Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، علی قاسمی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان افزود : یکی از مشکلات دیرینه چالوس و نگرانی مهم مردم این شهرستان گردشگرپذیر معضل بغرنج ترافیک است چرا که منتهی شدن آزاد راه تهران - شمال به چالوس باعث تردد چشمگیر مسافران و گردشگران از این شهرستان و ایجاد ترافیکی سنگین می شود که راه رفع آن دسترسی دادن چالوس به قطعه ۵ این آزاد راه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : با موافقت دولت و تصویب این طرح در سفراستانی به مازندران به طور یقین زیرساخت ها در تمامی بخش ها از جمله در حوزه راه در این شهرستان فراهم می شود و تاحدودی از نگرانی های مردم نسبت به پیامدهای منفی ناشی از اجرای کامل این طرح ملی در چالوس کاسته می شود.

فرماندار چالوس ابراز امیدواری کرد که با پی گیری مسوولان بویژه استاندار مازندران و نیز نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی این خواسته مردم شهرستان محقق شود.

آزادراه تهران شمال دارای چهار قطعه است که قطعه اول آن به طول ۳۲ کیلومتر  از شمال تهران تا منطقه  شهرستانک استان البرز سال گذشته زیر بار ترافیک رفت. قطعه چهارم این آزاد راه به طول ۲۰ کیلومتر از چالوس تا مرزن آباد است که قبل از سال ۹۲ گشایش یافت و ۲ قطعه دیگر این آزاد راه در مجموع به طول حدود ۷۰ کیلومتر در دست ساخت قرار دارد.

فرماندار چالوس همچنین در این نشست از صدور مجوز استانی برای فعالیت های تولیدی و خدماتی در این شهرستان بدون اطلاع فرمانداری انتقاد کرد.

وی گفت : به عنوان مثال همزمان با فعالیت پیمانکاران قطعه چهارم چهار خطه کردن جاده چالوس - مرزن آباد در مسیر جاده کندوان به طول حدود ۱۵ کیلومتر ، عده ای از افراد مجوز اکتشاف معدن از مراجع استانی دریافت کرده اند که متاسفانه فعالیتشان مشکلاتی را برای مجریان طرح ایجاد کرده است در حالی که اگر با فرمانداری هماهنگی صورت می گرفت ، این مجوزها می توانست به پیمانکاران این طرح ملی داده شود تا در ازای فعالیتی که انجام می دادند ، مصالح را برداشت کنند.

فرماندار چالوس بر ضرورت هماهنگی میان مجموعه های اجرایی شهرستان و استان تاکید کرد و گفت : امروز با شکل گیری دولت سیزدهم به طور یقین انتظارات و خواسته های مردم هم نسبت به دوره گذشته متفاوت تر است بنا بر این باید در سایه همدلی ، وفاق ، همبستگی و همگرایی از تمامی ظرفیت ها برای تحقق گفتمان چالوس قوی گام برداریم.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز  در این نشست از آنچه که عدم هماهنگی میان دستگاه های اجرایی نامید به عنوان عامل توسعه نیافتگی کشور یاد کرد و گفت : زمانی در حوزه رونق اقتصادی ، بهبود فضای کسب و کار و نیز معیشت مردم موفقیت حاصل می شود که هماهنگی میان دستگاه های اجرایی مهیا شود و بستر برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

محمدعلی محسنی بندپی افزود : تجربه سال های گذشته نیز نشان داده هرگاه استقبال از سرمایه گذاران ضعیف بوده آنان از این منطقه خارج شده و  با مدیریت هوشمند مسوولان در دیگر استان ها بستر برای جذب آن ها فراهم شد.

وی فاصله گیری از اقتصاد نفتی را به عنوان یکی از شیوه های رهایی کشور از فقر، تنگدستی ، بیکاری و آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت : در بند ج اصل ۱۴۴ قانون اساسی نیز تاکید شده اقتصاد دولتی دیگر پاسخ نمی دهد و باید بستر برای پویایی تعاونی ها ، سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه اشتغال و تولید فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به دیدار اخیرش با فرماندهی نیروی انتظامی کشور نیز گفت که یکی از مهم ترین خواسته ها در ملاقات با سردار اشتری ، کمبود امکانات لجستیگی و نیرویی انسانی در پاسگاه های شهرهای پول ، کجور ، هچیرود ،  مرزن آباد و نیز مشکلات ناشی ترافیک و یکطرفه شدن جاده کندوان به ویژه مسیر مرزن آباد به سمت دزدبن بود که خوشبختانه این مسوول ارشد انتظامی کشور وعده داد به زودی تیمی به حوزه انتخابیه اعزام می شوند تا از نزدیک مشکلات و نارسایی ها را بررسی کنند.

شهرستان چالوس بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و ۱۵۴ روستا ساکن هستند.

برچسب‌ها چالوس جلسه شورای اداری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چالوس جلسه شورای اداری مازندران چالوس جلسه شورای اداری مازندران مرزن آباد آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد