Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که کنسولگری روسیه در بصره اخبار مربوط به درخواست این کنسولگری برای جذب داوطلب جنگ در اوکراین را تکذیب کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دجله، سفارت روسیه در بغداد امروز جمعه برخی اخبار مبنی بر درخواست از کنسولگری این کشور در بصره برای جذب داوطلب جهت شرکت در جنگ اوکراین را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز در این باره اظهار داشت: کنسولگری روسیه در بصره وجود چنین درخواستی را رد کرده است.

وی اعلام کرد: تماسی با مقامات دیپلماتیک روسیه برقرار شد و آنان بر احترام خود به حاکمیت عراق تاکید و اعلام کردند که امکان ندارد این اتفاق رخ داده باشد زیرا خلاف وظایف آنان است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین افزود: ما از هرگونه ابتکار برای برقراری گفتگو و اقدام دیپلماتیک جهت کاهش تنش در اوکراین و مقابله با پیامدهای آن بر حوزه‌های انرژی و حقوق بشر حمایت می‌کنیم.

گفتنی است در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اخباری پخش شده بود، مبنی بر اینکه تعدادی داوطلب به کنسولگری روسیه در بصره اعلام کرده‌ بودند که برای پیوستن به نظامیان این کشور جهت شرکت در نبرد اوکراین آماده هستند.

تاکید سفارت فرانسه در عراق بر همکاری پاریس-بغداد

سفارت فرانسه در عراق اعلام کرد که همکاری میان پاریس و بغداد به خصوص در چارچوب سیاسی بسیار حائز اهمیت است و از این رو رئیس جمهوری فرانسه بارها بر ضرورت همکاری با عراق در زمینه‌های گوناگون ازجمله تقویت حاکمیت و افزایش توامندی‌های این کشور تاکید کرده است.

این سفارتخانه با بیان اینکه عراق و فرانسه در نگاه سیاسی خود در سطح بین‌المللی دارای اشتراک سیاسی هستند، به همکاری نظامی میان دو کشور هم اشاره و یادآور شد که عراق پیشتر از تجهیزات فرانسوی همچون جنگنده‌های «میراژ»، رادارها و سامانه‌های پدافند هوایی استفاده کرده است.

سفارت فرانسه بیان کرد: با حضور صنایع و شرکت‌های فرانسوی در عراق، ما در حال بازسازی روابط مشترک با عراق در زمینه دفاعی هستیم. عراق و فرانسه اعتقاد کامل به توسعه روابط دو طرفه در زمینه تسلیحاتی و تجهیزات به عنوان دو کشور دوست دارند.

معرفی نامزد پست معاون دبیر کل اتحادیه عرب از سوی بغداد

وزارت خارجه عراق امروز جمعه «عبدالحسین یعقوب الهنداوی» را به عنوان نامزد این کشور برای تصدی پست معاون دبیرکل اتحادیه عرب معرفی کرد.

وزارت خارجه عراق، رزومه «عبدالحسین یعقوب الهنداوی» را به دفتر نمایندگی این کشور در اتحادیه عرب واقع در قاهره ارسال کرده تا اقدامات لازم برای حمایت از وی جهت احراز این پست انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق وزارت خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ وزیر امور خارجه بریتانیا دیوید کامرون در جریان سفر به کی‌یف به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وعده داد که سالانه تا زمانیکه لازم باشد، ۳.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین خواهد داد و حتی به این کشور چراغ سبز نشان داد تا از این تسلیحات انگلیس علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

وی در توجیه کمک نظامی انگلیس به اوکراین گفت «همانطور که روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند، می‌توانید کاملاً درک کنید که چرا اوکراین احساس می‌کند که باید اطمینان حاصل کند که از خود دفاع می‌کند».

وزیر خارجه بریتانیا همچنین به رویترز گفت که برخی از تسلیحات در زمان دیدار وی از اوکراین، به این کشور تحویل داده می شود.

کامرون که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بعنوان نخست‌وزیر انگلیس فعالیت داشت و چند ماه پیش به عنوان وزیر خارجه روی کار آمد با وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا و زلنسکی در دومین سفر به کی‌یف از زمانی که بعنوان وزیر خارجه منصوب شده است، دیدار کرد.

سفیر ایالات متحده در اوکراین بریجت برینک گفته است که ایالات متحده، اوکراین را به استفاده از تسلیحات آمریکا علیه مواضعی در خاک روسیه ترغیب نکرده بود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، بریتانیا متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به کی‌یف شده که ۷.۶ میلیارد پوند از آن مبلغ، کمک نظامی می‌شود که سه میلیارد پوند از کل این مبلغ برای کمک نظامی در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است.

کمک‌های نظامی انگلیس شامل تسلیحات کشنده و غیرکشنده از جمله تانک‌ها، سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های نقطه‌زن دور برد می‌شود.

کرملین از کامرون به دلیل مطرح کردن «یک اظهارنظر بسیار خطرناک دیگر» درباره جنگ اوکراین به شدت انتقاد کرده است. سخنگوی کرملین «دیمیتری پسکوف» در این خصوص گفت «این تشدید مستقیم تنش در جنگ اوکراین است که به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت اروپا خواهد بود».

کد خبر 849118 منبع: فارس برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه روسیه - اوکراین انگلیس - دیوید کامرون

دیگر خبرها

  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه