Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جعفری با اشاره به فاصله جامعه امروز با اخلاق و سیره نبوی، گفت: باید نگذاریم رسانه بیگانه با جنگ روایت ها بر جامعه غلبه و جوانان را از دین و اسلام جدا کند لذا تلاش همگان باید در جهت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی بیش از پیش در جامعه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان با اشاره به اینکه مبعث نبی مکرم اسلام عید بشریت است، گفت: پیامبر (ص) یکی از انگیزه های بعثت را «اِنَّما بُعِثْتُ لاُتَمِّمَ مَکارِمَ الاَخْلاقِ» مطرح فرمودند بنابراین در میان بسیاری از محورها و مسائلی که بعثت داشته اخلاق جایگاه ویژه ای را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درگیری جاهلیت صدر اسلام و جاهلیت مدرن به کبر و وحشیگری اخلاقی و تبعیض و زورگوییِ، ادامه داد: با توجه به اهمیت اخلاق که می تواند حتی مسائل دیگر را پوشش و اصلاح کند، بعثت پیامبر(ص) در همین امر یعنی تکامل اخلاقی انسان ها خلاصه می شود.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود، بیان کرد: شعارهای ملت ایران در انقلاب اسلامی برخاسته از اقتصاد نبود بلکه برای احیای ارزش ها و عدالت و نفی استکبار بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با تأکید بر اینکه اخلاق با بعثت نبوی همسان است و بحث انقلاب اسلامی هم احیای اخلاق و ارزش های دینی بود و مردم ایران متقاضی حاکمیت ارزش ها بر جامعه بودند.

وی با اشاره به فاصله جامعه امروز با اخلاق و سیره نبوی، گفت: باید نگذاریم رسانه بیگانه با جنگ روایت ها بر جامعه غلبه و جوانان را از دین و اسلام جدا کند لذا تلاش همگان باید در جهت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی باشد تا تبلور اخلاق نبوی را در جامعه ببینیم.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: امیداریم با حرکتی که دولت سیزدهم آغاز کرده بتوان مسیر صحیح انقلاب را مدیریت کنند تا ارزش ها و اخلاق اسلامی بر جامعه حاکم شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام بر جامعه ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهدا قهرمانان تاریخ و الگوی ایستادگی هستند و پاسداری از آرمان شهدا امری مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حجت الاسلام عبدالحسین معزی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و اظهار کرد: پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند و تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، افزود: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: شهدا قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌سال جنگ تحمیلی، گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌سال جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کردند.

وی در پایان جایگاه شهدا را والا دانست و گفت: تکریم و تعظیم مقام شهدا و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران وظیفه‌ای همگانی بوده و ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور لازم و ضروری است.

کد خبر 748558

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند