Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از شرکت توانیر،«هادی مدقق» با حضور در برنامه سیمای خانواده با اشاره به هوشمندسازی تجهیزات برقی، افزود: یکی از ابزارهای بهینه سازی مصرف برق، هوشمندسازی تجهیزات است،هزینه بهینه سازی نسبت به سایر هزینه های ساختمان رقم ناچیزی است.

وی عنوان کرد: یکی از ابزارهای بهینه سازی مصرف برق هوشمندسازی تجهیزات است، قدم اول نصب سنسور حضور در لابی ها و بخش های عمومی ساختمان است که هزینه بسیار کمی دارد و در مجموع هزینه بهینه سازی نسبت به ساخت چندین متر از ساختمان رقم ناچیزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین توانیر با بیان اینکه توانیر از شرکت هایی که در زمینه بهینه سازی مصرف فعالیت دارند، حمایت می کند، افزود: با هزینه های بسیار کمی در بحث هوشمندسازی می توان در خصوص بهینه سازی مصرف وسایل سرمایشی و گرمایشی اقدام کرد.

مدقق با اشاره به اهمیت انرژی عنوان کرد: طی سال های اخیر نقش انرژی به صورت روزافزون در بخش های خانگی، صنعت و کشاورزی افزایش پیدا کرده است تا جایی که بحث وابستگی امنیت به انرژی مطرح شده است.

وی ادامه داد: به دلیل وجود  ذخائر عظیم  نفت و گاز در کشور  بحث مدیریت انرژی چندان مورد توجه قرار نگرفته است و  در صورت عدم توجه به مدیریت مصرف، مشکلاتی نیز به وجود خواهد آمد.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین توانیر گفت: مهم‌ترین بحث در خصوص نحوه انتخاب و خرید  لوازم خانگی، بحث میزان مصرف انرژی است.

مدقق با اشاره به اینکه لوازم برقی برچسب انرژی دارند، اضافه کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شده است و لوازم خانگی تولید داخل  برچسب بالای انرژی دارد به طوری که اکنون یخچال با گرید کمتر از B و لامپ رشته ای ۴۰ وات نیز دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: در برخی از ساختمان ها بدون توجه به شرایط اقلیمی، داکت اسپلیت و کولرگازی تعبیه شده است و در این شرایط مشترک نمی تواند الگوی مصرف را رعایت کند.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین توانیر بیان کرد: با وجود گذشت ۲۰سال از ابلاغ مبحث ۱۹ مربوط به مدیریت مصرف در ساختمان سازی، این موضوع  از سوی  سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی کمتر مورد توجه قرار گرفته است ولی مصرف کننده می تواند در زمان خرید و یا اجاره مسکن  میزان مصرف تجهیزات سرمایشی و گرمایشی را بررسی کند.

به گفته وی، شرکت توانیر در سمت تامین انرژی قرار دارد و سازمان انرژی های تجدیدپذیر  و بهره وری انرژی تکالیفی را در خصوص فرهنگ سازی و مدیریت مصرف دارد و حتی برچسب انرژی برای ساختمان نیز تهیه شده است و کسب آگاهی در خصوص میزان مصرف انرژی در ساختمان از حقوق اولیه خریداران است.

مدقق بیان کرد: ۳۰ درصد بحث های مربوط به بهینه سازی از مدیریت بهره وری، وسایل است به طور مثال در صورتی که این نکته مورد توجه قرار نگیرد ممکن است ساختمان در وضعیت بهینه نیز مصرف انرژی بالایی داشته باشد بنابراین با استفاده صحیح از لوازم می توان بهره وری را افزایش داد.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین توانیر ادامه داد: یخچال و فریزر یک سوم مصرف برق منازل را به دلیل استفاده مستمر از برق  به خود اختصاص می دهد.

وی یادآور شد: مشترکان می توانند با نصب اپلیکیشین برق من، از اطلاعات خوبی که  در خصوص مدیریت مصرف و استفاده بهینه از لوازم برقی گنجانده  شده است، بهره مند شوند  که می توان مصرف برق را به راحتی تا ۲۰ درصد کاهش داد.

مدقق ضمن رد این پیش فرض که برق در کشور امکان ذخیره سازی ندارد و بنابراین باید آن را مصرف کرد، خاطرنشان کرد: متناسب با افزایش تعداد مشترکان، نیروگاه های برق اقدام به تولید برق می کنند و مصرف سوخت فسیلی افزایش خواهد یافت، کشورهایی هستند که در برخی از ساعات روز به دلیل استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به مشترکان خود اعلام می کنند که می توانند نسبت به مصرف بیشتر این انرژی تولید شده اقدام کنند اما با توجه به مصرف سوخت فسیلی این پیش فرض در خصوص ما صدق نخواهد کرد.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین توانیر گفت: میزان مصرف آب و برق در ایام پایانی سال به دلیل خانه تکانی های پیش از عید افزایش می یابد که به همین منظور از مشترکان تقاضا داریم در خصوص مصرف آب و برق صرفه جویی های لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها انرژی برق وزارت راه و شهرسازی مصرف بهینه برق شرکت توانیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق وزارت راه و شهرسازی مصرف بهینه برق انرژی برق وزارت راه و شهرسازی مصرف بهینه برق شرکت توانیر هوشمندسازی تجهیزات بهینه سازی مصرف مدیریت مصرف میزان مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بهینه‌سازی و نوسازی پست برق مالکریم در شهر مسجدسلیمان خبر داد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پست برق ۱۳۲ به ۳۳ و ۱۱ کیلوولت مالکریم، برق مناطق مهمی از شهر مسجدسلیمان را تامین می‌کند که برای افزایش پایداری و رفع افت ولتاژ بهینه‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با احداث فونداسیون جدید، یک ترانس قدیمی این پست با ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و یک ترانس نو با قابلیت‌های جدید جایگزین آن شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: ترانس قدیمی موجود در پست به صورت آفلود تپ‌چنجر (لغزانه ترانسفورماتور) بوده که برای افزایش و کاهش ولتاژ باید ترانس مذکور خاموش می‌شد ولی ترانس جایگزین با قابلیت آنلود تپ‌چنجر این امکان را به بهره‌بردار می‌دهد که بدون خاموشی، ولتاژ آن تنظیم شود.

اسدی با بیان اینکه پست برق فوق توزیع مالکریم در مجموع ۷۷ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، بیان کرد: با بهینه‌سازی و نوسازی صورت گرفته در این پست، حوادث ناخواسته کاهش و تامین برق شهر مسجدسلیمان برای گذر از پیک تابستان جاری بهبود پیدا کرده است.

به گفته وی، با هدف آماده‌سازی شبکه پیش از این نیز چند پست برق فوق توزیع در شهرستان‌های شوشتر، ماهشهر و کرخه بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پیدا کرده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است