Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:53:35 GMT

ذخایر خونی قم در وضعیت شکننده ای قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۵۸۸۹

ذخایر خونی قم در وضعیت شکننده ای قرار دارد

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به این که ذخیره خونی استان در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد، گفت:میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان قم ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مرتضی نوریان گفت:در صورت کاهش اهدا کنندگان احتمال دارد قم وارد وضعیت بحرانی ذخیره خون شود.

او با تاکید بر این که در یازده ماه گذشته ۳۴ هزار اهدا کننده فرآورده‌های خونی در قم بار اصلی تامین و رفع نیاز افراد نیازمند را تامین کرده‌اند،گفت: حدود ۴۰ هزار اهدا خون موفق در سال گذشته داشتیم که ۶۰ درصد آن‌ها اهدا کننده مستمر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوریان با اشاره به این که اداره‌کل انتقال خون قم در روز‌های پایانی سال به خاطر نیازی که به این فرآورده‌های حیاتی وجود دارد از عموم مردم برای اهدای خون درخواست یاری دارد، گفت: مرکز انتقال خون روح الله واقع در میدان رواح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و مرکز انتقال خون قم واقع در بلوار ۱۵ خرداد از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۰۰ پذیرای مردم نوع دوست است، همچنین این دو مرکز طی روز‌های یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸:۰۰ مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به این که مرکز انتقال خون روح الله در طول روز‌های نوروز ۱۴۰۱ از اول فروردین تا ۱۳ فروردین ماه به جزء روز‌های جمعه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ آماده دریافت و استقبال از اهداکنندگان خون خواهد بود،گفت: در ماه مبارک رمضان نیز افراد نوعدوست می‌توانند صبح و پس از افطار برای انجام این عمل خداپسندانه اقدام کنند.

نوریان شاخص ارسال فرآورده‌های خونی قم به شبکه خون رسانی کشور را ماهانه هزار و ۲۱ واحد اعلام کرد و گفت: بیشترین ارسال فرآورده‌های خونی قم به دلیل انجام عمل‌های جراحی به تهران ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون اخبار سلامت انتقال خون قم ساعت ۷ ۳۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله 180  قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید. بنابراین طی 21 جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران 2,9 تن شمش مورد معامله قرار گرفته است.

 

طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.

بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت 12 روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه برگزارمی‌ شود. 

زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند. طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

دیگر خبرها

  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • فیلم/ آخرین وضعیت ارائه ارز در مرکز مبادله ارز و طلا
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت