Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور طی امروز و فردا خبر داد و شرایط آب و هوایی کشور طی روز‌های آتی را تشریح کرد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی روز‌های آتی، گفت: امروز (جمعه ۱۳ اسفند ماه) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، خراسان شمالی، تهران، البرز، شمال خراسان رضوی و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، سمنان، مازندران، گلستان، بوشهر، نیمه غربی اصفهان و نیمه غربی فارس بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات به صورت برف رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در برخی مناطق زنجان، بوشهر، یزد، خراسان جنوبی، همدان، مرکزی، قم، گیلان، نیمه شرقی فارس، نیمه شرقی اصفهان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، غرب کرمان و غرب هرمزگان بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

ضیاییان‌ادامه داد: در روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و جنوب آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

ضیاییان گفت: در عین حال بعدازظهر یکشنبه ۱۵ اسفند ماه با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق غرب و شمال غرب کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. یکشنبه در غرب، شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس جنوبی و برخی مناطق مرکز و شمال شرق کشور و دوشنبه در برخی مناطق شمال شرق کشور بارش پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز توده گرد و خاک که از عراق وارد کشور شده سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب کشور می‌شود، گفت: همچنین امروز در نیمه شمالی کشور، سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال فارس، شنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز شرق و جنوب شرق کشور و سه شنبه در مرکز شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: امروز و فردا در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. همچنین امروز تا ظهر شنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

ضیاییان درباره وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: امروز جمعه ۱۳ اسفند ماه هوای تهران نیمه ابری تا ابری همراه با گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۶ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد است.

شنبه ۱۴ اسفند ماه نیز آسمان تهران قسمتی ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز ۱۴ و چهار درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پیش بینی آب و هوا هواشناسی وزش باد شدید موقت برخی مناطق اسفند ماه شرق کشور آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود

به گزارش همشهری آنلاین،‌ براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روزهای سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) یا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود موج بارشی جدیدی به کشور همراه خواهیم بود که با وقوع بارش‌های خوب در بسیاری از نقاط نیمه غربی کشور همراه خواهد شد.

همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

کد خبر 847196 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم