Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی:‌ شهردار منطقه۱۲ با اعلام این خبر گفت:‌ «در ماه پایانی سال و همزمان با خانه‌تکانی‌ها، حدود ۲۰درصد به میزان پسماند خشک اضافه می‌شود و با اجرای طرح «کاپ» به دنبال کاهش یا حذف پدیده مذموم زباله‌گردی و کاهش میزان تولید پسماند در این منطقه هستیم.»

«امیر یزدی» با اشاره به فعالیت خودروهای ملودی‌دار در نواحی شش‌گانه و محله‌های چهارده‌گانه منطقه۱۲ گفت:‌ «در این طرح رانندگان خودروهای ملودی با کاورهای مخصوص، روزهای شنبه از ساعت۹ تا ۱۲ نسبت به جمع‌آوری کیسه‌های حاوی پسماند خشک از منازل شهروندان اقدام و همزمان آموزشگران این طرح، آموزش‌های لازم را در این حوزه یادآوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره به فعالیت ۱۰غرفه جمع‌آوری پسماند در این منطقه ادامه داد: «متصدیان این غرفه‌ها نیز هنگام مراجعه شهروندان به آموزش و اطلاع‌رسانی‌های موردنیاز به آنان می‌پردازند و با ثبت اطلاعات شهروندان و میزان پسماند تحویلی در اپلیکیشن «جاروب» که روی تلفن همراه تحویل‌دهندگان نصب شده، آمار دقیقی از وضعیت تحویل پسماند در منطقه به دست می‌آورند.»

شهردار قلب طهران از توزیع کیسه زباله، کارتن‌پلاست و بروشورهای آموزشی برای تشویق شهروندان برای شرکت در این طرح خبر داد و عنوان کرد: «در حوزه مدیریت پسماند برای استقبال از نوروز هم برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که جمع‌آوری پسماند حجیم، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی غرفه‌ها، بازسازی و رنگ‌آمیزی ناوگان خودرویی، آموزش شهروندان در غرفه‌های بازیافت، جمع‌آوری پسماند خشک از راسته‌های تجاری و توزیع بروشور و کیسه زباله در روز طبیعت در بوستان‌ها، از جمله این برنامه‌هاست.»

شهروندان برای تحویل پسماند خشک به اداره پسماند منطقه۱۲ می‌توانند با شماره ۹۶۰۲۸۵۳۱ تماس بگیرند.

کد خبر 661124 برچسب‌ها پسماند منطقه ۱۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند منطقه ۱۲ پسماند خشک جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه‌ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم