Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی ایرانمنش گفت: در دومین دوره جایزه ملی مرمت و احیای بنا‌های تاریخی و معاصر ایران در سال ۱۴۰۰، عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد موفق به کسب رتبه‌های برتر این دوره با ارایه پروژه‌های مرمت و احیای دو بنای ارزشمند تاریخی کشور شد.

او گفت: پروژه‌های مرمت و احیای دو بنای ارزشمند تاریخی کشور که از سوی دکتر محسن عباسی هرفته عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری این دانشگاه انجام شده بود، در دو بخش مرمت بنا‌های تاریخی و مرمت بنا‌های معاصر به عنوان پروژه‌های منتخب در دومین دوره جایزه ملی مرمت و احیای بنا‌های تاریخی و معاصر ایران در سال۱۴۰۰ برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه یزد پروژه باغ تاریخی خان (بوستان ولایت) این عضو هیات علمی دانشگاه یزد علاوه بر کسب امتیازات کافی به دلیل مرمت با مداخلات حداقلی در سازمان فضایی و اجزای معماری و توجه به اصالت و یکپارچگی رتبه دوم این بخش را بدست آورد.

ایرانمنش گفت: دومین پروژه دکتر عباسی هرفته که مورد تقدیر هیات داوران این مسابقه قرار گرفت، در بخش مرمت و احیاء بنا‌های معاصر بود.

او گفت: پروژه مرمت مرکز فرهنگی شهدای گمنام جزیره هرمز به دلیل احیای وفادارانه به بنا و نقش مهم احیای این پروژه در جزیره هرمز مورد تقدیر داوران قرار گرفت.

معاون پژوهشی دانشگاه یزد گفت: در بخش مرمت جامع، پروژه‌ای از بوشهر مقام نخست را کسب کرد و پروژه‌هایی از گرگان و یزد به طور مشترک سوم شدند.

ایرانمنش گفت: در بخش مرمت و احیای بنا‌های معاصر نیز پروژه‌ای از تهران رتبه نخست را کسب کرد و همچنین در بخش مرمت تزیینات معماری نیز پروژه خانه اخوان شیراز و در بخش مرمت تزیینات معماری نیز پروژه‌ای از مشهد انتخاب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه یزد مرمت بنای تاریخی مرمت و احیای بنا بنا های تاریخی دانشگاه یزد بخش مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود