Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بیمه بدنه ماشین، خسارت خودروی مقصر را جبران می کند.

خودرو و موتور جزو وسایل نقلیه زمینی هستند که علاوه بر کارآمد بودن آن، بسیار پر خطر هم است. این روز‌ها در شهر‌های بزرگ استفاده از موتور سیکلت بیشتر دیده می‌شود. خودرو وسیله نقلیه دیگری است که برای حمل و نقل و عبور و مرور درون شهری و بین شهری از آن استفاده می‌شود، اما همیشه مخصوصا در پایان سال 1400 خودرو و موتور سیکلت در معرض خطر و تصادف‌های رانندگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه بتوان دغدغه و نگرانی‌های جبران خسارت ناشی از حادثه رانندگی را متحمل شد، باید از انواع بیمه نامه مانند بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو و موتور استفاده کرد.

برخی از خطرات با بیمه نامه ثالث و برخی دیگر با بیمه بدنه جبران خواهند شد. در این مطلب سعی داریم بیمه بدنه را توضیح دهیم تا با پوشش‌ها و مزیت‌های آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

بیمه بدنه خودور چیست؟

بیمه بدنه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.
با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

بیمه ‌بدنه خودرو چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟

پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی (تبعی) یا اضافی تقسیم می‌شوند:

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

خسارت سرقت کلی یا در جای خودرو با بیمه بدنه قابل جبران است.

سرقت کلیخساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شودرخ دادن حادثه برای اتومبیلخساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شده. بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل 50 درصد مبلغ نوی آن‌ها می دهد.

نکته: همچنین خسارت‌های وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو آن تحت پوشش قرار می‌گیرند.

البته که خسارت‌های دیگری هم تحت پوشش بیمه بدنه خودرو قرار خواهند گرفت که با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان آن‌ها را خریداری کرد تا در حین وقوع حادثه، خسارت‌ها را جبران کند. به طور مثال: هزینه‌های متعارفی که برای نجات خودرو یا انتقال خودرو به تعمیرگاه پرداخت می‌شود تا میزان 20 درصد قابل جبران خواهند بود.

خسارت‌های فرعی در بیمه بدنه خودرو

برخی از خسارت‌هایی که در دسته بندی‌های فرعی بیمه بدنه قرار می‌گیرند، پوشش‌هایی دارند که مشروط به پرداخت هزینه جداگانه به عنوان حق بیمه بیشتر هستند. پوشش‌های اضافی که بیمه بدنه خودرو می‌تواند هزینه خسارت‌های مختلف را جبران کند به شرح زیر است:

خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزلهسرقت جزئی خودرو (سرقت لوازم و قطعات خودرو)خسارت‌های ناشی از پاشیده شدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی روی بدنه خودروزیان‌های وارد شده به خودرو در مسابقات اتومبیلرانی یا تست‌های سرعتخسارت‌های ناشی از حمل مواد اسیدی و مواد منفجره( در صورتی که کاربری خودرو برای حمل این مواد اشتعالزا بیمه بدنه شده باشد.)هزینه رفت و آمد، هنگامی‌در دسترس نبودن خودرو( این پوشش در طول سال حداکثر تا 30روز قابل استفاده است که 3 روز اول حادثه به عنوان فرانشیز محاسبه خواهد شد.)شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو افزایش یا کاهش قیمت خودرو(همان نوسانات خودرو) استثنائات پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

با توجه به میزان ریسکی که هر بیمه نامه دارد، برخی از حوادث را نمی‌توان جزو پوشش‌ها قرار داد. بدین گونه که از طرف بیمه مرکزی این موارد جزو استثنائات بیمه‌ای محسوب می‌شوند و در بیمه بدنه خودرو و موتور تحت پوشش نیستند. این موارد عبارتند از:

جنگ، شورش، حمله یا اعتصابخسارت‌های مستقیم یا غیر مستقیم از انفجارهای هسته‌ایخسارت‌های عمدی ایجاد شده توسط بیمه‌گزارتعقیب و گریز از پلیسرانندگی بدون گواهینامه یا گواهینامه باطل شده استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان گردان و مواد مخدربکسل کردن خودروی دیگرحمل بار بیشتر از حد مجاز

سوالی که وجود دارد، چرا باید بیمه بدنه خودرو را تهیه کنیم که درادامه به این سوال جواب داده ایم:
چرا باید بیمه بدنه برای ماشین بخریم؟

اگر راننده از صحنه تصادف متواری شود ، بیمه بدنه خسارت ماشین شما را پرداخت می کند.

افزایش ارزش خودرو، هزینه‌های خسارات اتومبیل را بسیار کمرشکن کرده است. بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی شخص ثالث را جبران می‌کند. شخص ثالث، شخص زیاندیده در جریان تصادفات است. ولی برای خسارات خودروی مقصر، بیمه بدنه مطرح می‌شود. اگر شرایط زیر برقرار باشد، بیمه بدنه اتومبیل خسارت خودروی شما را جبران می‌کند:

بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد.بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود.راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده باشد؛ به بیان دیگر دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نیست.خودروی شما نامتعارف و لاکچری باشد. در این شرایط بیمه شخص ثالث راننده مقصر کل خسارت را جبران نخواهد کرد.  بیمه بدنه خودروی نامتعارف در این شرایط کمک ساز خواهد بود.

در حقیقت قوانین بیمه بدنه به صورتی است که فرد زیان دیده بتواند خسارت‌های وارد شده به بدنه خود را جبران کند. در این زمان که قیمت ها سر به فلک کشیده اند، واقعا داشتن بیمه بدنه ماشین دیگر جنبه اختیاری ندارد و ضروری به نظر می رسد.

کاهش هزینه های تعمیر از مهم ترین مزایای بیمه بدنه اتومبیل است. فقط نیاز است که بهترین شرکت را برای خرید انتخاب کنید. البته اینکه هر شرکتی، قوانین بیمه بدنه مخصوص به خود را ممکن است که داشته باشد.

محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو

مولفه های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند:

مشخصات خودرو:عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.پوشش های اضافی(تبعی) بیمه بدنهانتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.تخفیف های بیمه بدنه:تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند. خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه از بیمه دات کام

خرید ارزان ترین بیمه بدنه برای انواع خودرو از بیمه دات کام

همانطور که در متن اشاره شد، بیمه بدنه خودرو جز بیمه نامه‌های اختیاری است که راننده‌ها و صاحبان موتور و ماشین برای جبران خسارت‌های مالی وارد شده به وسیله نقلیه خود خریداری می‌کنند. برای اینکه بتوان بهترین و ارزان‌ترین بیمه را تهیه کرد نیاز به مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای است. بیمه دات کام که یک کارگزاری آنلاین در زمینه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه است، شرایطی را برای بیمه‌گزار‌ها فراهم کرده که تنها با چند کلیک بتوان شرکت‌ها و پوشش‌های ارائه شده را مقایسه کرده و ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو به همراه پوشش‌های مختلف را خریداری کرد.

کافی است که به وب سایت https://bimeh.com/ وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات، نوع بیمه بدنه خودرو خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه خود را خریداری کنید. این سامانه با دریافت اطلاعات بیمه‌ای  شما، آن‌ها را بررسی و ثبت کرده و بیمه خودرو را به محلی که آدرس آن را ثبت کرده‌اید ارسال خواهد کرد.

همچنین کارشناس‌های bimeh.com به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات بیمه‌ای شما عزیزان هستند.

برگرفته از سایت بیمه دات کام ( https://bimeh.com/ )

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: راهنمای بیمه بدنه خرید بیمه بدنه بیمه خودرو بیمه ماشین بیمه بدنه خودرو ارزان ترین بیمه خودرو و موتور بیمه دات کام وارد شده بیمه گزار بیمه نامه شخص ثالث خسارت ها بیمه ای پوشش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!