Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، موزه فرش دستبافت ترکمن توسط خانم حصل خانجانی راه اندازی شده و دومین موزه‌ تخصصی فرش ترکمن در گلستان است.   این بانوی هنرمند ترکمن طراح فرش و احیا کننده فرش های قدیمی ترکمن است که این اقدام را باهدف ماندگاری آثار ارزشمند که گویای تاریخ زندگی کوچ واره این قوم است انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فرش ترکمن که به‌عنوان یکی از انواع فرش‌های اصیل دستباف با قدمتی چند هزارساله در طول سالیان دراز بدون تغییرات زیاد در طرح و نقش همچنان بافته می‌شود، یکی از ظرفیت‌های بومی گلستان برای رسیدن به توسعه پایدار و کسب اهداف اقتصاد مقاومتی است.    شهرهای ترکمن نشین استان گلستان از دیرباز مهد تولید صنایع دستی از جمله فرش دستباف ترکمن بوده که نقوش این فرش اصیل ذهنی یا حفظی بافت است و دختران و زنان این قوم در تولید این دستباف، آرمان‌ها و اندیشه‌هایشان را با رنگ‌های دلخواه بر روی تار قالی گره می‌زنند تا تابلویی زیبا و مانا پیش روی بینندگان قرار دهند.   بررسی حوزه مسائل زنان و خانواده و ارایه راهکار برای حل این مشکلات، دیدار با بانوان هنرمند رشته‌های مختلف صنایع دستی، بانوان کارآفرین، فعالان بازارچه های سنتی و جلسه با بانوان نخبه و اساتید دانشگاه و نماینده تشکل‌ها از جمله برنامه های سفر معاون رئیس جمهور در گلستان است.   بازدید از خانه های صنایع دستی، ابریشم و دیدار با خانواده های صاحب چندقلو از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه خزعلی در گلستان است.   رئیس جمهور با همراه شماری از وزرا و اعضای هیات دولت امروز جمعه ۱۳ اسفند در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر کرد.   دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.
 رئیس جمهور در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: انسیه خزعلی گلستان موزه فرش رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان