Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا معممی‌مقدم در مراسم افتتاحیه طرح ملی «قرار دوازدهم» که همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور در امام‌زاده غیاث‌الدین محمد (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طرح ملی «قرار دوازدهم» با نام و یاد امام زمان (عج) دوازدهم هر ماه در ۵۴۰ بقعه متبرکه کشور اجرا می‌شود و در مرحله اول اسفند ماه سال جاری بالغ بر ۵۰ هزار بسته معیشتی از عوائد موقوفات و کمک خیرین تهیه و میان اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اوقاف خراسان رضوی اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهد که الگویی برای ادارات اوقاف در سایر استان‌ها است و طرح قرار دوازدهم برگ زرینی از حوزه خدمات اجتماعی در کارنامه سازمان اوقاف است.

وی پیرو سخنرانی مقام معظم رهبری در سال جاری، گفت: خدمات اجتماعی امروز جهاد تلقی می‌شود، زمانی جهاد حضور در جنگ بود اما امروز جهاد، جهاد مواسات و شما جهادگر هستید؛ همچنین چیستی قرار دوازدهم استمرار مواسات به صورت منسجم است یعنی در طول ماه، «مهدی یاور» جذب کنیم و اینها با کمک خیرین اقدام به تهیه بسته می‌کنند تا در یک روز مشخص به دست نیازمندان برسد و این انسجام بسیار مهم است.

معممی‌مقدم با بیان این‌که این طرح به گونه‌ای طراحی شده که در تهیه بسته‌های معیشتی از مشارکت مردم بهره‌مند شویم، افزود: ما می‌خواهیم متکی به مهدی یاوران باشیم تا مشارکت‌های مردمی جذب و تبدیل به بسته شود و به دست نیازمندان برسد.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری انجام شده در ۱۹۷ بقعه شاخص سطح یک باید حداقل ۱۱۰ مهدی‌یاور را شناسایی، سازماندهی و جذب کنند و ۳۴۷ بقعه سطح دو حداقل باید ۷۰ مهدی یاور شناسایی، جذب و بکارگیری شوند و در مجموع هدف گذاری حداقلی ما به این صورت است که در ۵۴۰ بقعه در سال ۵۴۰ هزار بسته معیشتی را تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

وی با تأکید بر هوشمندی در شناسایی افراد نیازمند، گفت: برخی از ذاکرین، مداحان، رانندگان و کارگر مهمان سراها و … به دلیل شرایط کرونا بیکار شدند و در وضعیت اقتصادی خوبی نیستند اما زبان تکدی گری ندارند لذا باید این افراد و جامعه هدف هوشمندانه شناسایی شوند.

معممی‌مقدم ترویج و تبلیغ مهدویت در زمان خاصی چون شعبانیه را ظلم به حضرت دانست و افزود: طرح قرار دوازدهم تمرینی برای ظهور است، امام زمان در دولت خود قطعاً عدالت اجتماعی را محقق خواهند کرد و یا همان بیانیه گام دوم انقلاب است.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: امروز بالغ بر ۵۰ هزار بسته در ایران توزیع می‌شود و افتتاحیه این طرح ملی در مشهد رقم خورد.

کد خبر 5437921

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری خراسان رضوی مشهد اداره کل اوقاف خراسان رضوی بسته معیشتی مواسات ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی مبعث گردشگری اردبیل شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی مسکن لیگ برتر فوتبال ایران قرار دوازدهم سازمان اوقاف طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند

اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل سخنگوی سازمان و حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در هتل بزرگ ارم برگزار شد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان اولین سخنران به تشریح نمایشگاه دستاورد‌های وقف پرداخت و گفت: در این نمایشگاه شاهد غرفه‌هایی از تجهیزات پزشکی، تولیدات دامی، محصولات کشاورزی، آبزی‌پروری و دیجیتال بودیم. به طور میانگین روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند، که ۷۰ درصد آنها جزو بازدیدکنندگان تخصصی بودند. 

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: از کار‌های عمیق فرهنگی و قرآنی گرفته تا کار‌های تخصصی اقتصادی در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد بودیم. اگر حضرت آقا موضوع اقتصاد دریاپایه، معادن و مشکلات معیشتی مردم را مطرح می‌کنند، خروجی آن را در غرفه‌های نمایشگاه می‌دیدیم. حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، الگوسازی مدل‌های جدید اقتصادی و تولید جزو خروجی دستاورد‌های وقف است.

وی با بیان اینکه گاهی از ما سوال می‌شود که چرا در فضای رسانه بابت موضوع پیش آمده پاسخ نمی‌دهید، گفت:، اما حجت‌الاسلام خاموشی می‌گفت که لازم نیست چنین مباحثی را به فضای رسانه بکشانید. با عملتان به سوالات پیش آمده پاسخ دهید.

حسن اسدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه من از شاگردان تنبل حاج آقا خاموشی هستم و سال‌هاست که در خدمت ایشان شاگردی می‌کنم، افزود: در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد حمایت از جوانان هستیم. اگر کسی دست جوانان را نگیرد، فرصت‌ها را از بین می‌رود. اقتدار ملی ما در گرو تولید خوب است. 

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی