Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:16:31 GMT

المپیاد جام پرچم؛ بیرقی برای نشاط اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۷۸۵۸

المپیاد جام پرچم؛ بیرقی برای نشاط اجتماعی

ایسنا/زنجان در شرایط کرونایی که اغلب فعالیت به صورت کج‌دار و مریز دنبال می‌شود، برخی از فعالیت‌های نوپا می‌تواند نشاط اجتماعی را که کرونا آن را هدف قرار داده است، سر پا نگه دارد.

زمانی که فدراسیون‌های ورزشی تلاش می‌کنند سهم ارزنده خود را در حوزه ورزش، آن هم در شرایط کرونایی که ورزش را در جبهه اول آسیب‌های ناشی از آن قرار داده و تا به امروز باعث تعطیل شدن بسیاری از باشگاه‌های ورزشی شده است، برخی از ارگان‌ها نیز وارد این گود جوان‌پسند می‌شوند تا سهم خود را برای بالا بردن نشاط اجتماعی که این روزها خسته از کوران کرونا است، ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری زنجان یکی از ارگان‌هایی است که از دیرباز تلاش کرده است در کنار سایر فعالیت‌های محوله خود، سهم به سزایی در توسعه ورزش همگانی داشته و در برخی موارد نیز پا را فراتر گذاشته و در مسیر حمایت از ورزش قهرمانی گام بردارد، هر چند تفاوت سلایق در بدنه مدیریتی شهرداری زنجان و نیز مغایر بودن نوع نگاه مدیران این بخش به مقوله ورزش، اجازه نداده است که این حمایت‌ها صد درصدی باشد.

چندی پیش شاهد برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشی با عنوان «جام پرچم» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان بودیم. رقابت‌هایی که در آن علاقه‌مندان به حوزه ورزش در چند رشته ورزشی با هم به رقابت پرداختند و بدون شک این رقابت باعث می‌شود تا قشری از جامعه بعد از پایان این رقابت‌ها و به دست آوردن نشاط اجتماعی، آماده تداوم مقابله با کرونا  باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری زنجان در خصوص نحوه برگزاری اولین دوره المپیاد جام فجر که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: با توجه به اینکه برخی از رشته‌های ورزشی که قرار بود در این دوره از المپیاد برگزار شود، در قالب رشته‌های تیمی بود، به همین خاطر در راستای قانون‌مند کردن این رقابت‌ها، آیین قرعه‌کشی برای رشته‌های تیمی به انجام رسید.

غلامرضا نظری با اشاره به اینکه ورزش یکی از ابزارهای ایجاد سلامت در جامعه بوده و با توجه به شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر، جای خالی سهم ورزش در ایجاد سلامت بیش از پیش احساس می‌شود، می‌افزاید: این سازمان فارغ از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، تلاش دارد تا در حوزه ورزشی نیز سهم خود را به ویژه در شرایط کنونی که جامعه نیاز به نشاط اجتماعی دارد، ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری اولین دوره المپیاد جام پرچم، فارغ از انجام یک رویداد ورزشی، ایجاد نشاط اجتماعی در شرایطی است که جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، به سمت رخوت اجتماعی سوق پیدا کرده است، تصریح می‌کند: اهداف این سازمان در حوزه ورزش مربوط به عمومیت بخشیدن به این موضوع در جامعه و نیز همگانی کردن آن است که اولین المپیاد جام پرچم نیز در همین راستا شکل گرفت.

این مسئول با یادآوری اینکه برنامه‌ریزی‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان به ویژه در حوزه ورزش به گونه‌ای است که عموم شهروندان بتوانند از این برنامه‌ها منتفع شده و همین روند باعث تسری نشاط اجتماعی در جامعه شود، ادامه می‌دهد: در همین راستا المپیاد جام پرچم در هفت رشته فوتسال، مینی‌والیبال، تنیس روی میز، فوتبال رومیزی، کشتی، کاراته و تکواندو برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در برگزاری اولین المپیاد ورزشی پرچم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود، خاطرنشان می‌کند: بدون شک وقتی هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد نشاط اجتماعی است، به همین خاطر برای تداوم این نشاط بعد از اتمام المپیاد، حتماً باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چنین شرایطی اقدام کرد که در این مسابقات نیز اولویت سازمان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی زنجان المپیاد ورزشی المپیاد جام پرچم شهرداری زنجان برگزاری اولین سازمان فرهنگی نشاط اجتماعی حوزه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول چراغ سحر بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: زمان صعود کوهنوردان، بامداد ۱۲ اردیبهشت بوده و مراسم اختتامیه این المپیاد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور مدیران کشوری و استانی سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

وی بیان داشت: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

چراغ سحر هدف از برگزاری این المپیاد را، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان وصعود به قله قلم واقع در شهرستان دنا عنوان کرد.

کد خبر 6093429

دیگر خبرها

  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • تجلیل از برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان یزد
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان تجلیل شدند
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد