Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمد عفتی، سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام کسب درآمد ۲۰۰ میلیاردی گلخانه‌داران استان، اظهارکرد: درآمد گلخانه داران استان سالانه حدود یک دهم کل محصولات باغی استان است.

وی گفت: در گلخانه های استان سالانه ۱۷ تا ۲۰ هزار تن انواع محصول در فصل و خارج از فصل تولید می شود که ظرفیت و پتانسیل خوبی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: علاوه بر تولیدات انواع میوه و سبزی سالانه در این استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار شاخه گل نیز تولید می شود که در این خطه ۴ هکتار فضای گلخانه ای به کشت گل و گیاه زینتی و گلدان اختصاص یافته است.

 عفتی با بیان اینکه کشت گلخانه ای بهترین جایگزین کشت در فضاهای باز است ادامه داد: برای رهایی از مشکلات خشکسالی، کم آبی، فرار از سرما و افزایش تولید باید به سمت ایجاد گلخانه ها برویم که روند نیز در سال های اخیر مناسب بوده است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی کرده ایم که امسال ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان را به زیر کشت فضای بسته گلخانه ببریم که انتظار داریم این میزان تحقق یابد.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال برای ۴۶ واحد تولیدی در سطح ۵ هکتار به میزان ۵۵ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی کردیم که امیدوار هستیم به مرحله بهره برداری برسد.

عفتی کمبود نقدینگی گلخانه داران را از مشکلات فعالان در این حوزه دانست و گفت: گلخانه داران برای ایجاد این فضاهای تولیدی باید از تجربیات گلخانه داران پیش رو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به ازای هر نیم هکتار فضای گلخانه ای برای حدود ۱۰ نفر شغل مستقیم ایجاد می شود افزود: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی هم اینک چاره ای جز به سمت فعالیت در فضاهای کنترل شده نیز نداریم و ایجاد گلخانه ها می توانند در شرایط کم آبی، سرما و خشکی به تولید کمک کنند.

عفتی افزایش بهره وری منابع و عوامل تولید کشاورزی به ویژه آب، افزایش کمی و کیفی تولیدات گلخانه ای، افزایش صادرات محصولات گلخانه ای و ایجاد اشتغال پایدار را دیگر اهداف گسترش گلخانه ها عنوان کرد.

 سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی بر تنوع بخشی در کشت گلخانه ای تاکید کرد و افزود: انواع صیفی و سبزی، گیاهان خوراکی و دارویی، انواع گیاهان زینتی و انواع نشاءها در گلخانه های این استان تولید می شود.

وی گفت: به دلیل اینکه گلخانه ها واحدهای ثابتی هستند و میزان دما، رطوبت و سایر فاکتور ها قابل مدیریت است می توانیم در خارج از فصل نیز کشت محصول داشته باشیم که بسیار صرفه اقتصادی نیز دارد.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: گلخانه های خراسان شمالی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی باغ های خراسان شمالی گلخانه داران گلخانه ای گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است