Web Analytics Made Easy - Statcounter

صد و پنجاه و نهمین جلسه از شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

سعیدرضا عاملی گفت:  ما ۲۶ نوع سهمیه داریم و شاید بیش از ۲۰ مصوبه مجلس و شورای انقلاب فرهنگی برای سهمیه‌ها داشتیم. مصوبات ناظر بر اقتضائات زمان خود بودند و قاعدتاً باید برای یک دوره زمانی خاص باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان می گویند که امروز تقاضا در برخی از سهمیه‌ها کاهش پیدا کرده است و باید متناسب‌سازی با شرایط کنونی نسبت به زمانی که در شرایط بعد از جنگ تحمیلی قرار داشتیم، انجام شود.

او گفت: به‌ هرحال خیلی زمانی برای تصمیم‌گیری نداریم؛ اما باید تصمیم‌گیری‌ها بر اساس پختگی، دقت و رعایت حقوق مردم و نسل ارزشمند ایثارگران باشد. ۵۰۰ هزار ظرفیت برای حضور دانشجو در دانشگاه‌های کشور از کشور عراق و افغانستان داریم. پس باید بتوانیم ظرفیت دانشجویان بین‌المللی را افزایش دهیم و الزامات و اقتضائاتی را فراهم کنیم.

به گفته عاملی در مبحث بومی گزینی، چرخش علمی در نقاط محروم انجام نمی شود. استان سیستان و بلوچستان ۹۱ درصد از دانشجویان را از استان خود می‌گیرد و تقاضا دارد که دانشجو از سایر مناطق وارد این استان شوند تا حرکت علمی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی سهمیه های کنکوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل صمت استان گفت: هیئت‌های تجاری از کشور‌های روسیه، آفریقای جنوبی و مغولستان درغرفه استان چهارمحال و بختیاری در زمینه صادرات مواد غذایی از جمله ماهی و گوشت و مواد بهداشتی با مسئولان استان دیدار و رایزنی کردند.
فصل الله رحمتی افزود:در این نشست گفتگو و مذاکرات اولیه برایدتحقق راهبرد‌های صادراتی انجام شد.
وی گفت:همچنین اطلاعات همه تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذارانی که به غرفه مراجعه داشتند دامنه فعالیت آنان ثبت شده و به زودی مراودات و تعاملات لازم انجام خواهد شد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) با هدف ارائه آخرین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های علمی و صنعتی و فرصت آشنایی و مذاکره تجار و بازرگانان خارجی با شرکت‌های صادراتی ایرانی به مدت پنج روز با حضور ۲هزار مهمان خارجی از ۸۰ کشور و ۱۲گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور