Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله لطف الله دژکام روز پنجشنبه در دیدار  با رییس سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: اگر بنا بوده فارس استان پایلوت برای طرح پزشک خانواده باشد باید طبق اصول، مسیر را ادامه داد و آنچه امروز نیز از این طرح باقی مانده به خاطر تلاش های دکتر ایمانیه استاندار فارس بوده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: متاسفانه در طول این مدت مطالعه، همکاری و ارتباط بین فضای کشورهایی که در طرح پزشک خانواده موفق بوده اند وجود نداشته و ارتقایی در طرح پزشک خانواده حس نمی شود و بعد از مدتی اصل طرح زیر سوال می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت اقتضایی و لحظه ای برای کشوری که می خواهد تمدن سازی کند به درد نمی خورد.

وی بیان داشت: اما بحث دیگری که عمده مشغولیت ذهنی بنده در دانشگاه است بحث اخلاق پزشکی و بحث نظام پزشکی است که حقیقتا ما در تمدن اروپایی از این جهت لطمه خوردیم یعنی چون مدیریت و پول زیاد آنجا است و در بازار و تجارت تسلط دارند و طبیعتا منافع و امکانات آنجا می رود راحت می توانند یکسری خدمات ارائه دهند.

دژکام عنوان کرد: ولی همه چیز با ارائه خدمات و رفاه حل نمی شود و خود آنها به این مسئله رسیده اند که از حیث معنویت و اخلاق عقب افتاده اند و اصل بحث اخلاق پزشکی  را ما شروع نکردیم.خود آنها در پایان قرن قبلی تقریبا مقارن با انقلاب اسلامی در ایران متوجه شدند که به اخلاق و معنویت نیاز دارند.

وی گفت: در نتیجه متاسفانه متون درس اخلاق پزشکی نیز از آنها است و در این قضیه صرفا مثل همه کارهایی که در یکی دو قرن اخیر کردیم که شروع با آنها بود و ما دنبال روی کردیم، در بحث اخلاق پزشکی نیز همین اتفاق افتاد و ما ادامه دادیم و متاسفانه ما این قضیه را گاهی ضایع کردیم چون مفهوم ethic وقتی معادل سازی شد در فارسی به موضوعاتی منتهی شد که ربطی به اخلاق نداشت.

دژکام اظهار داشت: بیش از آنکه اخلاق به معنایی که در کشور ما متداول است مدنظر باشد حقوق مدنظر آنهاست از طرفی حقوق پزشکی که درس رسمی بوده است را حذف کردند و این نیز اشتباه است. اگر حیثیات پزشک تنزل پیدا کند لطمه به همه جامعه است و نه فقط جامعه پزشکی بلکه تمام ملت ضرر خواهند کرد.

برچسب‌ها امام جمعه شیراز شیراز فارس اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه شیراز شیراز فارس امام جمعه شیراز شیراز فارس اخلاق اخلاق پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)

رییس جمهور در مراسم گرامیداشت روز معلم:موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب شناسی و آسیب زدایی از جامعه و اساس برای ارتقاء یک نسل است.

تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه شناسان، آسیب شناسان و خانواده‌های گرامی دارند. بر همین اساس آموزش و پروش مسله اول در کشور برای ماست.

انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش رشد خواهد کرد و محور اصلی آن معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم) استقبال پرشور مردمی از ابراهیم رئیسی در سریلانکا (فیلم) کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است