Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ستاری فرد روز پنجشنبه در حاشیه هشتمین مرحله طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی و آموزشی کشوری با عنوان طرح شهید "حسین خرازی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و اردوگاههای آموزش و پرورش برای استفاده مردم و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در این مسیر تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ناگزیر هستیم به سمت برقراری عدالت حرکت کنیم تا امکان برخورداری تمام مردم و دانش آموزان از زیرساخت‌ها، فضاها و تجهیزات و امکانات موجود آموزش و پرورش که با اعتبارات مردم ایجاد شده، فراهم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: متأسفانه اکنون بسیاری از فعالیت‌های فراغتی، ورزشی و فرهنگی تبدیل به کالای لوکس شده است و همه خانواده‌ها امکان استفاده از این نوع فعالیت ها را ندارند، بر همین اساس آموزش و پرورش به سمتی حرکت کرد تا زیرساخت و امکانات خود را صرف همه مردم کند تا عدالت تربیتی آموزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش برقرار شود.

او ادامه داد: بر همین اساس، در گام اول استفاده رایگان از فضاهای ورزشی توسط مردم پیش‌بینی شد تا موضوع مردمی سازی و مردم محوری که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است بر طبق قانون اساسی عملیاتی شود.

ستاری فرد گفت: بعد از مرحله آزاد سازی مجموعه‌های ورزشی و آموزشی کشوری با عنوان طرح شهید حسین خرازی به دنبال اجرای طرح تحول هدایت ورزشی با نام شهید "ابراهیم هادی" هستیم که مقدمات آن برای اجرا در سال ۱۴۰۱ فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح  به صورت آمایشی اجرا خواهد شد، افزود: در هر منطقه متناسب با استعداد و ظرفیتی که دارد، نسبت به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی آنها با محور جبران نابرابری‌های موجود و رفع نیازهای هر منطقه گام بر می داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کاهش سرانه فضای ورزشی در مناطق کم برخوردار بیان کرد: در زمان توزیع اعتبارات مناطق محروم تر باید مورد توجه قرار گیرد تا زیرساخت‌های ورزشی برای این مناطق هم فراهم شود و همچنین لازم است تا با همکاری افراد خیر و نهادها و ارگان‌های انقلابی که در حوزه محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند، سرانه ورزشی این مناطق نیز افزایش پیدا کند.

او گفت: مهمترین موضوع بهره‌وری و بهره‌مندی از فضاهای ورزشی است که به دنبال آن هستیم تا تمام مردم بتوانند از زیرساخت ورزشی آموزش و پرورش بهره لازم و کافی را ببرند که این موضوع مورد تاکید سند تحول آموزش و پرورش نیز است.

بر اساس طرح شهید خرازی موسوم به اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی-ورزشی مرتبط با آموزش و پرورش، دانش آموزان دختر به اتفاق مادران خود در روز پنجشنبه و پسران با همراه پدران خود در روز جمعه هر هفته می توانند به صورت رایگان از فضاهای ورزشی متعلق به آموزش و پرورش استفاده کنند.

برچسب‌ها معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مشهد قانون اساسی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مشهد قانون اساسی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مشهد قانون اساسی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد

ایسنا/فارس مرحله ۱۴ گانه چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شیراز از امروز 13 اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات ویژه دانش‌آموزان نواحی چهارگانه شیراز امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مراسم گفت: به دلیل پهناور بودن استان، بین مرحله شهرستان و مرحله استانی مسابقات قرآن یک مرحله به نام مرحله ۱۴ گانه ایجاد شده تا دانش‌آموزان مستعد بیشتری در زمینه قرانی شناسایی شوند.

فرشید قاسمی تصریح کرد: در این مرحله دانش‌آموزان مناطق همجوار با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت برترین آن‌ها در این مرحله به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: مرحله ۱۴ گانه چهل ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان فارس در شهرستان‌ها و مناطق اقلید، سرچهان، ارسنجان، خرامه، سروستان، لارستان، داراب، فیروزآباد، اشکنان، ممسنی، بالاده، شیراز، سپیدان و قیروکارزین برگزار و یا در درحال برگزاری است.

قاسمی گفت: مسابقات شیراز با حضور بیش از هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم نواحی چهارگانه شیراز و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: این مسابقات در ۱۲ رشته شامل حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، گفتمان مهدوی، انشای نماز، مداحی، دعاخوانی و اذان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در این مراسم گفت: امروز اگر نگاهی به آسیب‌ها، مشکلات و آفت‌های جامعه بیندازیم، متوجه می‌شویم علت عمده این آسیب‌ها و مشکلات به دلیل دوری از قرآن و آیات نور بوده است.

مجید احمدی ادامه داد: هر کجا که بشر آسیب دیده، و دچار آشوب درون شده است، به جهت بی‌تقوایی، دوری از آیات الهی و آرامش حاصله از آن بوده است.

وی گفت: امروز توفیقی نصیب ما شده است که در این مکان، شهید عزیزی که نوجوان و احتمالا دانش‌آموز بوده و تازه تفحص شده است را در سالروز شهادت امام جعفر صادق، جد این شهید بزرگوار، میزبانی کنیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای بهتر داشته باشیم باید از آیات قرآن و آموزه‌های آن در محیط کار و اجتماع استفاده کنیم، افزود: دانش‌آموزان باید آیات الهی را بخوانند و کمک کنند که محیط ما و اجتماع ما قرآنی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان