Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:12:36 GMT

افق روشن روابط ایران و ترکمنستان در سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۵۲۱۵

افق روشن روابط ایران و ترکمنستان در سال آینده

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: یکی از مشکلات ایران و ترکمنستان بدهی دولت ایران به این کشور بود که این مساله برطرف شده و اولین پرداخت آن توسط وزارت نفت صورت خواهد گرفت. این موضوع نویدبخش توسعه، بهبود روابط و افزایش مراودات تجاری میان ۲ کشور خواهد بود.

مجید محمدنژاد امروز، ۱۲ اسفند ماه، در نودمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان ‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم رویکرد بسیار خوبی در ارتباط با کشورهای همسایه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشکلات ایران و ترکمنستان بدهی‌ دولت ایران به این کشور بود که خوشبختانه این موضوع تعیین تکلیف شده است. با این تفاسیر پیش‌بینی می‌شود روابط میان ایران و ترکمنستان طی سال آینده از وضعیت مطلوبی برخوردار شود.

علی‌اکبر لبافی، رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در ادامه جلسه در خصوص گسترش ارتباطات ایران و ترکمنستان با ارائه پیشنهاداتی در این حوزه بیان کرد: دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان ‌رضوی در این زمینه پیشنهادات مختلفی از جمله تبادل مستمر اطلاعات و آمار تجاری میان ۲ کشور و استان‌های مورد نظر، برگزاری سالانه ۲ نشست برای افزایش تبادلات ۲ کشور، رفع مشکل ویزا و تردد برای تاجران اتاق‌های بازرگانی، ایجاد دفتر اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در استان‌های مختلف و ... را در دست دارد.

وی گفت: دستور جلسه طبق طرح اخبار و اطلاعات اقتصادی تنظیم شده که طی آن به بیان پیشنهادات سودمند و مفید می‌پردازیم. از جمله پیشنهادات مطرح شده در دبیرخانه شورا مواردی همچون رفع مشکل صنایع مستقر در محور غرب، گسترش مراودات تجاری میان ایران و ترکمنستان و چگونگی استفاده از ظرفیت گردش نقدینگی و اعتبار بنگاه‌های اقتصادی نزد شبکه بانکی با هدف فراهم کردن امکان پرداخت تسهیلات به کسب‌وکارهای متوسط و خرد است.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: محور غرب مشهد محدوده قدرتمند و پرظرفیتی است. از ۵۰۰۰ واحد صنعتی موجود در مشهد ۲۸۰۰ واحد در محور غرب آن مستقر است. بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان ‌رضوی ۶۵ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در مشهد در محور غرب انجام شده و ۳۳ درصد از کل سرمایه‌گذاری صنایع استان نیز مستقر در این منطقه است.

لبافی ادامه داد: همچنین ۷۰ درصد از واحدهای صنعتی مشهد در محور غرب قرار گرفته که این آمار نسبت به کل استان ۴۵ درصد صنایع را شامل می‌شود. ۶۰ درصد از اشتغال صنایع فعال در مشهد و ۴۰ درصد اشتغال صنایع فعال در استان نیز در محور غرب واقع شده است.

وی در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت گردش نقدینگی و اعتبار بنگاه‌های اقتصادی نزد شبکه‌ بانکی گفت: نکات و موارد قابل طرح در این مورد شامل مواردی چون مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در قالب سپرده‌گذاری، انعقاد تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌ نهادهای حمایتی و... است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگاني تركمنستان شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اقتصاد شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ایران و ترکمنستان محور غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی

برنامه دیدارهای لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی مشخص شد تا حریفان تیم جوانان پسر ایران در این رقابت‌ها مشخص شوند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ سومین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی (کاوا) از 22 تا 28 اردیبهشت در شهر اسلام‌آباد پاکستان برگزار می‌شود.

پیام تبریک رئیسی به تیم ملی والیبال دانش‌آموزی

تیم والیبال جوانان ایران که خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا آماده می‌کند به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کند و در نخستین مسابقه خود به مصاف ترکمنستان می‌رود.

تیم‌های ملی والیبال افغانستان، قرقیزستان، پاکستان، سریلانکا و ترکمنستان دیگر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در یک گروه به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر می‌روند و در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول و دوم جدول برای مقام قهرمانی و تیم‌های سوم و چهارم جدول برای مدال برنز مسابقات با هم مسابقه می‌دهند.

این رقابت‌ها در سالن 10 هزار نفری اسلام‌آباد برگزار می‌شود و برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی به وقت محلی به شرح زیر است:

شنبه 22 اردیبهشت
ساعت 13؛ ایران – ترکمنستان
ساعت 15:30؛ سری‌لانکا – قرقیزستان
ساعت 18؛ افغانستان – پاکستان

یک‌شنبه 23 اردیبهشت
ساعت 13؛ قرقیزستان – ترکمنستان
ساعت 15:30؛ سری‌لانکا – پاکستان
ساعت 18؛ ایران – افغانستان

دوشنبه 24 اردیبهشت
ساعت 13؛ سری‌لانکا – افغانستان
ساعت 15:30؛ ایران – قرقیزستان
ساعت 18؛ترکمنستان – پاکستان

روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت تیم‌های شرکت کننده استراحت دارند.

چهارشنبه 26 اردیبهشت
ساعت 13؛ ایران – سری‌لانکا
ساعت 15:30؛ افغانستان – ترکمنستان
ساعت 18؛ قرقیزستان – پاکستان

پنجشنبه 27 اردیبهشت
ساعت 13؛ افغانستان – قرقیزستان
ساعت 15:30؛ ترکمنستان – سری‌لانکا
ساعت 18؛ ایران – پاکستان

جمعه 28 اردیبهشت
ساعت 15؛ دیدار رده‌بندی (تیم سوم جدول – تیم چهارم جدول)
ساعت 17:30؛ دیدار فینال (تیم دوم جدول – تیم اول جدول)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • قهرمانی کافا در مشت دختران زیر 19 سال