Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سایه سکوت بین المللی و حمایت بی، چون و چرای غرب صورت می‌گیرد.

خبرگزاری میزان – در دهه‌های اخیر واشنگتن همواره از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان حمایت کرده است.

به گزارش «الجزیره»، سال ۲۰۲۱ و با حمله رژیم صهیونیستی به غزه برای یازده روز، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و دولت او به یک متن قدیمی در واشنگتن پایبند بودند و حمایت صریح از سوی رژیم صهیونیستی را «حق مشروع دفاع از خود» در برابر حملات موشکی حماس عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نهایت به شهادت ۲۱۳ فلسطینی منجر شد که ۶۱ نفر از آن‌ها کودکان بودند.

اما چرا آمریکا با وجود این جنایات همچنان به دفاع از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد؛ از نظر تاریخی نیز در سال ۱۹۴۸، «هری ترومن»، رئیس جمهور وقت آمریکا، نخستین مقام جهانی بود که این رژیم را به رسمیت شناخت.

علاوه بر این در طول سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم، رژیم صهیونیستی بزرگترین دریافت کننده کمک‌های آمریکا بوده است

در سال ۲۰۱۶، «باراک اوباما»، رئیس جمهور اسبق آمریکا توافقی را با رژیم صهیونیستی به ارزش ۳۸ میلیارد دلار برای تامین تجهیزات نظامی به مدت ۱۰ سال امضا کرد.

مانند بسیاری از جنبه‌های دیگر سیاست خارجی آمریکا، در این مورد نیز پول و مسائل مالی نقش تعیین کننده‌ای را در سیاست واشنگتن در قبال موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی بازی می‌کند.

اما موضوع حمایت از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینیان تنها محدود به آمریکا نبوده و کشور‌های غربی نیز همچنان در قبال این جنایات سکوت کرده اند.

به عنوان مثل رسانه‌های کانادا و دولت این کشور در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی عموما سکوت کرده و جنایت‌های این رژیم در رسانه‌های کانادا منعکس نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اقدامات رژیم صهیونیستی مصداق آپارتاید علیه فلسطینیان امتناع رژیم صهیونیستی از همکاری با کمیسیون تحقیقات سازمان ملل

سال ۲۰۲۱، گزارشی ۲۱۳ صفحه‌ای از سوی ناظر حقوق بشر سازمان ملل منتشر شد و تاکید کرد که این رژیم با هدف قرار دادن مردم فلسطین مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شود.

در این گزارش به حمایت‌های کانادا از این جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره شده است.

این حمایت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در نبرد ۱۱ روزه غزه در ماه می‌ سال ۲۰۲۱، رژیم صهیونیستی تعدادی از دفاتر رسانه‌ای را نیز هدف قرار داده و تخریب کرد.

در پی این اقدام، فدراسیون روزنامه نگاران در کنار اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین و همچنین مردم فلسطین خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی شدند.

در ماه می‌ سال ۲۰۲۱، رژیم صهیونیستی برج «الجوهره» را در نوار غزه هدف قرار داد؛ در حالی که دفاتر ۱۳ رسانه جهان مانند الجزیره و آسوشیتدپرس در آن قرار داشتند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی فلسطین حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی فلسطین حقوق بشر علیه فلسطینیان رژیم صهیونیستی سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی

شهروندان مغربی در تظاهرات ضد صهیونیستی خود از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های کشورهای غربی حمایت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هزاران شهروند مغربی عصر دیروز به خیابان‌ها آمدند و با برپایی تظاهرات در شهرهای طنجه و مکناس ( شمال ) محمدیه و ازمور ( غرب ) به حمایت از ملت فلسطین برخاستند و جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با حمل پرچم‌های فلسطین، شعارهایی در حمایت از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کشورهای غربی سردادند و حمایت نظامی و سیاسی دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرات کنندگان با حمل پلاکاردهایی خواستار جلوگیری از کوچ اجباری ساکنان نوار غزه شدند و از تجمع ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی حمایت کردند.

شهروندان مغربی در تظاهرات خود شعار دادند « ملت مغرب با عملیات طوفان الاقصی است»، « فلسطین چشم ماست» « ملت الاقصی به پیش تا پیروزی و آزادی» ، « عملیات طوفان الاقصی نابودگر صهیونیست‌های ستمگر» و «عادی سازی روابط با تل آویو نابود باد»

تظاهرات ضد صهیونیستی در 54 شهر مغرب

مغرب و رژیم صهیونیستی در دسامبر 2020 با میانجیگری آمریکا توافقنامه عادی سازی روابط امضاء کرد که با مخالفت احزاب و مردم مغرب روبرو شد اما دولت رباط به این اعتراض‌ها توجهی نکرد و در مسیر توسعه روابط با تل آویو گام برداشت.

مردم مغرب طی شش ماه گذشته در تظاهرات ضد صهیونیستی خود همواره بر لغو توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند.

از زمانی که نظامیان صهیونیستی به نوار غزه حمله کرده‌اند ده‌ها هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام /

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاهیان در یک شبکه ضدظلم، برای مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی دست در دست هم دهند
  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • هشدار به اردن درباره مشارکت در یک «جشن مسموم»
  • فلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌ها
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی
  • حمدان: گذرگاه رفح فقط توسط فلسطینیان باید مدیریت شود
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • مسوولیت جنایات در رفح بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین