Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در سفر روز گذشته حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به استان هرمزگان، سه محکوم به قصاص دارای شاکی خصوصی پس از تحمل چندین سال حبس با وساطت و میانجیگری رئیس عدلیه و گذشت شاکیان خصوصی از زندان بندرعباس آزاد شدند.

یکی از این سه زندانی که به جرم قتل عمد محکوم شده بود، ۱۹ سال از دوران محکومیتش می‌گذشت و کماکان به علت عدم گذشت اولیای دم در حبس به سر می‌برد که در نتیجه وساطت و میانجیگری رئیس قوه قضاییه و گذشت شاکیان خصوصی، این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوه قضاییه در دوره جدید بنا بر تاکیدات حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر ترویج فرهنگ مذاکره و تلاش برای اصلاح ذات‌البین، توسعه فعالیت‌های شورا‌های حل اختلاف و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش‌سفیدان و متخصصان، تمرکز دارد؛ امری که در مقوله کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها نقش پررنگ و برجسته‌ای ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا در گذشته ( ۲۴ تیر) در جریان سفر به استان ایلام در جلسه‌ای که با قضات و کارکنان قضایی این استان داشت، در بخشی از سخنانش بر استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، صاحبان نفوذ و صاحبان کلام برای گذشت اولیای دم از تقاضای قصاص تاکید کرد و گفت: قصاص حق اولیای دم است، اما قصاص هر یک نفر در جامعه، مشکلات بسیاری را برای آینده فرزندان و خانواده او به وجود می‌آورد؛ لذا اگر، ولی یا اولیای‌دم در مرحله اول راضی به صرفنظر از قصاص نشدند، قضات و مسئولان امر و بانیان صلح و سازش نباید ناامید شوند و باز هم باید اقدام کنند.

همچنین در جریان سفر اوایل بهمن ماه رئیس قوه قضاییه به استان خراسان رضوی و بازدید وی از زندان مرکزی مشهد نیز ۱۶۸ زندانی به آغوش خانواده برگشتند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان بندرعباس اژه ای رضایت اولیای دم قوه قضاییه اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس افزود: امروز قدرت و عظمت بازدارندگی نیرو‌های مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا، نقش اصلی را برای پیشبرد اهداف دارد.

وی گفت: پس از ۴۰ سال وقتی جوانان با انرژی و ایمان در مسیر ارتقای نیرو‌های مسلح گام بر می‌دارند، انسان احساس عزت و افتخار می‌کند.

رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به تحریم ها‌ی ظالمانه، امکانات و توانایی‌های نیروی دریایی سپاه پیشرفته است و دشمن انگشت به دهان مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای گفت: امروز مسائل ما به هم پیوسته است و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و فردی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.

وی افزود: قوه قضاییه همه‌ی امکانات خود را برای حمایت و پشتیبانی در جهت رفع موانع از سر راه اهداف نیرو‌های مسلح به کار می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه بررسی بازدید‌های سفر قبلی تا امروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی‌ها خوب بوده ولی همچنان نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس