Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در مطلب ارسالی روز جمعه از قول جعفر قادری افزود: در جلسه ای که با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو داشتم، بیان کردم که در صورت موافقت وزارتخانه، با برنامه های انجام شده در شورای راهبردی اب فارس، از یکی دو سال آینده هیچ محدودیتی برای تامین آب واحدهای صنعتی آب بر در بخشهای عمده ای از استان فارس نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این راستا به وزیر نیرو توضیح دادم، مصوبه مجلس که بر مبنای پیشهاد بنده در مجلس مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت، مشکل عدم امکان تامین آب صنایع را در بخشهای عمده ای از فارس را برطرف می کند.

مدلی برای انتقال آب دریا از جنوب و تهاتر آب در مرکز فارس
قادری اظهار داشت: در این جلسه توضیح دادم که با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار انتقال آب دریا به استان فارس برای تسریع در تکمیل بخشهای باقیمانده شبکه انتقال آب از دریا به شیراز (لامرد به خنج و کوار تا شیراز) همزمان با شبکه گذاری بین پارسیان تا لامرد، می توانیم در شهرستان های حدفاصل شیراز تا لامرد را به عنوان محدوده عمل سرمایه گذار تعریف کنیم.
به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در این سازوکار، می توان از طریق تهاتر آب تحویلی سرمایه گذار به آبفای فارس و شیراز و دریافت معادل ارزشی آن از محل سهمیه آبفای فارس و شیراز از آب رودخانه ها و پساب شهرها، نیاز آبی واحدهای صنعتی آب بر فارس را پاسخ داد؛ پس از تبیین این موضوع، وزیر نیرو موافقت خود را با این مدل را به صورت کتبی اعلام کرد.
قادری در این باره توضیح داد: بر مبنای موافقت وزیر و مجوزی که مجلس داده است،  شرکت فراآب رسان سرزمین به عنوان سرمایه گذار، می تواند آب شیرین شده دریا را در شهرستانهای لامرد، مهر، لارستان، خنج، گراش، اوز و قیر را به آبفای فارس تحویل دهد و معادل ارزشی آن، پساب شهرهای دارای تصفیه خانه و یا آب پشت سدهای سلمان فارسی، هایقر،  فیروزآباد و کوار را از محل سهمیه آبفا را دریافت و به واحدهای صنعتی متقاضی در شیراز و شهرستانهای جنوب شیراز، تحویل دهد.
بنا بر اعلام این نماینده مجلس، اگر سرمایه گذار  آمادگی لازم را داشته باشد، این امکان را دارد که حتی در زمانی زودتر از آماده شدن تاسیسات اب شیرین کن خود در پارسیان هم بتواند از آبفا آب تحویل بگیرد و نیاز واحدهای صنعتی را برطرف و بعد از راه افتادن آب شیرین کن خود معادل ارزش آب دریافتی به آبفا از آب شیرین شده دریا، آب تحویل دهد.

از احداث خطوط اضافی انتقال آب دریا توسط سایر استانها صرف نظر شود
 قادری با بیان اینکه استفاده از این مدل مشکل هزینه های بالای خطوط رفت و برگشت انتقال آب از مناطق داخلی به سواحل و از دریا به مناطق داخلی را در استانهای جنوبی را حل کرده و منجر به کاهش هزینه تامین اب برای واحدهای صنعتی خواهد شد از مسئولین سایر استانها هم درخواست کرد تا مدلهای تامین آب خود را با این روشها هماهنگ و از اجرای خطوط اضافی انتقال آب صرف نظر کنند.

دستور وزیر نیرو برای شتاب بخشی به تکمیل خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در ادامه با اشاره به درخواست کتبی خود از وزیر نیرو برای تامین هزینه اجرای برخی طرح های آبرسانی در این شهرستان ها گفت:  آقای محرابیان در هامش این نامه، موافقت خود را با تامین هزینه مورد نیاز و شتاب بخشی به اجرای ۱۰ کیلومتر باقیمانده خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز اعلام کرد.
قادری گفت: در این نامه از وزیر نیرو، تامین بخشی از هزینه خط انتقال آب از سد درودزن به شهرستان های زرقان و خرامه  به ویژه روستاها را درخواست کرده بودم که وی، دستور مساعد خود را اعلام کرد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اعلام موافقت وزیر نیرو در زمینه تکمیل طرح های آبرسانی روستایی شهرستان های شیراز و زرقان اظهار داشت: در خصوص مدول های ۲ و ۳ تصفیه خانه دوم شهر شیراز نیز دستور تهیه گزارش به منظور تصمیم گیری صادر شد.

به گزارش ایرنا، عملیات لوله‌گذاری طرح انتقال آب خلیج فارس به شهرستان لامرد در جنوب استان فارس ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.
پیش از آن، عملیات اجرایی این طرح در افق بلند مدت با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان فارس در اول اسفند ۹۷ آغاز شده بود.
در فاز نخست بهره‌برداری، آب خلیج فارس پس از شیرین‌سازی به روش اسمز معکوس (RO) از آبگیر ساحل بندر پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان (استان هرمزگان) توسط خط لوله (به طول ۶۷ کیلومتر) به منطقه ویژه اقتصادی لامرد منتقل می‌‏شود و با طراحی این خط نیز انتقال آب به دیگر مناطق استان فارس امکان‌پذیر است.
تاسیسات آب شیرین کن در مساحت تقریبی ۶.۳ هکتار در سایت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان (استان هرمزگان) واقع است که ظرفیت شیرین‌سازی سالیانه ۱۵ میلیون مترمکعب در فاز نخست را دارد. شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

پیش از این، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس دی ماه ۱۴۰۰ با صدور احکام جداگانه‌ای سید محمد رضازاده، محسن اردکانی و خلیل رضائیان را به عنوان اعضای شورای راهبردی آب این استان منصوب کرد.
در بخشی از حکم استاندار فارس درباره ماموریت های این شورا آمده است: انتظار دارد شورای راهبردی آب در استان در کنار سایر ارکان تصمیم گیری بالاخص شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بهره‌مندی از نظرات اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و با استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت های ملی و استانی دستگاه‌های متولی و همچنین همفکری اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه بتوانند استراتژی و سیاست‌های کلان استان را در استفاده مناسب از منابع متنوع آب اعم از آب‌های سطحی و زیرزمینی فراهم سازد.
در ادامه این حکم آماده است: همچنین انتظار است که این شورا با بررسی راهکارهای علمی جایگزین مثل شیرین سازی و انتقال آب دریا، آب های ژرف یا پساب‌ها در قالب طرح های قابل اجرا و ارائه پیشنهاد به مراجع اداری و قانونی ذی‌ربط، به نحو احسن در رفع معضلات و مشکلات اجرای طرح‌های بزرگ و تحول ساز استان فارس در این بخش اهتمام لازم داشته باشد.
پیش از این، شورایی با عنوان راهبردی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ به ریاست سید محمد رضازاده و دبیری محسن اردکانی فعالیت داشت که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مستقر بوده است. شناسایی نیازهای صنایع آب‌بر، منابع و مصارف آبی استان، تعیین مشاور به جهت مشخص نمودن مسیر اقتصادی انتقال آب به صورت یک طرح و برنامه جامع و همچنین بررسی اقدامات انجام گرفته توسط پیمانکار و سرمایه‌گذار پروژه انتقال آب از ماموریت‌های این شورا بود که با توجه به شکل‌گیری شورای آب و تعیین ماموریت‌های آن توسط استاندار فارس،  گستره فعالیت این شورا در دولت سیزدهم توسعه خواهد یافت.
استاندار فارس پیش از این ضمن تاکید بر تشکیل قرارگاه آب استان، از پیگیری همکاری با استانداران یزد و اصفهان و ایجاد توافق سه جانبه میان سه استان در زمینه انتقال آب از خلیج فارس خبر داده است. 

برچسب‌ها پارسیان علی اکبر محرابیان نماینده مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو سد درودزن طرح انتقال آب خلیج فارس زرقان لامرد وزیر نیرو شیراز محمدهادی ایمانیه خلیج فارس فارس پروندهٔ خبری انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به استان‌های کویری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارسیان علی اکبر محرابیان نماینده مجلس شورای اسلامی پارسیان علی اکبر محرابیان نماینده مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو سد درودزن طرح انتقال آب خلیج فارس زرقان لامرد وزیر نیرو شیراز خلیج فارس فارس انتقال آب دریا واحدهای صنعتی استاندار فارس انتقال آب سرمایه گذار استان فارس شهرستان ها وزیر نیرو سد درودزن خلیج فارس تامین آب آب شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد

بهمن بهروزی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: در جهت ایجاد شرایط انتقال آب خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا، بدون قطع آب در ایام پرمصرف، انشعاب گیری از خط موجود صورت گرفت. 

او افزود: این عملیات با هدف ایجاد شرایط انتقال حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب به غرب صدرا، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته تا امکان تامین آب پایدار برای شهروندان ساکن در شهر جدید صدرا فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد