Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران با دارا بودن ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی سلول‌های بنیادی، یک هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی جزء ۵ کشور اول دنیا در این حوزه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت شهرستان ملارد که با حضور استاندار تهران و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد، افزود: ما قبل از انقلاب مجبور بودیم بیماران خود را برای درمان به خارج از کشور بفرستیم، چون نیروی متخصص در کشور نداشتیم، اما اکنون و پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب روز به روز قوی‌تر شده ایم و اکثر درمان‌ها با بهره گیری از کادر درمان و تجهیزات داخل انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را ۶۳ مورد عنوان کرد و یادآورشد: اکنون ۲۵۰ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه مقابله و درمان بیماران کرونایی نیز ابراز داشت: بیماری کرونا به ما نشان داد که قدرت‌های اصلی دنیا با وجود آن همه ادعای پیشرفت نتوانستند در زمینه کاهش تلفات خود کاری انجام دهند.

عین اللهی تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از حمایت مردمی برخوردار هستیم و به برکت این اعتماد تاکنون ۱۴۲ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده و از کمترین تلفات انسانی برخوردار بوده ایم.

استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: متاسفانه تاخیر ۱۲ ساله در افتتاح بیمارستان شهدای دولت نشان دهنده ضعف در برنامه ریزی و تخصیص بهینه منابع از سوی مسئولان است.

محسن منصوری ضمن اشاره به این موضوع که برای تخصیص اعتبارات و منابع مالی پروژه‌ها باید با برنامه ریزی و نیازسنجی اقدام موثر صورت بگیرد، گفت: ما نباید در انجام کار‌ها قولی بدهیم که از عهده انجام آن برنیایم.

وی همچنین اولویت کاری خود را پیگیری و اتمام پروژه‌های موجود و نیمه کاره در استان تهران عنوان کرد و ادامه داد: ما به اندازه ۳۰ سال پروژه قدیمی و نیمه کاره در کشور داریم که اول باید این موارد را به اتمام برسانیم.

دکتر عبدالرضا پازوکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این آیین اظهار داشت: افتتاح بیمارستان شهدای سلامت در شهرستان ملارد تنها بخشی از نیاز‌های درمانی این منطقه را تامین می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در کشور ما ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های درمانی برعهده بیمار است که باید در این زمینه چاره اندیشی مناسبی صورت بگیرد.

پازوکی همچنین با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور گفت: برای تامین نیرو‌های درمانی این بیمارستان به خصوص پرستار با تجربه دچار مشکل هستیم و در عین حال نمی‌توانیم با استخدام افراد کم تجربه جان افراد را به خطر بیندازیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای سلامت شهرستان ملارد تجلیل شد.

ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهدای سلامت شهرستان ملارد در سال ۱۳۹۱ مصوب و از سال ۱۳۹۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و از سال ۹۷ با کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل پروژه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

بیمارستان شهدای سلامت ملارد در زمینی به مساحت ۳۴ هزار متر مربع با ظرفیت ۱۶۰ تخت بیمارستانی و در زیربنای ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع با ۳۱۱ میلیارد تومان هزینه ساخته و تجهیز شده است.

این بیمارستان در چهار طبقه راه اندازی شده و شامل بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی، آندوسکوپی، سی تی اسکن، دیالیز، درمانگاه، مراقبت‌های ویژه آی سی یو، سی سی یو و نوزادان، زایمان، بستری روان، بستری داخلی، بستری جراحی، بستری زنان و زایمان و بستری اطفال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسن نیروی متخصص بیمارستان شهدای شهرستان ملارد شهدای سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود

تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای تأمین مطالبات بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود و در خصوص بهبود خدمت‌رسانی در واحد‌های پاراکلینیک و تصویربرداری، یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل بیمارستانی باارزشی بالغ‌بر سی میلیارد ریال تحویل بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود گردید.

وی بابیان این‌که مراحل نصب و آموزش آن در مرکز به‌صورت کامل صورت گرفت، افزود: از ویژگی این رادیولوژی قابل‌حمل یا پرتابل (portable) این است که در اکثر مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها در اتاق بیماران، بخش ریکاوری، بخش مراقبت‌های ویژه، حیاط بیمارستان و بخش نوزادان قابل‌استفاده هست.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از تجهیزات در شرایط اورژانسی یا مواقعی که بیمار به هر دلیلی نمی‌تواند حرکت کند برای عکس‌برداری اشعه ایکس استفاده می‌شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد