Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های دانمارکی دیشب خبر دادند که سه عضو گروهک جدایی طلب و تروریستی حرکة النضال، به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی و حمایت از تروریسم، به ۶ و ۷ و ۸ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش مشرق، دادگاه روسکیلد در هرفولگه دانمارک، سه عضو ارشد گروهک جدایی طلب و تروریستی موسوم به «حرکة النضال العربی لتحریر الاحواز» (ASMLA) را در چهارم فوریه گذشته در پشت درهای بسته، به اتهام ۸ سال جاسوسی برای عربستان سعودی و حمایت از تروریسم از خاک دانمارک، مجرم شناخته و به ۶ و۷ و ۸ سال زندان و سلب تابعیت دانمارکی محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه برلینگزکه (berlingske) در خبری با عنوان «از هر سه ایرانی تبعیدی، دو نفر به دلیل جاسوسی و حمایت از ترویست ها اخراج می شوند» نوشت: حبیب جبر کعبی (حبیب نبگان) ۵۱ ساله، رهبرASMLA (حرکه النضال)، به هشت سال زندان محکوم شد و برای همیشه از دانمارک اخراج می‌شود.

بیشتر بخوانید: حرکة النضال؛ از فعالیت تا محکومیت

این روزنامه می‌افزاید: تمیم فاروق بیگ (یا همان ناصر نبگان برادر کوچک‌تر حبیب نبگان) نیز به هفت سال زندان محکوم شده و از دانمارک اخراج می‌شود. اما یعقوب محمد (یا همان یعقوب نیسی داماد حبیب نبگان)، به شش سال زندان محکوم شده ولی تابعیت او سلب نخواهد شد.

روزنامه بی تی (BT) نیز در این زمینه می‌نویسد: این افراد همچنین به دلیل حمایت از تروریسم از طریق ارتقا شاخه نظامی خود (کتائب محی الدین آل ناصر) و جیش العدل که در حال ارتکاب تروریسم در ایران هستند، محکوم شده اند.

بیشتر بخوانید: نماینده دادستان: «فرج الله چعب» از سال ۷۵ در خوزستان دنبال تشکیل فرقه تکفیری بود

روزنامه پُلیتکِن (politiken) نیز در خبری با عنوان «ایرانیان تبعیدی به اتهام جاسوسی و ترور محکوم شدند» نوشت: این سه نفر علاوه بر جاسوسی برای عربستان سعودی، تا حدودی از مبارزه مسلحانه علیه ایران حمایت کرده اند که به این دلیل مشمول قوانین مربوط به تروریسم در قانون جزایی می‌شوند.

این روزنامه می‌افزاید: این افراد، اطلاعاتی را درباره افراد و سازمان‌های دانمارکی و غیر دانمارکی درباره امور نظامی ایران جمع آوری می‌کردند و برای سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی ارسال می‌کردند.

رادیو و تلویزیون دانمارک (DR) نیز در وبگاه خود دراین باره نوشت: این افراد تاکنون بیش از ۱۵ میلیون کرون دریافت کرده اند و در تلاش بودند تا همین مبلغ را از سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی دریافت کنند. این مبالغ برای گروه‌های مخالف در ایران و عناصر کتائب محی الدین آل ناصر فرستاده می‌شد که در ایران دست به عملیات تروریستی می‌زدند.

پیشتر نیز روزنامه یولاندز پست (jyllands-posten) با انتشار خبری در این زمینه با عنوان «دادستان خواهان بیشترین مجازات ممکن برای اعضای ASMLA است» با پرداختن به ابعاد جرم این افراد نوشته بود که «هنریک آگارد» دادستان هرفولگه از دادگاه خواستار ۱۲ سال زندان به عنوان اشد مجازات برای این افراد شده که در دانمارک برای عربستان سعودی جاسوسی می کرده و حامی تروریسم بودند.

این روزنامه به نقل از دادستان می‌نویسد: کاملاً بدیهی است که با جرم بسیار سنگین جنایت و جاسوسی مرتبط با تروریسم روبرو هستیم.

به گفته دادستان، این موضوع از آن جهت اهمیت ویژه ای به خود می‌گیرد که اطلاعات مربوط به افراد جمع آوری و منتقل شده است که دراین میان اطلاعات زیادی در مورد افرادی منتشر شده که امنیت آنها به خطر افتاده است.

این روزنامه همچنین به نقل از دادستان می‌افزاید که در مورد امور نظامی ایران نیز اطلاعاتی ارائه شده است. و دادستان خواستار اخراج این افراد از دانمارک برای همیشه است.

گفتنی است بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، در صورت سلب تابعیت یک فرد در هر کدام یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آن فرد از کل اتحادیه اروپا اخراج خواهد شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت ایران دانمارک اتحادیه اروپا تروریسم حرکه النضال عربستان سعودی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت برای عربستان سعودی سال زندان محکوم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشیتدپرس، «غفران مهدی سوادی» معروف به «ام فهد» یکی از چهره‌های اثرگذار شبکه‌های اجتماعی تیک‌تاک و اینستاگرام بود و ده‌ها هزار کاربر او را دنبال می‌کردند.   به گفته یک مقام امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود، یک ضارب ناشناس روز جمعه «ام فهد» را در حالی که سوار بر خودروی شخصی‌اش بود با اسلحه هدف قرار داد و به قتل رساند.    این مقام امنیتی اعلام کرده که قاتل، گوشی «ام فهد» را ربوده و از محل متواری شده است.   این قتل در «زیونه» اتفاق افتاده است؛ همان محله‌ای که «هشام الهاشمی» محقق و کارشناس امنیتی برجسته عراقی در سال ۲۰۲۰ به ضرب گلوله کشته شد.   قبل از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، این محله محل زندگی مسئولان نظامی بود و از مناطق معتبر و شاخص بغداد محسوب می‌شد.    «غفران مهدی سوادی» اولین شخصیت برجسته رسانه‌های اجتماعی نیست که در مرکز بغداد به ضرب گلوله کشته می‌شود. سال گذشته هم «نور السفا» یا «نور بی ام»، یکی از چهره‌های مجازی با طرفداران متعدد در شبکه‌های اجتماعی نیز در این شهر به ضرب گلوله کشته شد.   یکی از همسایگان «سوادی» درباره حادثه قتل این اینفلوئنسر عراقی می‌گوید: پس از شنیدن صدای شلیک دو گلوله به خیابان آمدم و دیدم که درِ ماشین باز است و «ام فهد» روی فرمان افتاده است.   به گفته این فرد که خود را «ابو آدم» معرفی کرده، زنی که در خودرو همراه «ام فهد» بود، بلافاصله پس از حادثه از صحنه فرار کرده است.   سال گذشته یک دادگاه عراقی «ام فهد» را به دلیل انتشار چندین فیلم و ویدئو حاوی اظهارات ناپسند و رفتار‌های ناشایست عمومی در رسانه‌های اجتماعی به ۶ ماه زندان محکوم کرد.   نقش تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی در عراق، مدتی است از ترویج محصولات زیبایی و لباس، به پروژه‌ها و برنامه‌های دولتی گسترش یافته است.    این چهره‌های تأثیرگذار مجازی، در مراسم رسمی دولتی به عنوان چهره‌های تجاری کلیدی در حوزه‌های ورزشی، امنیتی و فرهنگی طبقه‌بندی می‌شوند.   چند روز پیش انتشار ویدئو‌هایی با حضور یک اینفلوئنسر برجسته در نود و سومین سالگرد تاسیس نیروی هوایی عراق با واکنش‌های شدیدی مواجه شد.   پس از انتشار این ویدئو‌ها بسیاری از صاحبنظران، از وزارت دفاع عراق به دلیل اجازه‌دادن به این افراد برای ضبط ویدئو از سایت‌های حساس نظامی و انتشار آنها انتقاد کردند.   این وزارتخانه از اقدام خود دفاع و اعلام کرد که در عصر رسانه‌های اجتماعی، عراق هم مانند دیگر کشور‌های جهان، از اینفلوئنسر‌ها در کنار رسانه‌های سنتی برای برقراری ارتباط با مردم استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است