Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قاری بین المللی قرآن با اشاره به ابعاد وسیع برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشورمان تاکید کرد: مسابقات بین المللی قران نقش وحدت آفرینی در جهان اسلام را ایفا می کند.

علی اصغر شعاعی حائزرتبه اول مسابقات بین المللی هندوستان در سال 86 و رتبه اول مسابقات بین المللی مفازا ( شبکه جهانی الکوثر ) سال 97 و از فعالین قرانی استان قم در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره برگزاری مسابقات بین المللی قرآن به صورت مجازی و تاثیرات آن در میان مخاطبان و شرکت کنندگان گفت: فضای مجازی ، در برگزاری مسابقات به  عنوان یک فرصت محسوب می شود و می توان از آن بهره برداری لازم را نمود اما  نباید تاثیر حضورفیزیکی متسابقین و مردم را در صحنه مسابقات نادیده  گرفت چراکه حضور حقیقی موجب تاثیرات مثبت و گرمابخش به مسابقات می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات به صورت حضوری اهمیت بسزایی در شورآفرینی دارد، گفت: اگرچه برگزاری مسابقات بصورت مجازی از هزینه ها می کاهد و برای برگزار کنندگان و شرکت کنندگان از جهاتی آسان تر است اما باید به نکات مثبت برگزاری مسابقات به صورت حقیقی و حضوری نیز توجه کرد ؛ بدین جهت پیشنهاد می کنم مرحله مقدماتی و نخست مسابقات را به صورت مجازی برگزار کنیم و در مراحل نهایی و بویژه فینال که تعداد محدود تری شرکت کننده با هم رقابت می کنند، مسابقات به صورت حضوری برگزار شود  تا آن شور و حرارت ذکر شده ایجاد گردد.

شعاعی با بیان اینکه می توان ازتجربیات مسابقات مفازا و یا سایر مسابقات مجازی  استفاده کرد ، افزود: می توان یک ماه قبل از مسابقات ، مسابقاتی مقدماتی را بصورت مجازی تدارک دید تا افراد برتر در مسابقات بین المللی بصورت حضوری با هم به رقابت بپردازند که مسلما  باعث رشد سطح مسابقات و نشر فرهنگ قرآنی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات در فضای مجازی، انعکاس تبلیغاتی بیشتری را بدنبال دارد ،گفت: ظرفیت تبلیغات در فضای مجازی نکته ای است که ما آن را نادیده گرفته ایم اما می توان با راهبردهای مناسب ، تبلیغات مجازی را گسترش داد و مخاطبان و مشتاقان بیشتری را در جامعه به سوی قرآن رهنمون کرد.

شعاعی بر ضرورت گسترش این مسابقات در سطوح مختلف و اهتمام به فضای تبلیغی به ویژه در رسانه ملی تاکید کرد و گفت: رسانه ملی و به ویژه بخش های تبلیغاتی می توانند به پوشش اخبار برگزاری مسابقات در سطح گسترده ای بپردازند و این رویکرد رسانه ای مهم نیازمند یک اجماع از سوی دست اندرکاران ذیربط برای پوشش هر چه بهتر و کامل تر مسابقات است. 

وی تصریح کرد: می توان همزمان با برگزاری مسابقات  بین المللی ، مراسم و برنامه های مختلف قرآنی را در استانهای کشور برگزار کرد . این راهبرد هم می تواند در راستای همگرایی استانها و مردم همه کشور با مسابقات بین المللی قرآن تاثیرگذار باشد .

این استاد قرآنی همچنین در خصوص نقش مسابقات قرآنی در ایجاد فضای وحدت آفرین در جهان اسلام گفت: نقش وحدت آفرین مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران بر کسی پوشیده نیست زیرا حضور نخبگان و قاریان کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر ، آشنایی شرکت کنندگان با توانمندی های یکدیگر ، همنوایی شرکت کنندگان با هم و نزدیکتر شدن قلوب آنها خود به  وحدت آفرینی چنین رویداد عظیمی کمک می کند. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم ومعارف  بر لزوم توجه به بخش پژوهشی و احیای آن نیز  تاکید کرد و گفت: برگزاری بخش پژوهشی چند سالی است که کمرنگ  مانده در حالی که  این بخش مهم دارای برکات فراوانی است و نقش وحدت آفرین ، علمی و عمیقی به دنبال دارد.

وی در پایان بر ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب برای مسابقات بین المللی قران در سرح کشور تاکید کرد و گفت باید از ظرفیت های موجود در فضای مجازی نیز درهمین راستا استفاده کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هندوستان استان قم برنا فضای مجازی رقابت رشد تبلیغات جامعه رسانه رسانه ملی پوشش ایران نخبگان کشورهای اسلامی فضای مجازی مسابقات قرآن قاری بین المللی مسابقات بین المللی قرآن برگزاری مسابقات نقش وحدت آفرین شرکت کنندگان فضای مجازی صورت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی