Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@04:16:30 GMT

آزادسازی یک منطقه مهم در مرز یمن و عربستان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۶۲۷۳

آزادسازی یک منطقه مهم در مرز یمن و عربستان

منابع یمنی خبر دادند که نیروهای این کشور موفق شدند منطقه «الحثیره» واقع در شهرستان «حرض» را آزاد کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای انصارالله یمن شامگاه امروز پنجشنبه در درگیری با مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی موفق شدند کنترل یک منطقه راهبردی مرزی با عربستان را به دست گیرند.

پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از منابع نظامی خبر داد که نیروهای یمنی موفق شدند منطقه «الحثیره» واقع در شهرستان «حرض» را آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: تمرین نظامی آمریکا و اسرائیل در دریای سرخ برای مقابله با پهپادهای یمن

این منابع همچنین خبر دادند که نیروهای یمنی توانستند کنترل یک اردوگاه را نیز در این منطقه به دست گیرند. این اردوگاه محل استقرار مزدوران سودانی بوده است.

 نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اول اسفند ماه جاری موفق شدند بر رشته‌کوه‌های «الکسّاره» در حرض مسلط شوند. شهر حرض یکی از مهم‌ترین شهرهای یمن به شمار می‌رود زیرا گذرگاهی حیاتی و مهم دارد که آن را به عربستان سعودی مرتبط می‌کند.این رشته‌کوه‌ها پیشتر در محاصره مزدوران ائتلاف سعودی بود.

بیشتربخوانید: جنگنده‌های سعودی با ۲۵ راکت مناطق مسکونی یمن را هدف قرار دادند

 نیروهای مسلح یمن هم با انتشار بیانیه‌ای درباره جزئیات عملیات مقابله با نیروهای ارتش سعودی و مزدورانش در محور حرض، اعلام کرد: شمار تلفات نیروهای متجاوز از آخرین تشدید تنش در حرض تاکنون به بیش از ۵۸۰ کشته و زخمی رسیده است. از این میزان ۲۰۰ نفر کشته شده‌اند و در میان کشته‌ها و زخمی‌ها شماری از نیروهای ارتش رژیم سعودی و مزدوران سودانی به چشم می‌خورند.

به گفته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، نیروهای متجاوز از دو محور اصلی یکی در جنوب شرق حرض و دیگری از جنوب رشته‌ کوه‌ها النار با کمک تیپ‌های سعودی تجاوز خود را علیه این شهر مرزی آغاز کردند اما یگان‌های نظامی مختلف در عملیات مقابله با این متجاوزان مشارکت کردند و پیشروی آن‌ها را با وجود پشتیبانی هوایی، موشکی و توپخانه‌ای دشمن متوقف کردند.

 نیروی موشکی و پهپادی یمن هم، عملیات‌های ویژه‌ای را علیه تجمعات و پایگاه‌های نیروهای متجاوز در محور حرض و مناطق تحت کنترل آن انجام دادند. همچنین یگان توپخانه یمن، مشارکت چشم‌گیری در هدف قرار دادن مواضع دشمن و وارد آوردن خسارت به متجاوزان داشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت یمن انصارالله یمن عربستان سعودی نیروهای انصارالله یمن ارتش سعودی ائتلاف سعودی اماراتی یحیی شهر حرض ائتلاف سعودی نیروهای مسلح یمن عربستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت موفق شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد