Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@21:32:40 GMT

بهترین تصمیم سردار آزمون

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۵۰۱۶

بهترین تصمیم سردار آزمون

جدایی آزمون از زنیت به شکلی باورنکردنی و سریع اتفاق افتاد و حالا آزمون از گزند انزوای جهانی روسیه در امان مانده است.

به گزارش مشرق، ماجرای جدایی سردار از لیگ روسیه شبیه این ضرب المثل معروف روسی از فیلم آلیس و سرزمین عجایب شده بود که «دیروز یا فردا اتفاق می‌افتد اما امروز نه!». در هر پنجره نقل و انتقالات شایعات انتقال آزمون به تیم بزرگ اروپایی فضای رسانه‌ای کشورهای مختلف را به خود اختصاص می‌داد و در حالی‌که همه انتظار امضای قرارداد را می‌کشیدند، همه‌چیز به آینده موکول می‌شد و در نهایت هم باشگاه‌های روس با شگردهای همیشگی، سردار را حفظ می‌کردند اما این بار داستان دیگری در پیش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی‌که اوضاع به شکل سابق پیش‌ می‌رفت، ناگهان سوشال مدیای هواداران بایرلورکوزن با تصویری از یک مهاجم پُر شد که برای سال‌های طولانی خبر انتقال بزرگش به یک تیم اروپایی شنیده می‌شد.

سردار در شرایطی که ۶ماه به پایان قراردادش با زنیت سن پترزبورگ مانده بود، تصمیمش برای فصل آینده را نهایی کرد و با ترک اردوی تیمش، ملاقاتی مهم را با مدیرورزشی بایرلورکوزن انجام داد و تصاویر توافقش با باشگاه آلمانی نیز منتشر شد تا مدیران خشمگین زنیت که انتظار داشتند درآمد هنگفتی از جدایی این مهاجم گلزن به‌دست آورند، او را به سکو تبعید و حتی تهدید انتقالش به تیم زیر ۲۳ ساله‌ها را نیز مطرح کنند.

در کشاکش همین ماجراها بود که لورکوزن پیشنهاد جذب زمستانی سردار در پنجره زمستانی با پرداخت تنها چهار میلیون یورو را مطرح کرد و مدیران مستاصل زنیت نیز این تنها پیشنهاد را پذیرفتند تا حداقل جدایی آزمون دستاورد مالی هرچند اندکی برایشان داشته باشد و این نقطه عطفی بود برای امید اول گلزنی تیم ملی ایران در جام جهانی.

زمانی که این انتقال نهایی شد و سردار با پایان قرنطینه کرونایی، راه لورکوزن را در پیش گرفت، هنوز ادوات نظامی روسیه و سربازان ارتش این کشور در مرز اوکراین مستقر نشده بودند و کسی خواب این را هم نمی‌دید که جنگ، قاره سبز را در بر بگیرد و حمله نظامی به یک کشور اروپایی، به تیتر یک اخبار تبدیل شود. اما این اتفاق رخ داد و در پی آن، جامعه جهانی تصمیم به تحریم روسیه گرفت و این تحریم به ورزش گسترش یافت تا تیم‌های روسیه هم از گزند تبعات حمله کشورشان به اوکراین در امان نمانند و از رقابت‌های اروپایی کنار گذاشته شوند.

اگر آزمون در زنیت می‌ماند و انتقالش به بایرلورکوزن را قطعی نمی‌کرد، علاوه بر اینکه شانس بازی در مسابقات اروپایی را از دست می‌داد، شاید حتی مجبور می‌شد که قراردادش را با زنیت تمدید کند چرا که در چنین شرایطی نگاه به فوتبال روسیه به حداقل رسیده است.

اما حالا سردار زنیت را ترک کرده و در اردوی بایرلورکوزن حضور دارد. او هفته گذشته تمرینات انفرادی‌اش را با این تیم آغاز کرد و حالا در تصاویری که رسانه رسمی باشگاه لورکوزن منتشر کرده، سردار در حال تمرین گروهی و نمایش توانایی‌های مختلف است.

نکته دیگر اینکه روزنامه بیلد تصویر جالبی از سردار آزمون منتشر کرده که در کنار پیرو هینکپی بازیکن اکوادوری لورکوزن حضور دارد و با صمیمیتی خاص، صحبت‌هایش با هم‌تیمی‌اش را ادامه می‌دهد. بیلد در توضیح این عکس نوشته: «خروج از زمین تمرین». کاربران این نشریه هم نوشته‌اند که سردار چقدر زود با بازیکنان لورکوزن دوست شده است!

در همین حال جرارد سوانی درخصوص استفاده از این خرید جدید تیمش مقابل بایرن مونیخ گفته است: «او باید تمریناتش را در این هفته انجام دهد، اگر مشکل خاصی پیش نیاید، حتما از آزمون استفاده خواهیم کرد.» این نقل قول به وضوح نشان می‌دهد که روز شنبه همه باید منتظر رونمایی از سردار با پیراهن لورکوزن در مقابل باواریایی‌ها باشند.

در دیدار مقابل بیله‌فلد و باتوجه به مصدومیت پاتریک شیک، سرمربی لورکوزن از آلاریو، مهاجم آرژانتینی استفاده کرد که اتفاقا پس از نیمکت‌نشینی طولانی و خرید آزمون، تصمیم به جدایی از این تیم را داشت اما مقابل بیله‌فلد موفق به گلزنی شد و شاید در بازی با بایرن مونیخ نیز فیکس باشد و آزمون نیمه دوم به زمین بیاید.

بنابراین سردار که اگر آن تصمیم جاه‌طلبانه و شجاعانه برای توافق با لورکوزن در زمان بازی برای زنیت را عملی نمی‌کرد (که به دلیل ۶ماه پایانی قرارداد، مشکل حقوقی هم نداشت) شاید حالا در وضعیتی کاملا متفاوت به‌سر می‌برد؛ از انزوای جهانی در روسیه تا آمادگی برای بازی مقابل بایرن مونیخ.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت سردار آزمون بایرلورکوزن فوتبال زنیت سن پترزبورگ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط پیچیده سردار آزمون در رم | ستاره ایرانی را نه رم می‌خواهد، نه لورکوزن!

به گزارش همشهری آنلاین، شب گذشته در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، سردار آزمون و آ اس رم به مصاف بایر لورکوزن رفتند، باشگاهی که مهاجم ایرانی آن قرضی برای رم بازی می‌کند.

رم بند خرید ۱۲.۵ میلیون یورویی سردار را دارد ولی بایر طبق ادعای کیکر بعید است به این مبلغ دست پیدا کند.
روز یکشنبه در تساوی ۲-۲ در ناپل، سردار آزمون برای اولین بار از هفته بیست و ششم سری آ در فوریه به ترکیب اصلی رمی‌ها بازگشت. این بازیکن ایرانی پس از آسیب دیدگی از ناحیه ران در پیروزی ۵-۰ مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی در ۲۱ مارس، برای دو دیدار نیمه نهایی لیگ اروپا مقابل باشگاه اصلی خود از لورکوزن، به موقع به شرایط آرمانی برگشت.
آزمون تا پایان فصل و با بهترین فرم در دسترس است تا بتواند خود را به رم برای خرید قطعی‌اش متقاعد کند. رمی‌ها نیز اساسا دوست دارند ستاره ایرانی را حفظ کنند اما نه به شرایط فعلی.

در واقع دانیله ده روسی، مربی رم، به سردار علاقه دارد و او را بازیکنی ارزشمند می‌داند. اخیرا آاس اسپانیا ادعا کرده بود که سردار گزینه خرید ۱۲.۵ میلیون یورویی دارد که تا پایان ژوئن قابل فعال شدن است اما بعید به نظر می‌رسد که رم این کار را انجام دهند.

به عنوان پیش نیاز انتقال آزمون، رم باید ابتدا به لیگ قهرمانان اروپا برسد. اما تیم پایتخت هنوز از کسب رتبه پنجم لیگ مطمئن نیست. اما حتی اگر آنها به لیگ قهرمانان برسند نیز رم این بند را مستقیماً فعال نمی‌کند. به هر حال، آزمون که بعد از دوران سختش در لورکوزن راهی رم شد اما به شکل قرضی، در این فصل با سه گل در ۲۰ بازی سری آ آنقدر خوب بازی نکرده است که رم را برای پرداخت ۱۲.۵ میلیون یورو متقاعد کند.
مدیران رم سعی خواهند کرد در بدترین شرایط و در صورت درخواست مربی برای حفظ سردار، مبلغ انتقال او را کاهش دهند. با علم به اینکه بایرلورکوزن دیگر برای حفظ این بازیکن ۲۹ ساله که قراردادش تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد، برنامه‌ای ندارد، ممکن است با کاهش رقم انتقال موافقت کنند.

انتظار می‌رود اولین بحث‌ها بعد از اتمام دو بازی رفت و برگشت نیمه نهایی انجام شود. از آنجایی که سایر طرف‌های علاقه‌مند مانند سویا، المپیک لیون یا باشگاه‌های کوچک‌تر سری آ، که قبلاً در زمستان حاضر به جذب سردار بودند، توان پرداخت بند خرید او را ندارند، رم احساس فشار نمی‌کند و خود را در موقعیتی خوب برای مذاکره می‌داند.

این شرایط البته ممکن است عوض شود، یه این ترتیب که سردار در دو بازی نیمه نهایی خودش را نشان دهد. او دیشب در شکست ۲-۰ رم نتوانست گلزنی کند ولی هنوز یک بازی برگشت باقی مانده است. آنچه مسلم است اینکه، در حال حاضر نه رم و نه لورکوزن سردار را نمی‌خواهند.

کد خبر 849058 برچسب‌ها ویژه ورزشی سردار آزمون

دیگر خبرها

  • مقصد نهایی سردار آزمون مشخص شد
  • سردار، غایب رمی‌ها در بازی با یوونتوس؟
  • سردار آزمون بازی بزرگ ایتالیا را از دست داد؟
  • سردار آزمون، غایب رمی‌ها برای یوونتوس؟
  • سردار، غایب رمی‌ها برای یوونتوس؟
  • شرایط عجیب سردار؛ نه رم او را می‌خواهد، نه لورکوزن!
  • شرایط پیچیده سردار آزمون در رم | ستاره ایرانی را نه رم می‌خواهد، نه لورکوزن!
  • نه رم سردار را می‌خواهد، نه لورکوزن!
  • موقعیت ویژه سردار؛‌ رم «آزمون» را می‌خواهد؟‌
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا