Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@05:57:51 GMT

شستن یک فرش چقدر آب می‌خورد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۶۵۹۳

شستن یک فرش چقدر آب می‌خورد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با وجود اینکه سال‌هاست تغییر شرایط اقلیمی اغلب استان‌های کشور از جمله چهارمحال و بختیاری را درگیر خشکسالی کرده است، برخی از مردم هنوز این واقعیت تلخ را قبول نکرده‌اند و در مصرف آب هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستند.

در آستانه نوروز به رسم گذشته اقدام به شست‌وشوی فرش، مبل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... با آب شهری می‌کنند و نمی‌دانند این رفتار غلط چه بلایی بر سر منابع آب شرب استان می‌آورد.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری طی مصاحبه‌ای با خبرنگار فارس با اشاره به مصرف بیش از انتظار آب در شهرکرد در روزهای اخیر گفت: انتظار داریم مردم در این روزهای پایانی سال نهایتا ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب مصرف کنند.

همچنین از مردم خواسته تا برای شست‌وشوهای ضروری پایان سال برنامه داشته باشند و اقلامی مانند فرش‌، پرده‌، پتو و.. را به قالیشویی و خشک‌شویی‌ها بسپارند تا در شستن این اقلام از آب تصفیه شده استفاده نشود.(اینجا بخوانید)

این در حالی است که رئیس یکی از قالیشویی‌های شهرکرد از افزایش نرخ قالیشویی خبر داد و گفت: شستشوی انواع فرش ماشینی به ازای هر مترمربع ۱۲هزار تومان، فرش دستباف بسته به جنس فرش از ۳۰ هزار تومان و موکت معمولی ۷ هزار تومان است که این مبالغ نسبت به سال گذشته ۲هزار تومان، افزایش داشته است.

علی اکبر هیبتی افزود: جدای از میزان مصرف آب در شستن فرش در منازل باید گفت که فرش بعد از خیس شدن سنگین می‌شود و قدرت بالایی را برای جابه‌جایی لازم دارد که معمولاً عوارض و کمردردهایی را برای افراد خانواده به همراه می‌آورد، همچنین مرحله بعد از شستن آبگیری فرش است که در منازل این مرحله به خوبی انجام نمی‌شود و سبب زرد شدن فرش می‌شود.

وی ادامه داد: در قالیشویی آب غیرشهری و با فشار بالا استفاده می‌شود و در منزل آب شرب شهری و با فشار کم مورد استفاده است که فقط منجر به خیس شدن فرش می‌شود و شست‌وشوی شرعی و پاکشویی انجام نمی‌گیرد.

مصرف ۲۰۰ لیتر آب به ازای هر دقیقه قالیشویی در خانه

هیبتی بیان داشت: در قالیشویی هر فرش ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از شلنگ یک اینچی معادل هر دقیقه ۱۰۰ لیتر آب می‌خورد اما در منزل ۳۰ الی ۴۵ دقیقه و در هر دقیقه حدود ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود که با توجه به اینکه آب منزل آب شرب و آب قالیشویی آب چاه می‌باشد قطعاً استفاده از قالیشویی در شرایط کمبود آب استان گزینه مناسبی برای شست‌وشوی فرش‌هاست.

به گزارش فارس، میانگین مصرف آب روزانه هر فرد در استان ۱۵۰ لیتر است که اگر بهینه مصرف شود به ۷۰ لیتر هم می‌رسد و یک بار شستن فرش در خانه مصرف چند روز آب یک شهروند را هدر می‌دهد. در استانی که بسیاری از روستاهای آن با تانکر آب‌رسانی می‌شود تجدیدنظر همه ما در نحوه مصرف آب ضروری است.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: قالیشویی شهرکرد کم آبی عید نوروز هیبتی آبفا مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان

ایسنا/کرمان جانشین فرمانده انتظامی ریگان از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس نظام آبادی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ریگان در بازرسی از یک اتوبوس عبوری ۱۱ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی بیان کرد: پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی با جدیت ماموریت خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • مرگ به دلیل شستن دست با تینر
  • شستن دست با تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه