Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله با نزدیک شدن به بازار شب عید شاهد فروش گونه‌های نامتعارف حیات وحش هستیم، که با دستور محیط زیست فروش این گونه‌ها جرم است.

به گزارش قدس آنلاین، ساجدین، رئیس مرکز فوریت های سایبری یگان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: فروش ماهی قرمز در شب عید نیازی به مجوز ندارد، فروش ماهی قرمز اگر به صورت دستفروشی باشد مربوط به شهرداری ها،  و اگر در آکواریوم فروشی ها باشد مربوط به صنف آنها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: سازمان محیط زیست از ابتدای اسفند ماه به صورت گشت های نامحسوس بازارهای فروش شب عید را رصد می کند و اگر تخلفی از سوی فروشندگان رخ دهد با آنها برخورد خواهد شد، فروش هرگونه سمندر، مار آبی، لاکپشت گوش قرمز و سایر گونه های مهاجم و غیر بومی یا تحت حفاظت سازمان محیط زیست جرم است و علاوه بر جریمه نقدی توسط قانون برای متخلفین حبس در نظر گرفته می شود.

به گفته ساجدین عده ای پس از مدتی نگهداری ازحیوانات اقدام به رها سازی آنها در طبیعت می کنند، که این امر خود موجب آسیب به محیط زیست می شود، بسیاری از این گونه‌ها مانند لاک پشت گوش قرمز غیر بومی و مهاجم هستند که در صورت آزاد سازی در طبیعت به سایر گونه های بومی آسیب می رسانند، مردم با نخریدن گونه های حیات وحش می توانند زنجیره قاچاق را قطع کنند و به کمک سازمان محیط زیست بیایند.

معاون رصد و پایش امور زیست محیطی سازمان محیط زیست گفت: قانون های خوبی در زمینه حمایت از گونه های حیات وحش وجود دارد؛ اما عدم همکاری دستگاه ها باعث اخلال در اجرای آن می شود. 

ابتدای اسفند فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست از فرماندهان یگان محیط‌ زیست استان‌ها خواست تا با اقدام‌های پیشگیرانه از وقوع تخلفات گونه‌های جانوری و گیاهی پیشگیری کنند، تا در بازار های شب عید شاهد فروش گونه های مهاجم و نا متعارف مانند مار آبی، سمندر، لاله واژگون و غیره نباشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ساجدین 12 نظارت بر بازار شب عید سازمان محیط زیست گونه ها شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز