Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: بامداد پنجشنبه 5 اسفند(24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد نهمین روز خود شده، واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.

گزارش‌ها از کشته شدن یک ژنرال روسیه ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۰۱:۰۲

برخی رسانه‌های خبری مدعی شده‌اند یکی از فرماندهان ارتش روسیه در درگیری‌های اوکراین کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های غربی از جمله نیوزویک و روزنامه دیلی‌میل با استناد به رسانه‌های اوکراین مدعی شده‌اند «آندره ساخووتسکی»، معاون فرمانده «چهل و یکم ارتش سلاح‌های ترکیبی» روز چهارشنبه در درگیری‌ها کشته شده است.

با این حال، کشته شدن این فرمانده هنوز به تأیید وزارت دفاع روسیه نرسیده است. روزنامه دیلی‌میل مدعی شده یک منبع نظامی گفته که ساخووتسکی به ضرب کلوله یک تک‌تیرانداز کشته شده است.

در صورتی که کشته شدن این فرمانده تأیید شود وی بلندپایه‌ترین نیروی روسیه است که در درگیری‌های اوکراین جانش را از دست داده است.

کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که ۴۹۸ نفر از نیروهای روسیه در عملیات ویژه این کشور در اوکراین جانشان را از دست داده‌ و ۱۶۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

ادعای مقام پنتاگون: بیش از ۴۸۰ موشک به داخل اوکراین اصابت کرده است

یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد، از «بیش از ۴۸۰» موشکی که به داخل اوکراین اصابت کرده «بیش از ۲۳۰» موشک از داخل این کشور پرتاب شده، «حدود ۱۶۰ موشک» از سمت روسیه، «۷۰ موشک» از سمت بلاروس و کمتر از ده موشک از سمت دریای سیاه به سمت اوکراین شلیک شده‌اند.

این مقام پنتاگون ادعا کرد که کاروان عظیم نظامی روسیه که به سمت کی‌یف در حال حرکت بود در پی حملات اوکراینی‌ها زمین‌گیر شده است.

او با اشاره به استقرار خط ارتباطی مستقیم با ارتش روسیه گفت، آمریکا به کمک اطلاعاتی به اوکراینی‌ها کمک خواهد کرد.

ایجاد کانال‌های ارتباطی آمریکا با روسیه

شبکه ان بی سی پنجشنبه شب به نقل از یک مقام ارشد دفاعی نوشت: ارتش ایالات متحده کانال‌هایی را برای برقراری ارتباط مستقیم با ارتش روسیه به عنوان راهی برای مقابله با تحرکات تاکتیکی در اطراف اوکراین ایجاد کرده است.

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد روسیه تا امروز ۴۸۰ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است.

وی گفت: ۲۳۰ موشک از این ۴۸۰ موشک از داخل اوکراین به سمت اهداف شلیک شده است زیرا ارتش روسیه دارای سیستم‌های سیار پرتاب موشک است و آنها را در داخل خاک اوکراین حرکت می‌دهد.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو در پی وقوع جنگ در اوکراین، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی گزارش داد، منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن در نظر دارد تحریم‌های جدیدی را علیه میلیاردرهای روسیه و اعضای خانواده های آنها اعمال کند.

روسیه: اوکراین با اطلاع آمریکا به دنبال دستیابی به سلاح اتمی بود

رئیس سازمان خدمات اطلاعاتی روسیه اعلام کرد که اوکراین مدتی بر روی تولید سلاح اتمی کار می‌کرده و آمریکا از این فعالیت باخبر بوده اما از آن جلوگیری نکرده است.

سرگئی ناریشکین رئیس سازمان خدمات اطلاعاتی روسیه (SVR)  افزود: به گفته وزارت دفاع روسیه، اوکراین ظرفیت فناوری برای ساخت سلاح‌های اتمی را بدست آورده است. توانایی‌های این کشور بسیار بیشتر از ایران یا کره شمالی است. 

این مقام دولت ولادیمیر پوتین اظهار داشت: علاوه بر این، بر اساس برخی شواهدی که سازمان خدمات اطلاعاتی روسیه (SVR) کسب کرده است، اوکراین در این راستا فعالیت‌های خاصی انجام داده است. 

۲۲ اوکراینی در حملات هوایی در چرنیهف کشته شدند

سازمان خدمات اورژانس اوکراین اعلام کرد در پی حملات هوایی روسیه در شمال منطقه چرنیهف، حداقل ۲۲ نفر کشته شدند.

این سازمان افزود که عملیات نجات ادامه دارد اما با این حال این سازمان اطلاعات دقیقی از محل این حمله ارائه نکرده است.

پیش از این، فرماندار این منطقه گفته بود که دستکم ۹ نفر در حمله هوایی به دو مدرسه و خانه مسکونی کشته شده‌اند.

همزمان با رسیدن گزارش‌ها از در دست‌گرفتن شهر خرسون اوکراین توسط روس‌ها، ولودیمیر زلنسکی مدعی شد که تاکنون ۹ هزار سرباز روس در این نبردها کشته شده‌اند.

نگرانی شدید روسیه از هجوم هزاران نیروی خارجی به اوکراین

رسانه‌ها از آغاز ورود گسترده نیروهای خارجی به اوکراین خبر دادند و این مساله و امکان حملات گسترده آنها به واحدهای نظامی روسیه در مناطق مختلف کی‌یف نگرانی آنها را به شدت برانگیخته است.

 رسانه‌های روسی از جمله شبکه‌های تلویزیونی سراسری این کشور و شبکه روسیه ۲۴ که اخبار جنگ را بطور آنلاین پخش می‌کنند روز پنجشنبه اعلام کردند که نخستین گروه‌های مزدوران اوکراینی وارد اوکراین شده اند.

در این رابطه شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ از امکان ورود ۲۰۰ مزدور کرواسی به اوکراین خبر داد که برای جنگیدن با نیروهای روسیه به این کشور می آیند.

وزارت دفاع روسیه در این رابطه و برای اعلام مراتب اعتراض مسکو، وابسته نظامی کرواسی در مسکو را احضار و به اعزام مزدوران این کشور به اوکراین اعتراض کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور تحولات اوکراین روسیه آمریکا اروپا چین مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور سازمان خدمات ارتش روسیه وزارت دفاع کشته شدن کشته شده رسانه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله رادیو ارتش اسرائیل پس از حمله ایران می‌گویند پدافند پاتریوت‌های آمریکا از عهده موشک‌های بالستیک شلیک شده ایران برنیامده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وبسایت اینترنتی فلسطین کرونیکل در گزارشی می‌نویسد: رادیو ارتش اسرائیل به تازگی اذعان کرد سامانه‌های پاتریوت آمریکا در رهگیری موشک‌های ایرانی موفق عمل نکردند و ایران ۱۲ موشک بالستیک مدرن خود را به پایگاه‌های نظامی اسرائیل کوبید. پس از پایان حمله تلافی‌جویانه ایران‌، تل‌آویو ادعای «رهگیری ۹۹ درصدی» پرتابه‌های ایرانی را مطرح کرد. اما در واقع، سپاه پاسداران ایران، مجموعه‌ای از پهپادها و موشک‌های قدیمی را با هدف ایجاد وحشت بزرگ و همچنین مشغول و اشباع کردن واکنش پدافند هوائی اسرائیل شلیک کرد. سپس، حدود ۱۲ فروند موشک بالستیک مدرن شلیک کرد که اکثر آنها به اهداف خود اصابت کردند. سایت‌های نظامی هدف گرفته شده، محافظت‌شده‌ترین مکان‌های روی زمین در مقابل حملات موشکی بالستیک محسوب می‌شدند. بعدها، مقامات ناشناس آمریکایی و اسرائیلی اعتراف کردند ادعای رهگیری ۹۹ درصدی ادعایی ساختگی است.

عملیات پدافند هوائی شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اسرائیل، اردن- و احتمالا عربستان و امارات- بیش از یک میلیارد دلار هزینه، خرج روی دست ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی گذاشت. این در حالی بود که آنها ۷۲ ساعت قبل هشدار دریافت کرده بودند.

بر اساس گزارش رادیو ارتش اسرائیل، سیستم دفاعی موشکی استاندارد RIM-۱۶۱ آمریکا روی کشتی (SM-۳) در رهگیری پرتابه‌های ایرانی متحمل شکست ۷۵ درصدی شده و از ۸ موشک شلیک شده آنها تنها ۲ مورد به هدف اصابت کرده است. بلومبرگ اخیرا مقاله‌ای منتشر کرده است که در آن می‌گوید اسرائیل اکنون سیستم‌های موشکی پاتریوت را بازنشسته می‌کند. اسرائیل از زمان جنگ اول خلیج‌فارس از سیستم موشکی پاتریوت آمریکا ناراضی بوده است. در سال ۱۹۹۱، عراق موشک‌های اسکاد را به سمت اسرائیل و عربستان سعودی شلیک کرد. ایالات متحده و رسانه‌های آن مدعی شدند که سامانه موشکی پاتریوت ۸۹ درصد از اسکادهای شلیک شده به سمت عربستان سعودی و ۴۴ درصد از کلاهک‌های هدایت شده به سمت اسرائیلی‌ها را رهگیری کرده است. با این حال، ماه‌ها بعد حقیقت آشکار شد و اکنون پذیرفته شده است که عملکرد سیستم موشکی معروف پاتریوت این بود که تنها بین ۱ تا صفر درصد از کل اسکادهای شلیک شده را سرنگون کرد.

با وجود تبلیغات زیاد درباره کارآیی سامانه‌های پدافند هوائی اسرائیل و آمریکا، اگر تعداد زیادی پرتابه به سمت هدفی شلیک شود، هیچ سیستم دفاعی روی کره زمین وجود ندارد که در مبارزه کامل با یک حمله بزرگ و متمرکز موفق باشد.

دیگر خبرها

  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • کشته شدن الکساندر پلیشنکو رقیب اوکراینی کیانوش رستمی در جنگ
  • موشکباران شهرک‌های اطراف غزه از سوی گردانهای الاقصی+فیلم
  • رقیب کیانوش رستمی کشته شد!
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است