی: قدردان حمایت‌های ایران از فلسطین هستیمجهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است

شکست صهیونیست‌ها در مناطق مختلف غزه در رفح هم تکرار خواهد شد

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی میان مذاکرات و توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح وجود دارد یا نه گفت که رژیم صهیونیستی بحث حمله به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی و رسیدن به هدف خود در نابودی مقاومت در رسانه‌ها تبلیغ می‌کند اما ما اطمینان می‌دهیم که اگر اشغالگران تجاوزی علیه رفح انجام دهند، سرنوشت آن مانند حمله به خان یونس یا شمال یا مرکز غزه خواهد بود و همه چیز برای صهیونیست‌ها به نقطه صفر برمی گردد و اشغالگران مجددا هیچ دستاوردی جز جنایت علیه غیرنظامیان نخواهند داشت.

پاسخ ایران نشان داد که اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد

وی در ادامه به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که این پاسخ تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر در این شکل و اندازه بیانگر ناتوانی اسرائیل در محافظت از خود بوده و این عملیات ایران ثابت کرد که اسرائیل برای محافظت از خود نیاز کامل به آمریکا دارد. عملیات وعده صادق همچنین نشان داد که وزن اسرائیل در منطقه رو به کاهش بوده و بازدارندگی آن در حال فرسایش است و این رژیم نمی‌تواند آنگونه که خودش و آمریکا برنامه ریزی کرده بودند بر منطقه مسلط شود.

محمد الهندی تاکید کرد که بنابراین کشورهای منطقه باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند. صد سال است که مردم غزه و فلسطین در مقابل چشم و گوش رژیم های عربی رنج می‌کشند.

احتمال انتفاضه جدید در کرانه باختری وجود دارد

وی درباره اوضاع متشنج کرانه باختری نیز اظهار داشت که در حال حاضر کرانه باختری در سایه تشدید حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تبدیل به یک عرصه داغ شده و همه احتمالات در این منطقه از جمله وقوع انتفاضه جدید هم وجود دارد. به ویژه اینکه جنایات بی‌سابقه ارتش صهیونیستی و حمله شهرک نشینان مسلح به کرانه باختری و نیز یورش‌های مداوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سایه بسته شدن کامل هرگونه افق سیاسی موجب می‌گردد تا هر گزینه‌ای برای تشدید اوضاع از جمله انتفاضه، محتمل باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند/ از کریم باقری تا احمد نوراللهی و کاپیتان
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی