Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات نظامی روسیه در اوکراین امروز جمعه وارد نهمین روز خود شد. شب گذشته نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین شاهد تبادل آتش بود و اتحادیه اروپا با حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی مخالفت کرد. در ادامه این گزارش، می‌توانید به‌روزرسانی اخبار تحولات در نهمین روز از اقدام نظامی روسیه در اوکراین را دنبال کنید:

۵:۳۰ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: از گزارشهای تبادل آتش در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مطلع هستیم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) می‌گوید از گزارشهای گلوله باران و تبادل آتش در نیروگاه‌های زاپروژیا مطلع و با مقامات محلی در تماس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات اوکراینی گفته‌اند که تعداد زیادی تانک و نیروی پیاده روسی «از پست بلوک» به سمت شهر «انرودار» در چند کیلومتری نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا عبور کرده‌اند.

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس نیز خواستار توقف فوری تبادل آتش در اطرف نیروگاه هسته‌ای شد و از نیروهای نظامی فعال در آنجا خواست تا از حمله در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای خودداری کنند. وی افزود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ارتباط با برخی مقامات برای ارائه «حداکثر کمک به اوکراین» ادامه می‌دهد زیرا به دنبال حفظ ایمنی و امنیت اطلاعات است.»

۰۴:۳۰ تبادل آتش در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا

وزیر امور خارجه اوکراین گزارش‌ها درباره تبادل آتش در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را تائید کرد.

۰۲:۲۵ آمریکا و روسیه خط ارتباطی مستقیم ایجاد کردند

یک مقام دفاعی آمریکا گفته است که پنتاگون «به منظور جلوگیری از محاسبه اشتباه، حوادث نظامی و تشدید تنش» خط ارتباطی مستقیم با وزارت دفاع روسیه برقرار کرده است.

هرچند هنوز به طور رسمی برقراری چنین خط ارتباطی برای جلوگیری از تنش اعلام نشده، اما چندین سازمان امنیتی نیز این خبر را تأیید کرده‌اند و به نظر می‌رسد هدف از ایجاد این خط ارتباطی جلوگیری از وقوع جنگ میان روسیه و آمریکا همزمان با تشدید تنش بر سر مسئله اوکراین است.

۰۰:۵۵ مخالفت اتحادیه اروپا با حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی

عفو بین‌الملل از تصمیم اتحادیه اروپا برای محدود کردن دستورالعمل حفاظت موقت از پناهجویان اوکراینی انتقاد کرد. انتقاد عفو بین الملل از اتحادیه اروپا پس از آن صورت گرفت که روز پنج‌شنبه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کمیسیون این اتحادیه را برای حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی رد کردند.

با رد تصمیم کمیسیون اروپا، اوکراینی‌هایی که به دنبال امنیت در اتحادیه اروپا هستند، به سرعت اجازه اقامت، کار، مسکن مناسب، کمک‌های رفاهی، کمک‌های پزشکی و آموزش نخواهند داشت.

عفو بین الملل از اتحادیه اروپا خواسته است تا بدون تبعیض تسهیلات موردنیاز را در اختیار همه کسانی که از اوکراین خارج می‌شوند صرف نظر از ملیت اوکراینی و غیراوکراینی اعطا کند.

در حال تکمیل....

کد خبر 5438078

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین اوکراین روسیه جنگ اوکراین آخرین اخبار اوکراین حمله روسیه به اوکراین ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین مسکو فلسطین رژیم صهیونیستی عراق اتحادیه اروپا کی یف واشنگتن اتحادیه اروپا خط ارتباطی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است