Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان امام جمعه جیرفت بر غرس درختان مثمر در هفته منابع طبیعی به یاد شهدا تاکید کرد و پرداخت هرچه سریع‌تر حقوق کارگران شرکتی را خواستار شد. 

حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جیرفت با تبریک اعیاد شعبانیه گفت:جهاد اکبر امام حسین(ع)، تبیین بود و جهاد اصغر آن حضرت(ع) در کربلا محقق شد و جهاد تبیین حقایق از سوی امام حسین(ع) امروزه مورد تاکید رهبری نیز هست و ایران حرم اهل بیت(ع) است و شهدا و جامعه ایثارگری در حقیقت حرم اهل بیت(ع) را حفظ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به جایگاه سپاه در نگاه امام راحل افزود:سخن امام خمینی(ره) مبنی بر «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» تبیین گر جایگاه و نقش سپاه و بسیج است که هر کجا نیاز به حضور انان بوده چه در دفاع مقدس و چه پس از آن در سیل و زلزله و مقابله با کرونا ایفای نقش موثر داشته است.
تارم کارنامه سپاه و بسیج را درخشان اعلام کرد و گفت: کارنامه سپاه  پس از دفاع مقدس بسیار درخشان است و در هیچ حوزه ای از کمک به مردم سر باز نزده است و
امروز صدها روستا به همت سپاه آبرسانی می شود و شبکه های فرسوده تعویض می شود؛ ساخت خانه برای محرومان با کمک کمیته امداد به عنوان اولین نهاد تاسیس شده و یادگار امام(ره) پس از انقلاب برای رسیدگی به محرومان در رابطه با جنگ اوکراین و روسیه، کلام رهبری حق است و ریشه این وقایع آمریکا و فتنه گران غرب است که باعث جنگ و خون ریزی هستند و نظام جمهوری اسلامی ایران در این جنگ سیاست روشن خود را بر اساس قرآن تبیین کرده و آن عدم حمایت از جنگ و حمایت از مذاکره برای حل مسالمت آمیز است.
امام جمعه جیرفت  موضع‌گیری های هدفمند نسبت به تحولات اخیر در منطقه را  یادآور شد و افزود :عده ای که در برابر جنایات داعش در عراق و سوریه هیچگونه موضع گیری نداشته و به دنبال توجیه اقدامات آمریکا بودند امروز در پی محکوم کردن ایران در قبال جنگ اوکراین و روسیه هستند که دسیسه آنان با موضع نظام سریعتر بر باد رفته است.
وی انتصاب مدیران شجاع  و انقلابی را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد : از دولت سیزدهم انتظار است برای انتصاب مدیران انقلابی، جهادی و شجاع اقدام کند و مردم منتظر هستند هر چه سریعتر تغییرات لازم با انتصاب مدیران حامی انقلاب اسلامی ایران امید مردم تقویت و گره از مسائل انان گشوده شود.
تارم با انتقاد از تاخیر درپرداحت حقوق کارگران شرکتی گفت:برخی ادارات در پرداخت حقوق کارکنان شرکتی تاخیر دارند و چندین ماه است حقوقی دریافت نکرده اند و مدیران موظف هستند در آستانه سال جدید با جدیت نسبت به احقاق حق کارگران و کارکنان شرکتی اقدام کنند
در حالی که این شرکت ها به لحاظ مالی ناتوان نیستند. 
امام جمعه جیرفت رتبه بندی معلمان را خواستار شد و گفت:از دولت و مجلس و شورای نگهبان درخواست داریم سریعتر بحث رتبه بندی معلمان را به سرانجام برسانند تا مشکلات مردم حل شود.

امام جمعه جیرفت با توصیه به تقوای الهی و پرهیز از گناه، گفت: بنابر آموزه‌های دینی انسان باید در هر شرایطی اهل انفاق و احسان باشیم و انفاق، مسوولیتی اجتماعی است که باید با قصد قربت،خلوص نیت و از مال حلال و متناسب با توان افراد صورت پذیرد تا باعث افزایش مال شود.
وی از مردم خواست تا در آستانه سال جدید کمک های خود را برای رسیدن به دست نیازمندان به کمیته امداد امام خمینی تحویل بدهند و اظهار کرد :مردم در آستانه عید کمک های خود را برای رسیدن به نیازمندان به کمیته امداد تحویل کنند. 
تارم  بر لزوم توجه به مسوولیت های اجتماعی تاکید کرد وافزود:این مسوولیت اجتماعی انچنان مهم و ارزنده است که امام علی (ع) همه مسلمانان وظیفه دارند در حفظ منابع طبیعی به عنوان یک وظیفه الهی و انسانی کوشا باشند.
وی با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری افزود:همه آنچه مربوط به منابع طبیعی است جزو از «انفال» است و متعلق خداوند و همه مردم است که باید در بهره گیری از آن حق خدا و مردم را در نظر گرفت و باید در هفته منابع طبیعی و درختکاری، درختان مثمری را به یاد و نام شهدا غرس کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه استانی شهرستانها امام جمعه جیرفت منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی دیگر از سپاهیان ضمن اشاره به سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع، گفت: سپاه نهاد مقدسی است که به فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ شکل گرفته است که نشان از اوج بصیریت حضرت امام در آن زمان حساس و سرنوشت ساز کشور بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، به گزیده‌ای از فرامین ارزشمند امام راحل در سال‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن زمان حضرت امام دو فرمان بسیار ارزشمند داشتند که اکنون ثمرات اثربخش آن به منصه ظهور نشسته است و آن، ۲۸ فروردین ۵۷ بود که ایشان روز ۲۹ فروردین را به روز گرامیداشت ارتش نامگذاری و اعلام کردند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور بیان داشت: یکی دیگر از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۷ و به فاصله سه روز پس از نامگذاری روز ارتش در روز دوم اردیبهشت، اساسنامه سپاه پاسداران در شورای عالی دفاع را تصویب کردند؛ لذا شکل‌گیری دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه ثمرات و برکات فراوانی در پی داشت که اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قابل مشاهده است.

امیر سرتیپ غلامعلیان، سپاه و ارتش را بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی خواند و بیان داشت: این یک افتخار است که ما به عنوان سربازان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی گوش به فرمان ایشان هستیم.

وی گفت: افرادی می‌خواهند اتحاد و همدلی و تعامل و هم افزایی که بین نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش وسپاه وجود دارد را کم رنگ کنند و حضرت آقا در همه فرمایشاتشان نکته‌ای که بسیار تاکید دارند نیز، بستن منافذ نفوذ، است.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: نفوذ جوانب زیادی دارد و می‌تواند نفوذ اعتقادی، نفوذ اجتماعی و نفوذ فرهنگی یا نفوذ در لایه‌های امنیتی باشد که این موضوعات بسیار مهم هستند و خدا را شاکریم که با تدابیر نورانی حضرت آقا و اجرای آنها از سوی نیرو‌های مسلح به درستی انجام می‌شود.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور توجه و اجرای فرامین فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را عامل اقتدارو بازدارندگی در حوزه دفاعی و امنیتی دانست و افزود: این امر در بین نیرو‌های مسلح به بهترین شکل در حال انجام و همین گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری، باعث زبانزد شدن بین سایر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: هرآنچه که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، خروجی آن اقتدار دفاعی، امنیت مرز‌ها و رضایتمندی مردم می‌باشد که حاصل برکات وجودی حضرت آقا است.

امیر سرتیپ غلامعلیان تاکید کرد: امروزه دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه نیز خار چشم دشمنان اسلام هستند و هرکسی که در راستای کم رنگ کردن اتحاد و هم‌افزایی بین این نهاد‌ها حرکت کند، عامل مفسد فی الارض محسوب می‌شود و حکم آن در کشورمان مشخص است.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور به حضور پررنگ ارتش و سپاه در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم اشاره کردو بیان داشت: بخاطر کمک به مردم، به معیشت مردم وخیلی مسائل دیگر، هرچند با داشتن ماموریت‌های متفاوت با سپاه ولی بخاطر آرامش مردم هر کجا نیاز باشد با تمام توان حضور خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند