Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:08:47 GMT

تل‌آویو، عامل رای مثبت امارات به قطعنامه ضد روسی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۷۲۷۲

تل‌آویو، عامل رای مثبت امارات به قطعنامه ضد روسی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه عبری «والا»، شامگاه پنجشنبه، فاش کرد که تل‌آویو پس از فشار بر امارات، این کشور را قانع کرده که به طرح ضد روسیه در سازمان ملل رأی دهد.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از پایگاه والا در این خصوص گزارش داد پس از آنکه امارات جمعه هفته گذشته از رأی به قطعنامه ضد روسیه در شورای امنیت امتناع کرد، دولت آمریکا ترسید که ابوظبی همین موضع را هنگام رأی به طرح مشابه در مجمع عمومی سازمان ملل تکرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله موجب شد که واشنگتن از تل‌آویو بخواهد در این امر مداخله کند و امارات را برای رأی به طرح یادشده ترغیب نماید.

امارات، هند و چین، جمعه هفته گذشته، به قطعنامه شورای امنیت علیه اقدام نظامی روسیه در اوکراین رأی ممتنع دادند و این در حالی بود که مسکو این قطعنامه را وتو کرد.

وبگاه والا در ادامه گزارش خود به نقل از دو مقام آمریکایی و صهیونیست اضافه کرد که «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی عملا با «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات تماس گرفت و از او خواست که به طرح ضد اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین رأی دهد که طرف اماراتی این کار را انجام می‌دهد.

 قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، چهارشنبه شب، علیه روسیه با ۱۴۱ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع به تصویب رسید. 

این وبگاه عبری همچنین در بخشی دیگری خبر داد که تصمیم «غافلگیرانه» امارات برای عدم رأی به طرح ضد روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به علت سرخوردگی و ناامیدی «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی از موضع آمریکا در قبال عملیات ارتش یمن علیه امارات بوده است.

این پایگاه به نقل از دو منبع آمریکایی و اماراتی در این خصوص نوشت به‌رغم آنکه آمریکا حملات حوثی‌ها را محکوم کرد و یک اسکادران از پرنده‌های نظامی پیشرفته و ناوشکن برای دفاع از ابوظبی ارسال کرد، اما بن زاید بر این باور است که پاسخ آمریکا کُند بوده و آمریکایی‌ها امارات را تنها رها کردند و به اندازه کافی از آن‌ها حمایت نکردند.

طبق این گزارش، ولی‌عهد ابوظبی در دیدار اخیر خود با «برت مک‌گرک» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه این مسئله را به اطلاع طرف آمریکایی رسانده است.

مواضع امارات پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، -تا پیش از حمله گروه عراقی موسوم «الویه الوعد الحق»- در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفت.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم». پس از این هشدار، خاک امارات سه بار هدف حمله قرار گرفت. پس از اولین حمله «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات اوکراین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا