Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور ۳۵ نفر از زندانیان ندامتگاه تهران بزرگ آزاد شدند. آزادی ۱۵ تن از این زندانیان به همت خیران انجام شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سعید عمرانی، معاون قضائی دادستان کل کشور امروز از ندامتگاه بزرگ تهران بازدید کرد و در مراسم آزادی 35 نفر از زندانیان نیازمند ندامتگاه تهران بزرگ شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرانی در جریان این بازدید با اشاره به ضرورت حضور قضات در داخل زندان‌ها اظهار کرد: این امر موجب دیدارهای بیشتر با مددجویان می شود و روند رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قانونی به ویژه در روزهای پایانی سال که خانواده‌هایشان چشم انتظار کمک هستند، تسریع می‌یابد.

عمرانی ادامه داد: در ایامی که اعیاد شعبانیه و سال نو را در پیش داریم، با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر این که اگر می‌شود زندانیان حتی یک روز کمتر در زندان بمانند، ارزش این را دارد که آزادی آنها را فراهم کنیم و برخی از زندانیان را می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به کانون خانواده بازگردانیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور بیان کرد: بازدید امروز نسبت به یک سال گذشته نشان از اقدامات اساسی مهمی به ویژه در بخش ارتقای خدمات بهداشتی و آب آشامیدنی دارد و این اقدامات موجب شده امنیت خاطری در خصوص مقابله با بیماری‌ها و حفظ سلامتی مددجویان ایجاد شود و به‌نوبه خود مراتب تقدیر ویژه را از مدیرکل زندان‌های استان تهران و‌ همکارانشان اعلام می‌دارم.

عمرانی با تأکید بر حضور نیکوکاران در تمام عرصه‌های نوع‌دوستی و ایثار گفت: همزمان با عید مبعث پیامبر اکرم(ص)، این عزیزان در اقدامی زیبا، بدهی پانزده نفر از زندانیان نیازمند را که بالغ بر پانصد میلیون تومان بود پرداخت کردند، البته بدهی این تعداد، بیش از این مقدار بود ولی شکات نیز بخشی از طلب خود را بخشیدند و در نهایت زمینه آزادی‌شان فراهم شد.

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: بیست نفر نیز با دریافت تخفیفات و مساعدت‌های قضائی آزاد شدند که در مجموع 35 نفر به کانون خانواده هایشان بازمی‌گردند و امید است تا پایان سال تعداد بیشتری  آزاد شوند.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از آزادی یک زندانی پرداخت و طی آن گفت: سال گذشته زندانی نیازمندی پس از چندین سال آزاد شد، روز پنج‌شنبه همان هفته مراسم عقد دخترش بود و به خانواده داماد گفته بودند پدر در مسافرت خارج از کشور است، او سه روز قبل از مراسم عقد با کمک نیکوکاران آزاد شد و بی‌خبر به منزلش رفت، لحظه‌ای که او وارد خانه‌اش شد و شادی خانواده‌اش و‌ اشک‌های شوق دخترش را دید، با میلیاردها پول قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: حضور قضات در داخل زندان‌ها امری ضروری است و موجب دیدارهای بیشتر با مددجویان می‌شود و روند رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قانونی به ویژه در روزهای پایانی سال که خانواده‌هایشان چشم انتظار کمک هستند، تسریع می‌یابد.

بنا بر اعلام این گزارش، سید حشمت‌اله حیات‌الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران نیز ضمن تقدیر از حضور مراجع قضائی در مراسم آزادی 35 زندانی گفت: از سال گذشته تاکنون، تعداد یک هزار و 218 نفر زندانی توسط نیکوکاران و مددکاران مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان آزاد شده‌اند.

حیات‌الغیب ادامه داد: طی مدت حبس تلاش می‌شود خانواده زندانیان نیازمند تحت حمایت‌های مالی، آموزشی و معیشتی قرار گیرند و پس از آزادی نیز با کمک مرکز مراقبت بعد از خروج این روند ادامه دارد و همه اقدامات فوق با کمک نیکوکاران صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر لزوم حضور نهادهای اجتماعی در پویش کمک به آزادی زندانیان نیازمند گفت: بسیاری از این افراد زمینه تربیت صحیح در خانواده یا اجتماع را نداشته، یا در اثر برخی مشکلات و ناکامی‌ها دست به ارتکاب جرم زده‌اند و چنانچه جامعه برای یاری آنان پیشقدم شود از بازگشت مجددشان به زندان جلوگیری می‌شود.

شایان ذکر است؛ طی این بازدید معاون قضائی دادستان کل کشور با برخی از زندانیان به گفت‌وگو پردخت و دستورات لازم در خصوص درخواست‌های قضائی آنان را صادر کرد.

بازدید دادستان تهران و گروه 107 نفره قضائی از زندان زنان تهراننگاهی به روند زندانبانی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندان زندان معاون قضائی دادستان کل کشور زندانیان نیازمند زندان ها آزاد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز، همزمان با دوازدهم اردیبهشت ماه، گروهی از معلمان نیکوکار در اقدامی انسان دوستانه با اهدای پنجاه میلیون تومان در پرداخت بدهی یک نفر معلم که با بدهی مالی در زندان به سر می‌برد، سهیم شدند.

همچنین این زندانی ۵۱ ساله که جز زندانیان جرایم غیرعمد بود، پس از راه اندازی یک شرکت دچار مشکلات مالی شده، حتی منزل مسکونی‌اش را هم فروخته و پس از زندانی شدن و جدایی همسرش، فرزندانش در شرایط معیشتی نامساعد به سر می‌بردند.

زندانی یاد شده با پرداخت مبلغ اهدایی از سوی معلمان و کمک‌های نیکوکاران دیگر استان، عصر امروز آزاد شده و نزد فرزندانش باز خواهد گشت.

شایان ذکر است خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6094342

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند