Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عین‌الله شهابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مردم روحیه انقلابی و کار جهادی و تلاش خستگی ناپذیر رییس جمهور برای حضور در مناطق محروم و بازدید از شرکت‌ها و کارخانه‌های نیمه تعطیل و یا تعطیل و مهلت مشخص کردن برای شروع کار مجدد این واحدها و گوش کردن به مشکلات و درد دل‌های اقشار مختلف را دوست دارند چون اثرات آن را مشاهده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم تلاش جدی، خالصانه و انقلابی دولت سیزدهم را می‌بینند و شیطنت و سنگ اندازی و انتقاد مغرضانه بعضی از افراد تاثیری در حرکت اثرگذار و جهادی این دولت ایجاد نمی‌کند.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: مردم گلستان منتظر تا گره‌ای از مشکلات‌شان برداشته و زمینه برای شکوفایی توانمندی‌های این استان فراهم شود.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد : آزادشهر از نقاط کم برخوردار استان گلستان شناخته می‌شود و فقر و بیکاری و آسیب‌های مختلف اجتماعی مردم آن را  رنج می‌دهد و از جمله مطالبات مردم از رییس جمهور کمک به حل مشکلات و رفع آسیب‌های اجتماعی است.

وی کمبود و قطعی آب حتی در زمستان را از مشکلات مهم این شهرستان دانست و گفت: زیرساخت‌های آبی آزادشهر کامل فرسوده و لوله‌های قدیمی و ممنوعه هنوز در حال استفاده است که خطر جدی برای سلامت مردم به‌حساب می‌آید و نیاز به بازسازی دارد.

طبق اعلام ابوالقاسم صابری مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر، فرسودگی ۷۵ درصد شبکه توزیع و هدر رفت آب، افزایش تعداد شکستگی‌ لوله‌ها به‌ویژه در نقاط غیر قابل رویت و کاهش دبی آب چاه‌های شرب از مهمترین دلایل کمبود آب این شهرستان محسوب می‌شود.

امام جمعه آزادشهر جابجایی سایت زباله‌ آزادشهر را خواستار شد و اظهارداشت: جابجایی سایت زباله‌های شرق استان واقع در بهترین زمین حاصلخیز کنار شهر آزادشهر که مشکل زیست محیطی، آلودگی و آسیب به سفره‌های زیر زمینی آن کامل واضح و عیان است حتی نیاز به بررسی هم ندارد.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد:‌ بوی تعفن این زباله‌دان همیشه در شهر پیچیده و برازنده مردم این شهر نیست و جانمایی آن در ابتدا خطای فاحش بود و انتظار مردم از دولت انقلابی سیزدهم جابجایی آن است.

به گزارش ایرنا، سایت بازیافت زباله آزادشهر در حاشیه جاده این شهرستان به مینودشت قرار دارد و روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله از آزادشهر و برخی شهرهای شرق گلستان در این محل جمع آوری و دفن می‌شود.

وی گفت: کشت و صنعت گل چشمه که روزی رب گوجه و آبمیوه آن اسم و رسم ملی داشت و چند هزار نفر آنجا مشغول کار بودند متاسفانه تعطیل شده و حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که تجهیزاتش را برای مزایده به‌فروش گذاشتند.

امام جمعه آزادشهر افزود: مردم منطقه از رییس جمهور انتظار دارند با نگاه ویژه به این ظرفیت، زمینه شروع به‌کار دوباره این کارخانه را فراهم کند.

حجت الاسلام شهابی بر تکمیل پروژه آزادشهر به شاهرود تاکید کرد و گفت: تاکنون کار چندانی برای این جاده ترانزیتی انجام نشده است.

به گزارش ایرنا، طرح ملی بهسازی و تعریض جاده کوهستانی آزادشهر - شاهرود (خوش ییلاق) به طول ۱۰۰ کیلومتر که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی گلستان واقع است، با هدف بهبود عبور و مرور و ایمن سازی کریدور مهم زمینی ارتباط‌ دهنده شمال به جنوب کشور و همچنین محور ترانزیتی حمل کالا به مرز اینچه برون گنبدکاووس و کشورهای همسایه شمال ایران ابتدا در سال ۸۵ شروع شد که پس از ۲ سال انجام کار متوقف شد.

اجرای این طرح پس از وقوع سیل سال ۹۳ و وارد شدن خسارت جدی به بخش‌هایی از این جاده دوباره به صورت رسمی و با برآورد اعتبار اولیه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات بیمارستانی و کوچک بودن فضای بیمارستان فعلی در حالیکه موقعیت توسعه را دارد، ابراز امیدواری کرد: دولت انقلابی توجه ویژه به حل مطالبات مردم استان و شهرستان آزادشهر داشته باشد.

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۹۶ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در شانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح امروز جمعه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در بدو ورود به گلستان از سوی آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، علی‌محمد زنگانه استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

رییس‌دفتر رییس‌جمهور، معاون امور بانوان و خانواده، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزیران کشور، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آیت‌الله رییسی را در این سفر یک روزه همراهی می‌کنند.

بازدید از طرح‌های صنعتی، زیرساختی، راه، کشاورزی، دیدار با نخبگان، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم، حضور در نشست شورای اداری و نشست خبری با رسانه های گلستان از جمله برنامه‌های رییس‌جمهور در سفر به این استان است.

برچسب‌ها هیات دولت سفر استانی گلستان سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری آزادشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت سفر استانی گلستان هیات دولت سفر استانی گلستان آزادشهر امام جمعه آزادشهر حجت الاسلام رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران

رییس جهاددانشگاهی در نشست هم اندیشی روسا و اساتید منتخب دانشگاه‌های  گلستان،  این استان را در زمینه های گیاهان دارویی، دام‌های سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن مستعد پیشرفت دانست و بر استفاده از توان این نهاد در توسعه این حوزه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی پیش از ظهر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دومین روز سفر به استان گلستان در نشست هم اندیشی روسا و اساتید منتخب دانشگاه ‌های استان اظهار کرد: باید با پژوهش و تحقیق این مسئله را ارزیابی کنیم که چرا استان گلستان با ظرفیت بالا و داشتن اساتید فرهیخته جزء استان های کم برخوردار است و خیلی زود برای خروج از این وضعیت اقدام کنیم.

وی ضمن  برشمردن اهداف جهاددانشگاهی  بیان کرد:  جهاددانشگاهی یک نهاد دانش بنیان است که از ابتدای تشکیل تا به امروز کارهای تحقیقاتی بزرگی  را در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی، تجاری سازی انجام داده است.

رییس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: این نهاد همواره پیشران در علم و فرهنگ بوده و توانسته با جمع کردن افراد نخبه نظیر زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران کارهای بزرگی را به ثمر برساند.

دکتر مسلمی نائینی بیان کرد: هم اکنون پژوهشگاه رویان جزء  برترین‌های کشور و ده پژوهشگاه برتر دنیا در حوزه درمان ناباروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاددانشگاهی با بیش از ۱۰۲ مرکز بزرگ و کوچک،دانشگاه علم و فرهنگ و علم و هنر و سه پارک علم و فناوری خدمت رسانی داشته و تلاش داریم  پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی را  به شهر علم و فناوری تبدیل کنیم.

 دکتر مسلمی نائینی استان گلستان را در زمینه گیاهان دارویی، دام سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن مستعد پیشرفت و توسعه دانست و گفت: بنای جهاد دانشگاهی بر رفع مشکلات مردم است. 

وی تصریح کرد: در پارک ها می توانیم علاوه بر قرار دادن محلی برای پرورش استعداد دانشجویان با  آموزش برند سازی محصولات، بازاریابی و تجارب سازی به دانشجویان، آنها را برای کسب  درآمد پایدار آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی فراوان در کشور داریم و باید برای جهش تولید با مشارکت مردم از این سرمایه‌ها استفاده کنیم، افزود: تولیدات علمی زیادی داشتیم ولی به دلیل نبود نقدینگی توسعه ندادیم که باید تولیدات را تبدیل به محصول کرده و به دنیا صادر کنیم تا نتوانند حاصل دسترنج ما را چند برابر به خودمان بفروشند.

 گفتنی است در این مراسم رییس جهاددانشگاهی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و مقام استاد از اساتید منتخب دانشگاهی که در طرح‌های جهاددانشگاهی همکاری داشته‌اند، تجلیل  کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند